Hmmm... die voorruitverwarming heb ik ook aangestipt en hetzelfde geldt voor de adaptive cc. Die grootlicht assistent, waar zit die bij in? Misschien zit die er ook wel op. Grrr... zo ga je maar zo weer aan de twijfel. Net als over die gelamineerde ramen en het te water gaan....
En dat verwarmde stuurwiel dat is nou typisch iets waar ik nooit aan zou denken om te nemen.
Iemand ervaring met de voorruitverwarming en de "draadjes" waaraan V60_PHEV refereert? Anderen positieve of negatieve ervaringen met alle toeters en bellen in de Driver Support Line?
@V60_PHEV naast het warmwarmbare stuurwiel nog zaken die we volgens jou echt niet mogen missen?
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- BanRay
- 2nd Gear member
Ik heb vroeger voorruitverwarming gehad. Ik heb het nu weer genomen, die draadjes zie je alleen als je je ogen focust op de ruit (daar moet je bijna scheel voor kijken). Als je op de weg rijdt en gewoon 'in de verte kijkt' zie je die draadjes helemaal niet.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
-
- 2nd Gear member
Klopt helemaal, ooit in ford gehad, absoluut weer een keuze voor de V60. Als je goed kijkt zie je inderdaad de draadjes, maar ik heb dat nooit als hinderlijk ervaren. Zie het als een klok, als je naar het getik gaat luisteren erger je je eraan....BanRay schreef:Ik heb vroeger voorruitverwarming gehad. Ik heb het nu weer genomen, die draadjes zie je alleen als je je ogen focust op de ruit (daar moet je bijna scheel voor kijken). Als je op de weg rijdt en gewoon 'in de verte kijkt' zie je die draadjes helemaal niet.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid powerblue.
- V60_PHEV
- 4th Gear member
@alexmem: Voor tips over Volvo's ben ik echt niet degene om aan te vragen
Ik ben nu ook gelaagd glas en moet zeggen dat ik er niet over nadenk om te water te gaan. De truc is volgens mij om niet midden op het raam te slaan, maar dicht bij de sponning.
Ik heb eens gehoord dat met de optie gelaagd glas de andere ruiten ook gelaagd worden, maar dat de voorruit altijd al gelaagd glas is. Weet niet of dat waar is.
Wel weet ik dat ik een hele stille auto heb met het gelaagde glas zolang ik de afdekking van het panoramadak maar dicht heb, maar dat anders ieder geluidsvoordeel van het gelaagde glas op de snelweg weg is door het gesuis van het panoramadak. Neem aan dat dat met het schuifdak van de V60 hetzelfde zal zijn.
Ik ben nu ook gelaagd glas en moet zeggen dat ik er niet over nadenk om te water te gaan. De truc is volgens mij om niet midden op het raam te slaan, maar dicht bij de sponning.
Ik heb eens gehoord dat met de optie gelaagd glas de andere ruiten ook gelaagd worden, maar dat de voorruit altijd al gelaagd glas is. Weet niet of dat waar is.
Wel weet ik dat ik een hele stille auto heb met het gelaagde glas zolang ik de afdekking van het panoramadak maar dicht heb, maar dat anders ieder geluidsvoordeel van het gelaagde glas op de snelweg weg is door het gesuis van het panoramadak. Neem aan dat dat met het schuifdak van de V60 hetzelfde zal zijn.
-
- 2nd Gear member
Dat schuifdak is anders misschien wel een mooi ontsnappingsgat mocht je het zijraam niet stuk krijgen? (Als is het misschien wel moeilijk om een raam boven je in te slaanipv links naast je...)
Brrr, ik wil eigenlijk niet eens nadenken aan dit soort scenario's, yek!
Brrr, ik wil eigenlijk niet eens nadenken aan dit soort scenario's, yek!
- Superfunky
- 5th Gear member
Zat net eens even naar m'n achterruit te kijken, maar als ik die draden ook voor m'n neus krijg, is dat wel dramatisch ja!! LOL :onfire: :onfire:
Jongens, kom op nou he, we lijken wel een stelletje wijven! Klagen over allemaal luxe items. Gelukkig kan je het meeste ook uitzetten (da's dan weer een stuk prettiger dan de gemiddelde vrouw!).
Ik dacht trouwens dat Volvo een systeem kreeg dat de ruiten automatisch breekt als je te water raakt, of is dat nog toekomst?

Jongens, kom op nou he, we lijken wel een stelletje wijven! Klagen over allemaal luxe items. Gelukkig kan je het meeste ook uitzetten (da's dan weer een stuk prettiger dan de gemiddelde vrouw!).
Ik dacht trouwens dat Volvo een systeem kreeg dat de ruiten automatisch breekt als je te water raakt, of is dat nog toekomst?
-
- 3rd Gear member
Verwarmd stuurwiel/voorruit in combinatie met standkachel misschien een beetje te veel van het goede. Auto is toch warm en hopelijke ontdooit na 5 minuten pre-heating.
Gelaagd glas....is een persoonlijke keuze, hoop het nooit nodig te hebben in elk geval.
Driver support neem ik dan wel met name alleen voor adaptieve cruise control.......als je dat alleen lost neem ben je bijna net zo duur uit als het hele pakket...
Inderdaad wat een luxe problemen.......

Gelaagd glas....is een persoonlijke keuze, hoop het nooit nodig te hebben in elk geval.
Driver support neem ik dan wel met name alleen voor adaptieve cruise control.......als je dat alleen lost neem ben je bijna net zo duur uit als het hele pakket...
Inderdaad wat een luxe problemen.......

[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
-
- 1st Gear member
Kijk even op Marktplaats, daar worden de afgelopen tijd af en toe nog produktiecertificaten aangeboden, en op dit moment zou er nog een enkele V60 PIH via een Leasemij. en een garagebedrijf (Ederveen) worden aangeboden, met levering in 2013.... Of via het buitenland importeren.... (zie ander topic).
-
- 4th Gear member
Voor je op marktplaats koopt: lees even dit topic...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 2nd Gear member
Zo vandaag mijn V60 besteld, en naar aanleiding van mijn geklaag over de te korte proefrit heb ik nu weten te regelen dat ik een heel weekend mag gaan sturen in een MY 2013!
Dat wordt me toch een topweekend!!
Dat wordt me toch een topweekend!!
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
- Bluemagics
- 4th Gear member
@Martijn: Krijg je een heel weekend een PIH mee of een D2-tje? 

2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
-
- 4th Gear member
Wat ik bedoelde duidelijk te maken is dat je niet zomaar op marktplaats een certificaatje moet kopen omdat erg onduidelijk is wat de juridische status van een dergelijk document is en medewerking van de betreffende dealer is kennelijk onontbeerlijk. Het zou toch zuur zijn als je geld betaalt voor een certificaat wat nul en generlei waarde heeft. (Kennelijk)fluz schreef:Wat een hoop leeswerk, wordt er allemaal niet helderder op....
Overweeg om gewoon maar te bestellen en de 7% voor lief te nemen.
Als je je daar op instelt kan t alleen maar meevallen.
Opmerking weggehaald op verzoek van moderator!
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Bij deze Ferdi;

Overigens kun je je opmerking over het vinden van en ons moderators weghalen want hetgeen je fluz voor waarschuwt, is toch een nette omschrijving?

Overigens kun je je opmerking over het vinden van en ons moderators weghalen want hetgeen je fluz voor waarschuwt, is toch een nette omschrijving?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- fluz
- 3rd Gear member
Dank ferretje, zie idd af van certificaatje kopen.
Kan je alleen doen als je weet dat t goed zit.
Misschien is import nog een mogelijkheid, hoewel ik hoor dat oa Belgie dichtgetimmerd zit.
We hebben nog een bedrijf in Dld en Frankrijk, misschien via die kant.
Kan je alleen doen als je weet dat t goed zit.
Misschien is import nog een mogelijkheid, hoewel ik hoor dat oa Belgie dichtgetimmerd zit.
We hebben nog een bedrijf in Dld en Frankrijk, misschien via die kant.
- friend
- 2nd Gear member
Zoals al gezegd heeft VCNL er geen problemen mee dat de naam op het certificaat gewijzigd wordt. Ik neem aan dat de dealer dan een hele goede klant opzoekt om hem een 2013 levering te gunnen of misschien dat de dealer er zelf nog geld voor kan krijgen.
Als je iemand kan vinden met een certificaat en deze (al of niet voor een bepaald bedrag) wil overdragen, dan zou ik samen hiermee naar de dealer stappen en daar de overdracht regelen (met een verklaring van de dealer dat de originele klant niet meer gebonden is aan de koop en dat de nieuwe koper het certificaat met nummer xxx overneemt).
Als je iemand kan vinden met een certificaat en deze (al of niet voor een bepaald bedrag) wil overdragen, dan zou ik samen hiermee naar de dealer stappen en daar de overdracht regelen (met een verklaring van de dealer dat de originele klant niet meer gebonden is aan de koop en dat de nieuwe koper het certificaat met nummer xxx overneemt).