Motormanagement lampje dat maar niet uit wil blijven....

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik heb de achterste laten vervangen en heb er een andere kat onder laten zetten. Ben nu al tijden van het probleem verlost! Idd knap irritant zo'n lampje dat blijft branden!
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
koster
3rd Gear member
Berichten: 333
Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50

Hallo,

Uiterst irritant dat dat lampje brandt! Die van mij brandt ook , en dat al plm 4 jaar ! Auto rijdt goed , ook ik heb van alles laten vervangen (zonder resultaat).
Alles wat je kan bedenken is nagekeken , lampje brandt, auto rijdt goed! (afkloppen) Er staat nu bijna 352000 km op de teller. En dat alles ook op lpg -3
v 70 2002

Groeten Roland Koster
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Zo moeilijk kan het toch niet zijn..een lampje uit laten gaan..
Als je de storing die het branden veroorzaakt oplost,dat scheelt een stuk..
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

MarioC70 schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn..een lampje uit laten gaan..
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

M@rcel schreef:
MarioC70 schreef:Zo moeilijk kan het toch niet zijn..een lampje uit laten gaan..
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja....Het lampje is momenteel nog daaraan toe, daar kun je nog mee rijden....Ik was al bang dat ze hem misschien ritueel in de fik gingen steken vanwege de automaat problemen. Ik heb hem nog steeds niet terug. Ze hebben nu het brein vervangen van de automaat aangezien ze toch denken dat het in de bak zit.
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Pffff.... wat een hoop gezeik... gelukkig wordt alles naar behoren tot nu toe opgelost door de garage.
Hoop dat je straks wel een auto terug hebt die naar behoren werkt ;)
Gast

Ik moet wel zeggen een bijzondere (goede wil) garage. Een pluim voor de tijd en onderdelen die ze er in steken.
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

AlexV70 schreef:Ik moet wel zeggen een bijzondere (goede wil) garage. Een pluim voor de tijd en onderdelen die ze er in steken.
Bijzonder zijn ze zeker. Ze weten ook echt wel wat ze doen, ik heb gewoon een bijzonder geval gekocht....Het is een Volvo specialist, dus ik ben echt niet de enige die ooit met een probleem komt.

Het brein van de automaat was het overigens ook niet....Hij blijft storingen geven.
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik wil de uitdaging tot oplossen wel aan gaan. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Niels S80
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 25.07.2010 - 00:25

Het heeft even geduurd, maar hierbij nog een reactie naar aanleiding van mijn topic. De auto heb ik precies twee weken geleden terug gekregen...Ik ben gisteren terug gekomen van twee weken vakantie met de caravan en geen problemen meer!

De automaat is geheel uit elkaar geweest en er was geen probleem gevonden. Eenmaal weer gemonteerd gaf hij nog hetzelfde probleem. Bij terugkomst in de garage bleek er een andere storing in te zitten dan voorheen en bij het doormeten bleek dat er één solenoïde niet werd aangestuurd. Een stekker bleek niet goed aangesloten waarvoor de garage de bak weer moest openhalen. Na het correct monteren van de stekken geen problemen meer. De werkplaats chef van het automaatrevisiebedrijf was met vakantie dus er kon niet worden nagevraagd of er echt niets gevonden was. Nu is de werkplaats chef van het garagebedrijf met vakantie, dus ik moet even wachten.

Het motorstoringslampje is ook uitgebleven. Ik had eerder al een keer aangegeven dat ik ooit startproblemen had. De luchtmassameter is vervangen voor een originele (voorheen vervangen maar blijkbaar weer gedemonteerd omdat deze het probleem van het storingslampje niet had opgelost, wist ik niet...) en het lampje is uitgebleven, maar het starten lijkt ineens slechter geworden. Eerst was het alleen met heel koud weer en nu blijkbaar ook met heel warm of het probleem is erger geworden. De LMM heeft me €354,- ex gekost, dus ik weet niet of ik nu zo blij ben met de vervanging.

MAAR..Ik heb de auto terug en hij rijdt weer fantastisch! Tot zover dank voor jullie reacties in ieder geval!
Volvo Amazon B230LPG, 1969
Volvo Amazon B230FT LPG, 1964
Volvo S80 2.4T LPG, 2000
Volvo V70 2.4T LPG, 2000
Seat Leon 1.6 TDI, 2010
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”