Waarom Diesel

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
Caponi
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.12.2012 - 14:18
Locatie: Zwolle

Ik rij privé maar 20.000km per jaar, maar ik heb toch voor een diesel gekozen vanwege het koppel.

Ik heb ruim vijf jaar lang een Alfa 156 2.5 V6 gereden, totdat m'n vriendin in mei 2012 een zwaar herseninfarct+bloeding kreeg en minder valide raakte op haar 27e :( . Opeens had ik een ruimere auto nodig vanwege de rolstoel, en vanwege de veranderende financiële situatie (ze kan niet meer werken) heb ik de V6 zo snel als ik kon de deur uit geschopt. Nadeel is dat je enorm verwend/verpest raakt door zo'n V6, dus ik wilde bij de opvolger niet teveel inleveren qua vermogen.

Dat de opvolger een V50 of V70 zou worden had ik al vrij snel besloten en nadat ik een proefrit in m'n huidige V50 2.0D had gemaakt, vond ik hem snel zat vergeleken met de V6. In leenauto's van de garage zat ik me regelmatig op te vreten, maar met de 2.0D had ik dat gevoel absoluut niet. Nu, na het chippen, zou ik niet eens meer durven zeggen welke van de twee sneller is in het normale verkeer.

Een niet al te zwaar gemotoriseerde benzineauto zal ongetwijfeld voordeliger zijn met het aantal km's dat ik maak. Maar ik bespaar nu al 200 tot 250 euro per maand aan brandstof, terwijl ik voor m'n gevoel niet heb hoeven inleveren op het motorvermogen. Ik vind het wel prima zo :D
Volvo V50 D5 R-design (ice white)
Gebruikersavatar
v401958
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.06.2012 - 19:00
Locatie: Hoogeveen

Waarom een diesel aangeschaft.

Niet voor de centen vanwege het hoge aantal km. per jaar maar gewoon omdat ik het prettiger vindt rijden dan een auto op benzine.

Eigenlijk altijd diesel gereden ook vanwege het feit dat dit veel auto's van de zaak waren maar nu privè ook een diesel.
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4295
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

En het ruikt lekkerder dan gas of peut.
XC70 D5 2009 Ocean Race
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Krachtig, snel, betrouwbaar, rustig.
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”