Hebbes! V40 R-Design - Black Sapphire Metallic
-
- 3rd Gear member
Klopt. De wegenbelasting wordt doorberekend in het leasetarief dat de werkgever betaalt. En de werkgever kan dat of gaat dat al dan niet weer doorberekenen naar de berijder. Iemand moet de wegenbelasting betalen; de leasemaatschappij doet dat in ieder geval niet.
Mijn V40: D2 Summum
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Yup,Morri schreef:Ik las net dit op de Leaseplandirect site... beetje verontrustend ook al zit ik niet bij Leaseplan, wie weet hier meer van?
Let op!
Vanaf 1 januari 2014 vervalt de vrijstelling van de houderschapsbelasting voor alle auto's met een CO2-uitstoot hoger dan 50 gram per kilometer. Veel van de auto's die op dit moment van deze vrijstelling profiteren, vallen in de 14%-bijtellingscategorie. Het leasetarief voor bijvoorbeeld de Citroën DS5 Hybrid4 stijgt per die datum met ongeveer € 130 per maand.
Deze wijzigingen komen van overheidswege en hebben daarom gevolgen voor zowel offertes, bestellingen als rijdende auto's. Overweegt u een auto te kiezen die op dit moment nog een dergelijke vrijstelling heeft, dan adviseren wij u om de impact hiervan vooraf met uw werkgever af te stemmen.
Lease bedrag gaat bij mij met 107 euro per maand omhoog per 1 januari.
En yup... mijn baas berekent dat gewoon door aan mij.
Hier zijn ze heel open in geweest en heb ook overal voor getekend. Dus wist waar ik aan begon

Volvo - For Life
-
- 1st Gear member
heeft volgens mij niks met leaeplan te maken. Ik denk dat alle leasemaatschappijen dezelfde richtlijnen hanteren.
Zal voor veel mensen een onaangename verassing zijn. Vooral als je aan het max leasebedrag zat. Kan je effe 107 euro extra dokken iedere maand.
Zal voor veel mensen een onaangename verassing zijn. Vooral als je aan het max leasebedrag zat. Kan je effe 107 euro extra dokken iedere maand.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
beetje naief om iets anders te verwachten, waarom ook?Morri schreef:Ik las net dit op de Leaseplandirect site... beetje verontrustend ook al zit ik niet bij Leaseplan, wie weet hier meer van?
Let op!
Vanaf 1 januari 2014 vervalt de vrijstelling van de houderschapsbelasting voor alle auto's met een CO2-uitstoot hoger dan 50 gram per kilometer. Veel van de auto's die op dit moment van deze vrijstelling profiteren, vallen in de 14%-bijtellingscategorie. Het leasetarief voor bijvoorbeeld de Citroën DS5 Hybrid4 stijgt per die datum met ongeveer € 130 per maand.
Deze wijzigingen komen van overheidswege en hebben daarom gevolgen voor zowel offertes, bestellingen als rijdende auto's. Overweegt u een auto te kiezen die op dit moment nog een dergelijke vrijstelling heeft, dan adviseren wij u om de impact hiervan vooraf met uw werkgever af te stemmen.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Nou, ik had het wel prettig gevonden als dit bij een bestelling nog even benadrukt wordt... Ik heb mijn baas er nog niet over gehoord overigens.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- jhartog
- 2nd Gear member
Deze melding stond op het offerteblad bij Alphabet:
Indien de auto na 01012014 wordt tenaamgesteld,geldt een BPM verhoging van naar verwachting EUR 600,00.
Op dit moment is geen Houderschapsbelasting van toepassing voor deze auto maar vanaf 01012014 zal wel Houderschapsbelasting verschuldigd zijn.
Indien de auto op of na 01012014 wordt tenaamgesteld, dan geldt een bijtellingspercentage van 20% in plaats van 14%.
Indien de auto na 01012014 wordt tenaamgesteld,geldt een BPM verhoging van naar verwachting EUR 600,00.
Op dit moment is geen Houderschapsbelasting van toepassing voor deze auto maar vanaf 01012014 zal wel Houderschapsbelasting verschuldigd zijn.
Indien de auto op of na 01012014 wordt tenaamgesteld, dan geldt een bijtellingspercentage van 20% in plaats van 14%.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
Bij mij staat er:
Deze offerte is, met uitzondering van wijzigingen in consumentenprijs en belastingmaatregelen, 14 dagen geldig.
Aanbiedingen en acceptatie onder voorbehoud goedkeuring Directie.
Gebaseerd op de thans geldende hsb tarieven.
Maar er staat niks over wijzigingen hierin, ook op de website (Sternlease) kan ik niks vinden of ze hebben het goed verstopt..
Deze offerte is, met uitzondering van wijzigingen in consumentenprijs en belastingmaatregelen, 14 dagen geldig.
Maar er staat niks over wijzigingen hierin, ook op de website (Sternlease) kan ik niks vinden of ze hebben het goed verstopt..
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- jhartog
- 2nd Gear member
ik heb zelfs begin mei email gehad van Alphabet met uitgebreide informatie en een link naar tool om verschil uit te rekenen..
http://www.nl.alphabet.com/autolease/ad ... egelgeving
http://www.nl.alphabet.com/autolease/ad ... egelgeving
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
- jhartog
- 2nd Gear member
op de Sternlease site bij FAQ:Morri schreef:Bij mij staat er:
Waarom wijkt het termijnbedrag van mijn eerste factuur af van de door mij getekende offerte?
Tussen het moment van bestellen en afleveren kunnen door de importeur de auto prijzen worden gewijzigd. Ook kunnen er belastingmaatregelen zijn doorgevoerd waardoor de termijn wijzigt.
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
Thanks, handig.jhartog schreef:op de Sternlease site bij FAQ:Morri schreef:Bij mij staat er:
Waarom wijkt het termijnbedrag van mijn eerste factuur af van de door mij getekende offerte?
Tussen het moment van bestellen en afleveren kunnen door de importeur de auto prijzen worden gewijzigd. Ook kunnen er belastingmaatregelen zijn doorgevoerd waardoor de termijn wijzigt.
Zo'n 112 EUR erbij dus in 2014..
Tja, ik zie geen facturen van de lease. Maar om nou slapende honden wakker te gaan maken op mijn werk

Ik zit nog 40 EUR onder mijn leasebedrag, dus ik zie het allemaal wel volgend jaar. gaat hooguit om een paar 10-tjes netto dan.
- jhartog
- 2nd Gear member
daar heb ik gelukkig geen last van, want kreeg mail van werkgever dat hij het voor zijn rekening neemt (maar denk dat ik hier een van de weinige ben). Daarnaast blijf ik, zelfs met stijging, ruim onder het leasebedrag...Morri schreef: Thanks, handig.
Tja, ik zie geen facturen van de lease. Maar om nou slapende honden wakker te gaan maken op mijn werk
Ik zit nog 40 EUR onder mijn leasebedrag, dus ik zie het allemaal wel volgend jaar. gaat hooguit om een paar 10-tjes netto dan.
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
Ik verwacht eigenlijk ook wel dat mijn werkgever dat zal doen bij alle al rijdende auto's in het wagenpark.jhartog schreef:daar heb ik gelukkig geen last van, want kreeg mail van werkgever dat hij het voor zijn rekening neemt (maar denk dat ik hier een van de weinige ben). Daarnaast blijf ik, zelfs met stijging, ruim onder het leasebedrag...Morri schreef: Thanks, handig.
-
- 2nd Gear member
Bij ons hoor ik via een collega hetzelfde signaal na navraag bij de wagenparkbeheerder. Verhoging zal niet worden doorberekend aan de bestuurder.Morri schreef:Ik verwacht eigenlijk ook wel dat mijn werkgever dat zal doen bij alle al rijdende auto's in het wagenpark.jhartog schreef:daar heb ik gelukkig geen last van, want kreeg mail van werkgever dat hij het voor zijn rekening neemt (maar denk dat ik hier een van de weinige ben). Daarnaast blijf ik, zelfs met stijging, ruim onder het leasebedrag...Morri schreef: Thanks, handig.
-
- 2nd Gear member
Heren (en wellicht ook dames), ik zag vandaag dat Niham Den Haag adverteert met het tunen van de D2. Iemand al ervaring mee (niet van de MY14 uiteraard, maar toch)?
http://www.volvodeals.nl/index.php/volvo-v40
http://www.niham.nl/modellen/volvo-v40/
Ik wil dit wel gaan doen als mijn dealer dit ook kan regelen en zal toch eens navragen wat de leasemaatschapppij hiervan vindt.
http://www.volvodeals.nl/index.php/volvo-v40
http://www.niham.nl/modellen/volvo-v40/
Ik wil dit wel gaan doen als mijn dealer dit ook kan regelen en zal toch eens navragen wat de leasemaatschapppij hiervan vindt.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zal geen fabrieksgarantie zijn, eerder dealergarantie.iggiman schreef:Dat zou wel erg mooi zijn. Tunen via de dealer icm behouden fabrieksgarantie ( tenminste daar ga ik wel vanuit! ).
Wanneer hier meer info over is, dan zou ik dit graag willen weten.
Het ziet er in ieder geval goed uit.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 2nd Gear member
Ik kreeg van de dealer te horen dat door Rica (meer over gelezen op dit forum) wordt uitgevoerd end at dit niet onder de Volvo fabrieksgarantie valt.
Lijkt mij echter ook dealergarantie, maar ik heb Niham ook even gemaild hierover.
Lijkt mij echter ook dealergarantie, maar ik heb Niham ook even gemaild hierover.