Mijn originele achteras met kapot differentieel is helaas verkeerd vervangen door een as met overbrengingsverhouding 3,78. Mijn 'echte' snelheid ligt nu 20% lager. Navraag leert dat ik een as met overbrengingsverhouding 3,15 nodig heb. Wie kan mij hieraan helpen??
Alternatief is om mijn M45 bak te vervangen door een M46 bak. Hiermee bereik ik in de overdrive ook een toeren reductie van 20% en kom ik weer op de originele eindreductie.
Graag advies wat beter is? Zowel qua kosten als qua duurzaamheid. Ik wil nog minstens 10 jaar rijden met deze auto.
Verkeerde achteras gemonteerd
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Een M46 hoeft 2e hands niet zo duur te zijn en is redelijk makkelijk te vervangen. Bij een achteras moet echt alles los en opnieuw aangesloten en vooral afgesteld: veren, dempers, handremkabels, ABS-sensor.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- retsok
- 2nd Gear member
Wat een onzin, afstellen van de veren? Hoezo, kun je die spiralen dan langer of korter maken? Demper"? Kun je die afstellen? Ja die luchtgevulde, maar die zijn speciaal gemonteerd om zelf af te stellen, wat is daar het probleem van? Handremkabel? Vreselijke klus zeg, moet toch al minstens 1 keer per jaar gebeuren. Ben je zeker 10 minuten mee bezig. ABS weet ik niks van. Een M46 inbouwen is een veel groter probleem. Andere baksteun, andere tussenas, electra aanleggen. Ben je zo maar een paar dagen mee bezig. Ik zou dus een originele achteras zoeken en omruilen. Daarnaast kun je natuurlijk altijd een M46 inbouwen. Scheelt zo maar 700 meter op een liter brandstof. Toch al gauw een besparing van 8%!!!
- fcvisser
- 2nd Gear member
retsok schreef:Wat een onzin, afstellen van de veren? Hoezo, kun je die spiralen dan langer of korter maken? Demper"? Kun je die afstellen? Ja die luchtgevulde, maar die zijn speciaal gemonteerd om zelf af te stellen, wat is daar het probleem van? Handremkabel? Vreselijke klus zeg, moet toch al minstens 1 keer per jaar gebeuren. Ben je zeker 10 minuten mee bezig. ABS weet ik niks van. Een M46 inbouwen is een veel groter probleem. Andere baksteun, andere tussenas, electra aanleggen. Ben je zo maar een paar dagen mee bezig. Ik zou dus een originele achteras zoeken en omruilen. Daarnaast kun je natuurlijk altijd een M46 inbouwen. Scheelt zo maar 700 meter op een liter brandstof. Toch al gauw een besparing van 8%!!!
-
- 1st Gear member
Een M46 is geen groter probleem. De cardanas is korter, versnellingsbaksteun is dezelfde steun als van een M45 en elektra voor de overdrive is ook niet zoveel werk. Dit alles kan in een dag worden gerealiseerd en hoeft dus zeer zeker geen dagen werk te kosten...retsok schreef:Een M46 inbouwen is een veel groter probleem. Andere baksteun, andere tussenas, electra aanleggen. Ben je zo maar een paar dagen mee bezig.
Ik heb bij mijn 245DL uit '77 een jaar of 6 geleden de M45 vervangen voor een M46.
Volvo 245 DL 1977
Volvo 240 Polar 1992
Volvo 240 Polar 1992
- fcvisser
- 2nd Gear member
Ga toch voor een originele achteras. Nu nog vinden. Al vele handelaren en slopers gebeld. Niemand heeft een as met overbrengingsverhouding 3,15:1
Wie heeft nog een tip voor mij????
Wie heeft nog een tip voor mij????
Gideon schreef:Een M46 is geen groter probleem. De cardanas is korter, versnellingsbaksteun is dezelfde steun als van een M45 en elektra voor de overdrive is ook niet zoveel werk. Dit alles kan in een dag worden gerealiseerd en hoeft dus zeer zeker geen dagen werk te kosten...retsok schreef:Een M46 inbouwen is een veel groter probleem. Andere baksteun, andere tussenas, electra aanleggen. Ben je zo maar een paar dagen mee bezig.![]()
Ik heb bij mijn 245DL uit '77 een jaar of 6 geleden de M45 vervangen voor een M46.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Zweedse sloperijen?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant