speakers vervangen door niet-Volvo exemplaren

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Hubster
Starter

Hallo,

Ik heb in mijn V70 van 2002 een HU 603 radio met 8 performance speakers. Ik heb in diverse topics gelezen dat door het vervangen van deze speakers door high performance of premium enorme vooruitgang is te boeken. Nu schrik ik een beetje van de bedragen die voor deze upgrade worden gevraagd.

In andere topics las ik dat met verloopringen elke 16,5 cm speaker passend is te maken. Hierover heb ik een vraag. Zijn de huidige performance deurspeakers van het 2-weg type? Kan ik de huidige speakers ook vervangen door 3-weg speakers van een ander merk? Of geeft dat in combinatie met de 4 tweeters teveel hoge tonen?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

3 weg zou ik niet doen.
2 weg is prima en evt. tweeters in het deurpaneel bovenin plaatsen.
Je hebt wel een paar inbouw frames nodig voor de speakers waarsch.

Pioneer doet het erg goed in de V70 heb ik bevonden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
buddo
3rd Gear member

Hubster schreef:Hallo,

Ik heb in mijn V70 van 2002 een HU 603 radio met 8 performance speakers.

In andere topics las ik dat met verloopringen elke 16,5 cm speaker passend is te maken. Kan ik de huidige speakers ook vervangen door 3-weg speakers van een ander merk?
Gelijk na aanschaf van onze V70 uit 2004 heb ik de originele radio (HU603?) vervangen door een dubbeldin navigatie/radio/carkit van Blaupunkt. Maar… de geluidskwaliteit viel toch wel wat tegen met de base audio speakers (heet dat zo?). Ik wilde dus voor niet al te veel geld toch de geluidskwaliteit verbeteren.

Ik heb de afgelopen periode dan ook via Marktplaats en Ebay de verschillende (niet Volvo specifieke) onderdelen gekocht en die afgelopen weekend ingebouwd. Een composetje voor de voordeuren (tweeweg met losse tweeter dus), een tweeweg setje in de achterdeuren, een 10 inch subwoofer op de plaats van het reservewiel en een 5 kanaals versterker.

Voor de speakers had ik verloopringen besteld. Voor de subwoofer zelf een mdf kist gemaakt. En afgelopen weekend was het eindelijk wat beter weer en de hele boel in de auto geïnstalleerd. Als je rustig de tijd neemt en niets overhaast doet is het allemaal prima te doen. De tekeningen hoe je de deurpanelen verwijderd kun je vinden op de website van Volvo. Daar heb ik ook een tekening gevonden hoe je alle andere interieurdelen verwijderd voor het leggen van de vereiste kabels.

Het kost zo wel wat tijd, maar ik ben nu zeer tevreden over het resultaat en geniet weer van de muziek zonder ergernissen!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”