Hallo Allemaal,
Na een heleboel minder leuke ervaringen met mijn 1995 850 GLT heb ik besloten deze aan de kant te zetten om plaats te maken voor een gewoon bakkie. En net nu ik dat besloten heb zie ik een prachtig metallic blauwe S80 T6 uit 2002 met nog geen 50.000 op de teller en gegarandeerd van eerste eigenaar. Redelijke vraagprijs, 47.000 gulden, dat is omgerekend 21.000 Eu. Auto is in nieuw staat, maar mijn 850 ervaring heeft geleerd dat dat niet veel zegt. Bijvoorbeeld verdamper van de airco vernieuwen( de airco staat altijd aan op Curacao!) betekent geen werkende metertjes op het dashboard daarna, geen alarm meer etcetc. Ook breken plastic dingen door uitdroging snel af en en valt de isolatie geheel verpoeierd van de draden en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar goed, deze S80 is wel zo mooi dat ik jullie graag de vraag stel: wat zijn de zwakke plekken en waar moet ik op letten.
Bij voorbaat dank, groeten uit de zon, Viewie
Tweedehandse S80 op Curacao
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11.07.2006 - 19:57
- Locatie: Leeuwarden
ik heb sinds een aantal maanden een S80. Heb niet erg veel praktijk ervaring, maar weet wel e.e.a over de S80.
Zwakke punten zijn
- de sloten. Het kan zijn dat er zomaar weer een slot open springs na het op slot doen. Dit gebeurt mij zo 1 op de 30 keer. Niet vaak maar wel vervelend. Hoewel een opengesprongen slot na 30 seconden ook niet meer te openen is dankzij de supervergrendeling. Geen ramp dus, maar wel slordig.
- Het gasklephuis schijnt ook een zwak punt te zijn van de S80. Dit is te merken aan een niet constante loop stationair en een vreemde toeren regeling.
- De voorwielophanging wil nog wel eens wat bijgeluiden maken. De stabilisator stangen/ophang rubbers of lagers boven in de veerpoten kunnen hiervan de oorzaak zijn.
- Verder vind ik een negatief punt van de S80 (of misschien wel Volvo in het algemeen) alle rammeltjes en kraakjes in het interieur. Ik ben al een behoorlijke tijd bezig om deze allemaal te elimineren. 2 kraakjes kan ik echter niet traceren. Dat is jammer voor de kwaliteits beleving.
Verder is het volgens mij een goede en betrouwbare auto. De motoren zijn ijzersterk en relatief zuinig (met name de 2.4 benzine varianten).
Zwakke punten zijn
- de sloten. Het kan zijn dat er zomaar weer een slot open springs na het op slot doen. Dit gebeurt mij zo 1 op de 30 keer. Niet vaak maar wel vervelend. Hoewel een opengesprongen slot na 30 seconden ook niet meer te openen is dankzij de supervergrendeling. Geen ramp dus, maar wel slordig.
- Het gasklephuis schijnt ook een zwak punt te zijn van de S80. Dit is te merken aan een niet constante loop stationair en een vreemde toeren regeling.
- De voorwielophanging wil nog wel eens wat bijgeluiden maken. De stabilisator stangen/ophang rubbers of lagers boven in de veerpoten kunnen hiervan de oorzaak zijn.
- Verder vind ik een negatief punt van de S80 (of misschien wel Volvo in het algemeen) alle rammeltjes en kraakjes in het interieur. Ik ben al een behoorlijke tijd bezig om deze allemaal te elimineren. 2 kraakjes kan ik echter niet traceren. Dat is jammer voor de kwaliteits beleving.
Verder is het volgens mij een goede en betrouwbare auto. De motoren zijn ijzersterk en relatief zuinig (met name de 2.4 benzine varianten).
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dubbel gepost. Deze gaat op slot
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70