welke keerring bedoel je?abbabak1 schreef:
Ik denk dat ik toch maar een keerring in het blok aanschaf en de boel op de brug ga doen...
O-ring vervangen met grote beurt?
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Sorry, voor de duidelijkheid. Het gaat om de seal/dichtring/keerring volvo 31251439 30637866 (laatste oem nr) van de oil retun pipe turbo:
Bij de Pentablokken hebben ze de pipe doorgezaagd en er een mof op gezet wat de montage aanzienlijk makkelijker maakt...
Het probleem is natuurlijk dat je daar niet ziet wat je doet, de boel eigenlijk vies is en bij het schoonmaken vuil in je olie komt...
Bij de Pentablokken hebben ze de pipe doorgezaagd en er een mof op gezet wat de montage aanzienlijk makkelijker maakt...
Het probleem is natuurlijk dat je daar niet ziet wat je doet, de boel eigenlijk vies is en bij het schoonmaken vuil in je olie komt...
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Ok. Was even in de war omdat er geen keerring zit maar een rubberen ring...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
Bij de Pentablokken hebben ze de pipe doorgezaagd en er een mof op gezet wat de montage aanzienlijk makkelijker maakt...
Wat zijn Pentablokken? dat zegt mij niets.
Wat zijn Pentablokken? dat zegt mij niets.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20755
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De enige pentablokken die ik ken zijn 6 cilinders waar een generator aan gekoppeld is, soort noodaggregaten.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
abbabak1 schreef:Oeps!!! Vida zegt xc70 II D5 30637866abbabak1 schreef:Het gaat om de seal/dichtring/keerring volvo 31251439 (laatste oem nr) van de oil retun pipe turbo:
En voor de benzine uitvoering MY2001, of is de D5 uitvoering hetzelfde/
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Waarschijnlijk, hij werkt lekker op XP-sp3 en de software is van 2012. Geen updates....MarioC70 schreef:Dan heb jij een oude Vida versie denk ik?
Ik had het nummer dat jij geeft al vaker voorbij zien komen met helzelfde groene ringetje bij veel motoren....maar ik zeg liever niks dan dat ik veroorzaak dat iemand nogmaals de pijp moet (laten) loshalen. Zeker bij de XC GT
Maar het is natuurlijk ookwel erg dat je soms 2 regls vol hebt met OEM-nrs voor hetzelfde onderdeel. Omdat we veel vrienden in de automotive hebben weet ik wel hoe dat komt maar blij word je er niet van :S
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Ik heb het ringetje net op de brug vervangen, 2 uur. De turbo moet toch los. Ik heb uiteindelijk toch de torx laten zitten want op 1mm verschil in kop komt het ook niet aan.
De meeste kosten zaten in de ring, hiervoor moest ik 90km rijden :S want 3 dealers hadden hem niet !
Ook wilden ze alle 3 de reparatie niet zoals gewenst uitvoeren maar zoals Vida hem voorschrijft. Kosten geschat €400....dus die heb ik weer snel verdiend na het eerder zelf kapot gemaakt te hebben.
De meeste kosten zaten in de ring, hiervoor moest ik 90km rijden :S want 3 dealers hadden hem niet !
Ook wilden ze alle 3 de reparatie niet zoals gewenst uitvoeren maar zoals Vida hem voorschrijft. Kosten geschat €400....dus die heb ik weer snel verdiend na het eerder zelf kapot gemaakt te hebben.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 13:38
- Locatie: Flevoland
[quote="abbabak1"]Ik heb het ringetje net op de brug vervangen, 2 uur. De turbo moet toch los. Ik heb uiteindelijk toch de torx laten zitten want op 1mm verschil in kop komt het ook niet aan.
Niet verwacht dat de turbo los moest, dat betekend ook de aanvoerleiding van de olie boven op de turbo.(en nieuwe pakking)
Ik had verwacht dat je de retourleiding verder in het onderblok kon drukken na verwijderen torxboutjes, zoals met de peilstok. Had het idee om hem dan onder de turbo weg te draaien om vervolgens weer omhoog te halen zodat je de pijp kon verwijderen en de ring kon vervangen.
Niet verwacht dat de turbo los moest, dat betekend ook de aanvoerleiding van de olie boven op de turbo.(en nieuwe pakking)
Ik had verwacht dat je de retourleiding verder in het onderblok kon drukken na verwijderen torxboutjes, zoals met de peilstok. Had het idee om hem dan onder de turbo weg te draaien om vervolgens weer omhoog te halen zodat je de pijp kon verwijderen en de ring kon vervangen.
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Nou, de 3 moeren van de downpipe en inlaat op de turbo is niet het probleem. Maar na de turbo gelost te hebben om beter bij de torx te komen(.5 cm naar achteren) bleek dat ik net de 2 mm ruimte mistte om de ring ertussen te krijgen.Suijkerland schreef:Ik had verwacht dat je de retourleiding verder in het onderblok kon drukken na verwijderen torxboutjes, zoals met de peilstok. Had het idee om hem dan onder de turbo weg te draaien om vervolgens weer omhoog te halen zodat je de pijp kon verwijderen en de ring kon vervangen.
Dus toch maar turbo los, 2 slangeklemmen...
Ik heb de rest van pakkingen/bouten/ringen niet vervangen, wel zou ik 2 ringetjes op de pijp gebruiken. De oude ring was door de pijp inderdaad in 2en.
Bij montage helpt de ring eerst op de pijp te zetten, De turbo kan hierna voorzichtig in de aan en afvoerleiding gedraait worden, en vergeet het vacuum op de turboklep niet eerst goed erop te zetten !
Maar goed, persoonlijk doe ik het volgende keer weer zonder brug want dan heb ik minder tijdsdruk(thuis) en dat komt de kwaliteit ten goede. Nu moest het snel af...