lpg
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25.12.2012 - 13:14
Ik zou graag lpg in mijn fantastische v50 1.8 in laten bouwen maar ben nog huiverig. Zeer benieuwd naar ervaringen. Wie helpt??
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25.12.2012 - 13:14
o ja, is uit 2005 :x-mas: :x-mas:amamvandenboogaard schreef:Ik zou graag lpg in mijn fantastische v50 1.8 in laten bouwen maar ben nog huiverig. Zeer benieuwd naar ervaringen. Wie helpt??
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Waarmee alles eigenlijk wel is gezegd. Desondanks: goed inlezen in dit forum! Je bent nieuw hier en neem van mij aan dat er meer dan voldoende staat te lezen over het ja of nee van LPG in de huidige Volvo-motoren. Succes.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Of een 850 of een V70 -99 kopen, die gaan probleemloos tonnen mee op LPG 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ja, die wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Wie weet 

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- wieldop
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 13:22
- Locatie: Fryslân
Overweeg hetzelfde, op basis ANWB-site zou LPG goedkoper uitpakken, las op site al de nodige feiten mbt lpi, stalen klepringen e.d., reken voorlopig nog...
V60 AWD PIH D6, MY2015
V50 D2 sport, MY2011
V50-II 1.8 sport, MY2007
V40 1.9 D Europa nordic, MY2003
BX 1.9 TD (transport deluxe)
NB OBD2-VEEPAK en Car Scanner
V50 D2 sport, MY2011
V50-II 1.8 sport, MY2007
V40 1.9 D Europa nordic, MY2003
BX 1.9 TD (transport deluxe)
NB OBD2-VEEPAK en Car Scanner
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 20.11.2012 - 17:54
Kwestie van rekenen en keuzes maken.
- gasinstallatie kost ruim 2000 euro
- koprevisie ook.
Ga er gewoon vanuit dat koprevisie eens nodig is en reken dat mee.
Als je 25000 km per jaar rijdt, bespaar je ongvr 1800 euro per jaar (mijn kar doet 1 op 10 met gas, gas is iets minder zuinig dan benzine, en je hebt iets hogere maandelijkse wegenbelasting, heb ik meegerekend).
De eerste 100.000 a 150.000 km haal je prima met bestaande kop/kleppen na inbouw gas, twee ton mogelijk ook.
Hangt ook van je rijstijl af. gas heeft iets hetere verbranding en dat belast de kop iets meer. Niet superhoog in de toeren helpt wel (altijd wel..)
Na 2,5 jaar (uitgaande van die 25d km en 1 op 10) kan het gassysteem én de (eventuele!) koprevisie al uit, alle jaren daarna zijn winst en dat telt hard op als je beetje kilometers rijdt.
Motor blijft brandschoon op gas (olie blijft schoon/transparant), geen tot weinig roet in verbranding en daardoor ook schoner uitlaatsysteem.
Diesel natuurlijk ook goede optie, maar rijdt ook heel anders en over meerdere jaren is dat tikje duurder. Bovendien: je hebt nu een benzinewagen, das uitgangspunt (inruilen kost je ook geld en je weet nu wat je hebt)
Ik heb een T5 2.5 van 2007 op gas (moderne BRC installatie van 2012. Met klepsmeersysteem waar ik overigens voor levensduur niet veel van verwacht), loopt prachtig. Koprevisie zal ooit s nodig zijn, maar ik houd mn C70 minstens 5 a 6 jaar en rijd 25d km per jaar, soms meer. Dus die koprevisie heb ik al ingecalculeerd. En dan nog duizenden euros over.
Daarvoor reed ik een Saab 9-3, ook perfect op gas (Lpi). Wel koprevisie gedaan tussendoor en dat kon met de gereden 200.000 km met groot gemak uit (in die jaren ruim 10.000 euro verbruikskosten bespaart...)
Gewoon nuchter rekenwerk, laat je niet afleiden met spookverhalen over gas en invloed daarvan op motor. Die is, op de kop na, alleen maar heel positief. (geen roet, schone olie, schoon uitlaatsysteem)
Tis 'slechts' brandstof, ook nog eens met hoog octaangehalte en daardoor uitstekende ontbranding met goede prestaties en vaak ietsje meer vermogen.
Ga er gewoon vanuit dat het je een revisiekop kost, en je zit goed.
Je hebt er een tweede brandstofsysteem bij ook nog s, mooie backup.
En altijd geldt: auto moet gewoon in goede/normale onderhouden conditie zijn bij inbouw.
Dit is het, niet meer en niet minder.
- gasinstallatie kost ruim 2000 euro
- koprevisie ook.
Ga er gewoon vanuit dat koprevisie eens nodig is en reken dat mee.
Als je 25000 km per jaar rijdt, bespaar je ongvr 1800 euro per jaar (mijn kar doet 1 op 10 met gas, gas is iets minder zuinig dan benzine, en je hebt iets hogere maandelijkse wegenbelasting, heb ik meegerekend).
De eerste 100.000 a 150.000 km haal je prima met bestaande kop/kleppen na inbouw gas, twee ton mogelijk ook.
Hangt ook van je rijstijl af. gas heeft iets hetere verbranding en dat belast de kop iets meer. Niet superhoog in de toeren helpt wel (altijd wel..)
Na 2,5 jaar (uitgaande van die 25d km en 1 op 10) kan het gassysteem én de (eventuele!) koprevisie al uit, alle jaren daarna zijn winst en dat telt hard op als je beetje kilometers rijdt.
Motor blijft brandschoon op gas (olie blijft schoon/transparant), geen tot weinig roet in verbranding en daardoor ook schoner uitlaatsysteem.
Diesel natuurlijk ook goede optie, maar rijdt ook heel anders en over meerdere jaren is dat tikje duurder. Bovendien: je hebt nu een benzinewagen, das uitgangspunt (inruilen kost je ook geld en je weet nu wat je hebt)
Ik heb een T5 2.5 van 2007 op gas (moderne BRC installatie van 2012. Met klepsmeersysteem waar ik overigens voor levensduur niet veel van verwacht), loopt prachtig. Koprevisie zal ooit s nodig zijn, maar ik houd mn C70 minstens 5 a 6 jaar en rijd 25d km per jaar, soms meer. Dus die koprevisie heb ik al ingecalculeerd. En dan nog duizenden euros over.
Daarvoor reed ik een Saab 9-3, ook perfect op gas (Lpi). Wel koprevisie gedaan tussendoor en dat kon met de gereden 200.000 km met groot gemak uit (in die jaren ruim 10.000 euro verbruikskosten bespaart...)
Gewoon nuchter rekenwerk, laat je niet afleiden met spookverhalen over gas en invloed daarvan op motor. Die is, op de kop na, alleen maar heel positief. (geen roet, schone olie, schoon uitlaatsysteem)
Tis 'slechts' brandstof, ook nog eens met hoog octaangehalte en daardoor uitstekende ontbranding met goede prestaties en vaak ietsje meer vermogen.
Ga er gewoon vanuit dat het je een revisiekop kost, en je zit goed.
Je hebt er een tweede brandstofsysteem bij ook nog s, mooie backup.
En altijd geldt: auto moet gewoon in goede/normale onderhouden conditie zijn bij inbouw.
Dit is het, niet meer en niet minder.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2011 - 07:57
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb een S40 2.4 op LPG en een V50 2.0d
Kostentechnisch is de LPG veel goedkoper, maar dat ligt mede aan mijn rijstijl.
De diesel straft doorrijden veel harder af dan de LPG.
Verder maar dat zal wel persoonlijk zijn, vindt ik de LPG VELEN MALEN lekkerder rijden,
Maar ik ben dan ook totaal geen diesel rijder.
Wat betreft de kop, dat is inderdaad gewoon een kwestie van incalculeren.
Kostentechnisch is de LPG veel goedkoper, maar dat ligt mede aan mijn rijstijl.
De diesel straft doorrijden veel harder af dan de LPG.
Verder maar dat zal wel persoonlijk zijn, vindt ik de LPG VELEN MALEN lekkerder rijden,
Maar ik ben dan ook totaal geen diesel rijder.
Wat betreft de kop, dat is inderdaad gewoon een kwestie van incalculeren.