vraagje ventilatiesysteem

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
peter_V50
1st Gear member

In een van de vorige topic hoor ik veel van het koekoeksgeluid in het systeem, Als het buiten warm weer is en er moet binnen gekoeld worden dan werkt de aanjager of ventilator altijd met een verschillende snelheid, het is precies dat hij niet weet wat hij wil, doet het enkel als de aanjager op volledig automatisch staat, regel ik hem manueel van snelheid dan blijft hij deze instelling aanhouden.Is dit bij jullie ook zo? normaal denk ik moet dit toch een stabiele luchtstroom zijn en niet constant op en neer .Is dit het koekoeksgeluid waarover jullie spreken. Achter een tijdje begint dit toch op de zenuwen te werken.
peter_V50
1st Gear member

Vriendelijk bedankt voor de respons !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EJV50
1st Gear member

Peter,

dit is volgens mij niet het koekoekgeluid. Bij mij is het als volgt, bij warm weer: als de airco op automaat staat gaat de aanjager in het begin sneller draaien. na verloop van tijd, als de ingestelde binnentemperatuur ongeveer bereikt is, gaat hij terug naar een stabiele, rustige snelheid. Zeker geen constant harder/zachter draaien van de fan.
V50 2.4 Kinetic | Sapphire Black metallic | Bodal Off Black | 16"; Cygnus
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
BG_V50
2nd Gear member

Peter,

dat koekoekgeluid is niet een ventilator die stiller of harder draait, dat zijn stelmotortjes die de een of andere klep kontinu omschakelen, interval bij de mijne is ongeveer zo om de 2 a 3 seconden.(Mijn dochter heeft laatst zelfs gekeken of er geen duif onder de wielkappen zat....)

Voel je werkelijk de luchtstroom harder/stiller blazen?

Ik merk bvb wel dat de temp van de luchtstroom kan verschillen, dus ik denk dat die klep wisselt tussen buiten en binnenlucht.
sanco
5th Gear member

Heb je ECC Peter? In dat geval kun je via het menu opgeven in hoevere de ventilator zich moet aanpassen aan je rijsnelheid. BIj lage snelheid of stilstand werkt de fan harder om het verlies aan rijwind te compenseren.
Je kunt voor verschillende niveaus kiezen. Mogelijk is het dat wat je merkt.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”