afslaan van de motor bij 80 kmpu
- taztax
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.05.2005 - 19:36
ik heb een 440 ui 90' het probleem is dat hij uitvalt als ik 80 kmpu of harder rij.het is mij wel opgevallen dat het meestal op een brug/helling gebeurt of net er na. ik heb de luchtvilter,boegies en de verdeel kap al vervangen. probleem was even opgelost maar is nu weer terug. ik weet niet of er meer van dit soort problemen zijn met een 440. is er iemand die het weet hoor ik het graag.
hij blijft maar gaan die 440
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
...snelheidsbegrenzer??? :?
VOLVO 440 1.8i '96
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:40
- Locatie: alblasserdam
- Contacteer:
waasrschijnlijk een probleem in je contakt slot.
start hem maar is en rommel is wat met je sleutels de kans is groot dat hij dan uit valt.
of het zou een slechte massa van je blok naar je accu kunnen zijn.
gr tijne
ps: je kan ook nog even de bedraading naar je bobine na kijken of dat nog goed zit.
start hem maar is en rommel is wat met je sleutels de kans is groot dat hij dan uit valt.
of het zou een slechte massa van je blok naar je accu kunnen zijn.
gr tijne
ps: je kan ook nog even de bedraading naar je bobine na kijken of dat nog goed zit.
volvo of opel als het maar rijd
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 12:55
Ik ben erg benieuwd wat het probleem nu was. Heb er zelf ook last van gehad (nu nog maar zelden). Bij mij deed het probleem zich vooral voort na lang en constant op 1 snelheid te blijven rijden. Ook alles vervangen van filters tot verdelerkap en sinds dien heb ik er nog maar zelden tot nooit last van (auto valt niet meer stil maar schokken meen ik wel eens te voelen).
Laat ons weten hoe het afgelopen is.
Laat ons weten hoe het afgelopen is.
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Viel bij het stilvallen van de motor ook het volledige dashboard uit?
m.a.w. volledige spanningsuitval?
m.a.w. volledige spanningsuitval?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- davidoff
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47
een vriend van mij had een soortgelijk probleem bij zijn 460 op gas, als je daarmee een stuk over de snelweg had gereden en je trapte de koppeling in bij het terugschakelen, zag je de toeren terugvallen en hop, viel hij zo uit. we hebben er niks aan gedaan eigenlijk want het kwam niet zo vaak voor maar ik vond het wel een beetje vreemd.
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
- taztax
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.05.2005 - 19:36
nee de lampjes bleven wel aan(net zoals als je contact aan zet)
maar het vreemde is dat hij wel stationer blijft lopen en als je dat een tijd doet en dan weer weg rijd en boven de 80 komt valt hij weer uit.
en als je hem ff uit laat (af koelen) doet hij het weer even.
maar ik hoorde ook laats dat het de koelvloeistof kan zijn.
ik had er eerst groene koelvloeistof en heb er een blauwe bij gedaan
en dat kan ook voor problemen zorgen volgens een monteur??
dus ik ga zaterdag de koelvloeistof er uit halen er er een soort in doen.
ik probeer van alles op het moment en als dat het niet is ga ik net zolang door met vervangen van diverse dingen tot dat ik het gevonden heb.
maar in ieder geval alvast bedankt voor het mee denken met mij.

maar het vreemde is dat hij wel stationer blijft lopen en als je dat een tijd doet en dan weer weg rijd en boven de 80 komt valt hij weer uit.
en als je hem ff uit laat (af koelen) doet hij het weer even.
maar ik hoorde ook laats dat het de koelvloeistof kan zijn.
ik had er eerst groene koelvloeistof en heb er een blauwe bij gedaan
en dat kan ook voor problemen zorgen volgens een monteur??
dus ik ga zaterdag de koelvloeistof er uit halen er er een soort in doen.
ik probeer van alles op het moment en als dat het niet is ga ik net zolang door met vervangen van diverse dingen tot dat ik het gevonden heb.
maar in ieder geval alvast bedankt voor het mee denken met mij.





hij blijft maar gaan die 440
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 12:55
Dit had ik ook ik kon dan alleen nog maar vol gas geven maar ook dan begon hij snel te schokken.davidoff schreef:een vriend van mij had een soortgelijk probleem bij zijn 460 op gas, als je daarmee een stuk over de snelweg had gereden en je trapte de koppeling in bij het terugschakelen, zag je de toeren terugvallen en hop, viel hij zo uit. we hebben er niks aan gedaan eigenlijk want het kwam niet zo vaak voor maar ik vond het wel een beetje vreemd.
Ik ben trouwens erg benieuwd of die kleur van de koelvloestof invloed heeft op het schokken van de auto. Lijkt me erg raar en ik kan geen reden verzinnen waar dit invloed op zou hebben.
Hou ons op de hoogte met de vorderingen.
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Vreemd.........er zit namelijk alleen een temperatuursensor in het koelwatercirquit, en deze wordt niet beinvloed door de samenstelling van het koelwater (even afgezien van het feit of het verstandig is om vloeistoffen van verschillende samenstelling te mixen).
Ik denk eerder dat je de stappenmotor eens goed moet reinigen met bijvoorbeeld WD40. Deze zit aan de voorkant van de motor (een beetje rechts boven de dynamo). Dit voor het probleem met het uitvallen van de motor bij gas los en koppeling in. Ook voor het fluctueren van het stationair toerental!
Mogelijk dat dit ook de oplossing is tegen het schokken als je het gas terugneemt om op een constante snelheid te blijven. (na het weekeinde weet ik of het bij mij geholpen heeft
)
Ik denk eerder dat je de stappenmotor eens goed moet reinigen met bijvoorbeeld WD40. Deze zit aan de voorkant van de motor (een beetje rechts boven de dynamo). Dit voor het probleem met het uitvallen van de motor bij gas los en koppeling in. Ook voor het fluctueren van het stationair toerental!
Mogelijk dat dit ook de oplossing is tegen het schokken als je het gas terugneemt om op een constante snelheid te blijven. (na het weekeinde weet ik of het bij mij geholpen heeft
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Dat ding schuin boven de oliefilter is hem
Links een stecker en rechts 2 slangen erop ongeveer 2,5cm dia.
slangen loshalen en goed inspuiten met WD40 (of soortgelijk). Ook de stecker goed schoonmaken met contactcleaner.

Links een stecker en rechts 2 slangen erop ongeveer 2,5cm dia.
slangen loshalen en goed inspuiten met WD40 (of soortgelijk). Ook de stecker goed schoonmaken met contactcleaner.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- taztax
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.05.2005 - 19:36
er zit alleen maar een slang op en geen stekker.
ik weet niet of het van belang is maar ik heb een carberateur en geen injectie.
maar vandaag ff alles goed na gekeken en de massa van de motor\bobine zat wat los. dus ik ga het morgen ochtend wel weer zien wat hij doet.
vanmiddag reed hij weer goed en bleef ook netjes lopen zonder te stotteren.
ik weet niet of het van belang is maar ik heb een carberateur en geen injectie.
maar vandaag ff alles goed na gekeken en de massa van de motor\bobine zat wat los. dus ik ga het morgen ochtend wel weer zien wat hij doet.
vanmiddag reed hij weer goed en bleef ook netjes lopen zonder te stotteren.
hij blijft maar gaan die 440
- taztax
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 15.05.2005 - 19:36
probleem waarschijnlijk opgelost. er zit water in de tank en de carberateur volgens de dealer. speciaal middeltje in de tank en afwachten.
ik hoop dat het probleem nu is opgelost. zo niet laat ik meer weten.
ik hoop dat het probleem nu is opgelost. zo niet laat ik meer weten.
hij blijft maar gaan die 440