- Volvo betreedt een nieuw marktsegment
- C30 is ‘Product of Free Will’
- Roadshow met tweedimensionaal model
- Première op Autosalon van Parijs, begin december bij de dealer
Volvo betreedt met de C30 een voor het merk geheel nieuw marktsegment. De C30 gaat vooral concurreren met de BMW 1-serie, de Audi A3, de Volkswagen Golf en de Mini. Primaire doelgroep is dus de jonge professional in de stedelijke gebieden. Gezien deze voor Volvo nieuwe groep mensen wilde Volvo Cars Nederland de auto al in een vroegtijdig stadium onder de aandacht te brengen. Omdat de auto pas op 28 september wordt onthuld op de Autosalon van Parijs en begin november de eerste auto’s in Nederland arriveren, koos men ervoor alvast op pad te gaan met een tweedimensionaal model van de C30.
Consumenten kunnen zich laten fotograferen bij de C30. Men krijgt de foto’s direct mee; de volgende dag zijn de foto’s online op www.productoffreewill.nl inclusief ‘mail a friend’ optie. De roadshow zal later dit jaar worden voortgezet met echte auto’s. Voor het zover is worden de komende weken nog enkele opmerkelijke elementen aan de campagne toegevoegd. De C30 staat naar verwachting medio december bij de Volvo-dealers.