Lichtdoorlatendheid ramen voorportieren

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas79
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 15.01.2013 - 20:32

Heeft iemand een idee wat de lichtdoorlatendheid is van de standaard ramen in de voorportieren?
V40 R design D2 - Ice white - Introline - Winterline - In hoogte verstelbare passagierstoel - Heico verlagingsveren - Getinte ramen- Dak zwart hoogglans gewrapped - 18 inch RH NBU Racing zwart gelakt velgen
Gebruikersavatar
Jeroen C
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 02.12.2012 - 13:35
Locatie: Kopvanoverijssel

? 100%?
Wat bedoel je precies.

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
Gebruikersavatar
Bas79
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 15.01.2013 - 20:32

Dat de ramen fabriek af al iets getint zijn. Ik zal graag willen weten hoeveel % dit is. Rijd maar eens met je raam een stukje open. Je zal zien dat ze iets getint zijn
V40 R design D2 - Ice white - Introline - Winterline - In hoogte verstelbare passagierstoel - Heico verlagingsveren - Getinte ramen- Dak zwart hoogglans gewrapped - 18 inch RH NBU Racing zwart gelakt velgen
Gast

Bas79 schreef:Dat de ramen fabriek af al iets getint zijn. Ik zal graag willen weten hoeveel % dit is. Rijd maar eens met je raam een stukje open. Je zal zien dat ze iets getint zijn
Daarvoor hoef je niet te rijden, dat zie je ook als je stilstaat. Maar je hebt gelijk, ze zijn af fabriek iets donkerder getint. Schatting - 10%?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27676
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Daar zijn vast wettelijke normen voor die bepalen wat de toegestane lichtdoorlatendheid moet zijn.
Volgens mij heeft de politie zefs een apparaat wat dit kan meten bij getinte ramen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Standaard zijn de ramen iets van 15% getint

Als je van plan bent om folie aan te brengen, dit mag niet op de voorruiten ook niet eens als het 1% is want je mag niks op je ramen hebben wat het zicht hoe weinig ook verminderd.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Bas79 schreef:Heeft iemand een idee wat de lichtdoorlatendheid is van de standaard ramen in de voorportieren?
Je vraag op zich kan ik niet beantwoorden. Het enige waar je zonder meer vanuit kunt gaan is dat van fabriekswege getinte ruiten aan de wettelijke eisen voldoen.

Lees ook dit: Mag ik folie of coating aanbrengen op mijn autoruiten?

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Jeroen C
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 02.12.2012 - 13:35
Locatie: Kopvanoverijssel

Was me niet zo opgevallen, maar ik heb altijd een zonnebril op :hotsun:

V40 Momentum Raw Copper Introline Winterline Blis
Gebruikersavatar
Bas79
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 15.01.2013 - 20:32

Ik wil geen folie aanbrengen op de voorruiten. Maar ik zal graag de ramen in de portieren ietsjes donkerder willen hebben, om de overgang van de achterramen naar de voorramen vloeiender te laten verlopen.

En ik wil me graag aan de wettelijke norm houden, aangezien ik een boete zonde van het geld vind, en al helemaal niet mijn papieren in wil leveren.

@Jeroen C. Ik kwam er ook eigenlijk pas een paar dagen geleden achter :-)
V40 R design D2 - Ice white - Introline - Winterline - In hoogte verstelbare passagierstoel - Heico verlagingsveren - Getinte ramen- Dak zwart hoogglans gewrapped - 18 inch RH NBU Racing zwart gelakt velgen
Gebruikersavatar
V40-D2
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 03.10.2012 - 09:03

de voorruiten kan je wel degelijk extra laten blinderen.

ik zou even langs een bedrijf gaan die dit voor je doen, zijn kunnen dan exact de huidige doorlaatbaarheid meten, om vervolgens niet te donkere folie er op te zetten.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
Gebruikersavatar
LightStar
4th Gear member
Berichten: 770
Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51

V40-D2 schreef:de voorruiten kan je wel degelijk extra laten blinderen.

ik zou even langs een bedrijf gaan die dit voor je doen, zijn kunnen dan exact de huidige doorlaatbaarheid meten, om vervolgens niet te donkere folie er op te zetten.
Mocht je ze donkerder willen zou ik geen folie doen maar ander glas (dan heb je de zekerheid dat je geen bobbels krijgt)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Gebruikersavatar
Bas79
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 15.01.2013 - 20:32

LightStar schreef:
V40-D2 schreef:de voorruiten kan je wel degelijk extra laten blinderen.

ik zou even langs een bedrijf gaan die dit voor je doen, zijn kunnen dan exact de huidige doorlaatbaarheid meten, om vervolgens niet te donkere folie er op te zetten.
Mocht je ze donkerder willen zou ik geen folie doen maar ander glas (dan heb je de zekerheid dat je geen bobbels krijgt)
Alles vanaf de b stijl is met folie geblindeerd en dit ziet er erg netjes uit. Uiteraard zal ik het ook laten doen.
V40 R design D2 - Ice white - Introline - Winterline - In hoogte verstelbare passagierstoel - Heico verlagingsveren - Getinte ramen- Dak zwart hoogglans gewrapped - 18 inch RH NBU Racing zwart gelakt velgen
Plaats reactie

Terug naar “V40”