Volvo 440 (B18U) start niet
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
haal de nieuwe rotor er nog eens uit en vergelijk die met de oude. zit de nok/inkeping wel op de goede plaats? m.a.w. zijn ze echt van hetzelfde type? zijn ze ook even groot, dwz dat de afstand van de rotor tot de electroden niet te groot is??
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07
Nou luitjes.. ik probeer nog even het één en ander. Ik zal straks nog even het ontstekingstijdstip controleren met een stroboscoop. (kan me haast niet voorstellen, maar goed) En ik wil nog even het hoofdrelais controleren. Kan iemand mij vertellen waar dat ding zit? Hij zit namelijk niet in het driehoekige relaisboxje onder de motorkap en die achter het handschoenenkastje zijn het systeemrelais en de brandstofpomprelais toch?
Gisteren heb ik hem een poosje warm laten draaien en de ontsteking is blijkbaar zo bizar dat de Kat roodgloeiend heet werd! Morgen gaat die naar de Volvo dealer dan mogen zij het uitzoeken voordat er meer kapot gaat dan mij lief is ::(
Gisteren heb ik hem een poosje warm laten draaien en de ontsteking is blijkbaar zo bizar dat de Kat roodgloeiend heet werd! Morgen gaat die naar de Volvo dealer dan mogen zij het uitzoeken voordat er meer kapot gaat dan mij lief is ::(
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Uitlaat rood, dan staat de ontsteking te laat. Dan zal hij ook wel geen "power" hebben
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07
Ugh, auto is terug en ik schaam me dood! Het bleken toch de bougies.. ondanks dat ik alle bougies op vonken had getest en ook nog een andere set OUDE bougies had getest............ pff waren slechts 4 nieuwe bougies de truc.. BAAL BAAL, maar goed hij loopt weer haha... Dat deze motoren gevoelig zijn voor dit soort dingen is blijkbaar nog zacht uitgedrukt.
Nu loopt hij alleen nog steeds een beetje onregelmatig en trilt aardig dus ik ga nog even vrolijk verder zoeken naar wat ik kan verbeteren.. Ik vermoed al een poosje dat de uitlaat/ kat ergens lek is want hij ronkt nogal dus dat zal ik binnenkort eens checken.
Nu loopt hij alleen nog steeds een beetje onregelmatig en trilt aardig dus ik ga nog even vrolijk verder zoeken naar wat ik kan verbeteren.. Ik vermoed al een poosje dat de uitlaat/ kat ergens lek is want hij ronkt nogal dus dat zal ik binnenkort eens checken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
van elk probleem leer je weer. mooi dat t nu is opgelost.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Misschien heeft die schimmel, klinkt raar. Maar die van mij rotte letterlijk onder me weg. Slecht starten dat die deed, of helemaal niet meer. Daarna maar opgegeven en de sloop gebeld en me bezat voor die 50 euro.
En onregelmatig lopen is redelijk normaal voor een B18u, is een veredelde carburateur genaamd monopoint injectie. Jammer dat de B18 met multipoint nooit veel om de hoek is komen kijken zoals die op de 2 ltr zat.
Heel sporadisch zie je een paar exotische exemplaren met multipoint.
En onregelmatig lopen is redelijk normaal voor een B18u, is een veredelde carburateur genaamd monopoint injectie. Jammer dat de B18 met multipoint nooit veel om de hoek is komen kijken zoals die op de 2 ltr zat.
Heel sporadisch zie je een paar exotische exemplaren met multipoint.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)