Dag mede volvorijders en andere belangstellenden,
Afgelopen vrijdag ben ik met V70 gestrand met een kapotte drukcylinder. (zie ook ander topic) Volvo assistance gebeld, auto weggesleept, diagnose gesteld en opdracht gegeven tot reparatie.
Gistermiddag was ik even bij de garage om te informeren hoe het ging. De auto was in principe klaar, maar ze hadden tijdens een testrit geconstateerd dat het kachelpaneel niet werkte. Ik weet zeker dat dit paneel wel werkte toen de auto werd opgehaald.
Vandaag belde de garage dat de auto nog niet klaar was ivm het kachelpaneel en dat ze geen idee hebben waaraan het ligt. Ze hebben het paneel uitgebouwd en in een andere auto gezet, maar ook daar deed het hele ding niets; ook geen lampjes.
Nu gaan ze het hele ding nog een keer doormeten. De garage zegt dat ze mij geloven dat het ding het deed toen ze de auto ophaalden, maar zeggen tevens dat zij er niets aan hebben veranderd.
vraag1:
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
vraag2a:
stel nu dat het paneel kapot is, hoe ga ik dan om met de garage
vraag 2b:
stel het is wel gemaakt, hoe controleer ik dat er niet heel veel arbeidsloon in rekening wordt gebracht ivm het kachelpaneel terwijl dat niet mijn probleem is (was).
(als de garage zich correct gedraagt vervalt vraag 2, maar zover is het nog niet)
groet
Tjeerd
Schade door garage ?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Omwille van de beeldvorming heb ik even een ? in de titel van dit topic geplaatst
Omwille van de beeldvorming heb ik even een ? in de titel van dit topic geplaatst
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- snorremans
- 5th Gear member
Zolang je geen opdracht hebt geven om het kachel paneel te repareren kunnen ze ook niets in rekening brengen lijkt me.tjeerd schreef:Dag mede volvorijders en andere belangstellenden,
Afgelopen vrijdag ben ik met V70 gestrand met een kapotte drukcylinder. (zie ook ander topic) Volvo assistance gebeld, auto weggesleept, diagnose gesteld en opdracht gegeven tot reparatie.
Gistermiddag was ik even bij de garage om te informeren hoe het ging. De auto was in principe klaar, maar ze hadden tijdens een testrit geconstateerd dat het kachelpaneel niet werkte. Ik weet zeker dat dit paneel wel werkte toen de auto werd opgehaald.
Vandaag belde de garage dat de auto nog niet klaar was ivm het kachelpaneel en dat ze geen idee hebben waaraan het ligt. Ze hebben het paneel uitgebouwd en in een andere auto gezet, maar ook daar deed het hele ding niets; ook geen lampjes.
Nu gaan ze het hele ding nog een keer doormeten. De garage zegt dat ze mij geloven dat het ding het deed toen ze de auto ophaalden, maar zeggen tevens dat zij er niets aan hebben veranderd.
vraag1:
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
vraag2a:
stel nu dat het paneel kapot is, hoe ga ik dan om met de garage
vraag 2b:
stel het is wel gemaakt, hoe controleer ik dat er niet heel veel arbeidsloon in rekening wordt gebracht ivm het kachelpaneel terwijl dat niet mijn probleem is (was).
(als de garage zich correct gedraagt vervalt vraag 2, maar zover is het nog niet)
groet
Tjeerd
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Wat bedoel je met het "kachelpaneel"?
Zijn ze uit zich zelf begonnen met het wisselen van de "panelen"?
Als de bak erachter weg moet dan moet men de koelvloeistof leidingen (snelkoppelingen) in de motorruimte loshalen, die naar de kachel gaan.
Misschien is er een verband!
Zijn ze uit zich zelf begonnen met het wisselen van de "panelen"?
Als de bak erachter weg moet dan moet men de koelvloeistof leidingen (snelkoppelingen) in de motorruimte loshalen, die naar de kachel gaan.
Misschien is er een verband!
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
jij hebt er geen opdracht voor gegeven!!
ik geloof je ik ben ook auto monteur. en weet dat het niet kan samen hangen..
bij alle toeval kan het wel gebeuren
wat vermoedelijk gaat gebeuren: de monteur krijgt op zijn kop en voelt zich niet blij met de auto.
in mijns inziens zal de dealer het gaan betlaen omdat ze je inprinciepe ook niet kwijt willen als zijnde klant.
mochten ze je iets gaan berekenen. is het al erg lullig. en verwacht ik dat zij minimaal 75% betalen.....
maar nogmaals een kachel paneel en een versnellingbak tja die liggen ver van elkaar en hebben niets met elkaar te maken!
maar toeval kan zich zo nu en dan eens voordoen.
ik gok dat ze gaan voor garantie werkplaats...
gr colin (ook auto monteur!)
ik geloof je ik ben ook auto monteur. en weet dat het niet kan samen hangen..
bij alle toeval kan het wel gebeuren
wat vermoedelijk gaat gebeuren: de monteur krijgt op zijn kop en voelt zich niet blij met de auto.
in mijns inziens zal de dealer het gaan betlaen omdat ze je inprinciepe ook niet kwijt willen als zijnde klant.
mochten ze je iets gaan berekenen. is het al erg lullig. en verwacht ik dat zij minimaal 75% betalen.....
maar nogmaals een kachel paneel en een versnellingbak tja die liggen ver van elkaar en hebben niets met elkaar te maken!
maar toeval kan zich zo nu en dan eens voordoen.
ik gok dat ze gaan voor garantie werkplaats...
gr colin (ook auto monteur!)
- volvogrill
- 2nd Gear member
beste tjeert
je zegt dat koppelings cillinder lekte,maar die zit bij de pedalen.
bij de koppeling/druk groep zit druklager{hydraulisch}
dus wat lekte precies?naast de versnellingsbak zit een extra stukjeop het druklager gemonteert,die kan ook lekken want er zitten rubbere ring in
daar hoeft de versnellingsbak niet voor uitgebouwd te worden.behalve
als hetdruklager zelf lekt.dan betreft kachel paneel die niet werkt,
werkt deradio wel dan???zijn alle zekeringen goed.
zijn er geen fout meldingen aanwezig in het sijsteem???
graag uw reactie groet volvogrill
je zegt dat koppelings cillinder lekte,maar die zit bij de pedalen.
bij de koppeling/druk groep zit druklager{hydraulisch}
dus wat lekte precies?naast de versnellingsbak zit een extra stukjeop het druklager gemonteert,die kan ook lekken want er zitten rubbere ring in
daar hoeft de versnellingsbak niet voor uitgebouwd te worden.behalve
als hetdruklager zelf lekt.dan betreft kachel paneel die niet werkt,
werkt deradio wel dan???zijn alle zekeringen goed.
zijn er geen fout meldingen aanwezig in het sijsteem???
graag uw reactie groet volvogrill
-
- Starter
Hallo,
het autootje doet het weer!
De hydraulische druklager is vervangen. (+ enkele keringen waar ze dan toch makkelijk bijkunnen)
Het kachelpaneel werkt weer, ze hebben het doorgemeten maar konden niks vreemds ontdekken. Uiteindelijk is er nieuwe software opgezet en toen deed ie het weer. waarom dat nou nodig was weet ik niet.
Afijn, de betreffende garage heeft het in ieder geval goed opgelost. Er zijn geen extra manuren in rekening gebracht, ook geen huur voor het vervangend vervoer. Alleen wat kosten voor het laden van de software, maar dat valt volledig in het niet op het totaalbedrag van dit geintje.
Dus ik rijd weer vrolijk rond! (wel met een lege portemonai)
groet
Tjeerd
het autootje doet het weer!
De hydraulische druklager is vervangen. (+ enkele keringen waar ze dan toch makkelijk bijkunnen)
Het kachelpaneel werkt weer, ze hebben het doorgemeten maar konden niks vreemds ontdekken. Uiteindelijk is er nieuwe software opgezet en toen deed ie het weer. waarom dat nou nodig was weet ik niet.
Afijn, de betreffende garage heeft het in ieder geval goed opgelost. Er zijn geen extra manuren in rekening gebracht, ook geen huur voor het vervangend vervoer. Alleen wat kosten voor het laden van de software, maar dat valt volledig in het niet op het totaalbedrag van dit geintje.
Dus ik rijd weer vrolijk rond! (wel met een lege portemonai)
groet
Tjeerd
-
- 3rd Gear member
Volgens Vadis ,
moet je altijd eerst de accu loskoppelen voor je aan de auto gaat sleutelen. Ben je klaar met sleutelen dan moet je het contact in stand 1 zetten om een piekspanning op de boordcomputer te voorkomen.
Als ze vergeten zijn om dat laatste te doen ,heb je dus kans dat de boordcomputer van slag is geraakt.
Volgens mij is daar dus iets fout gegaan.
maar even zo ben ik blij dat alles weer is opgelost.
Gr Peter
moet je altijd eerst de accu loskoppelen voor je aan de auto gaat sleutelen. Ben je klaar met sleutelen dan moet je het contact in stand 1 zetten om een piekspanning op de boordcomputer te voorkomen.
Als ze vergeten zijn om dat laatste te doen ,heb je dus kans dat de boordcomputer van slag is geraakt.
Volgens mij is daar dus iets fout gegaan.
maar even zo ben ik blij dat alles weer is opgelost.
Gr Peter
- volvogrill
- 2nd Gear member
beste tjeerd,
neem van mij aan die kachel storing heeft niets te maken met de reparatie, dat komt meer voor het is keurig netjes opgelost door
je volvodealer.
groet volvogrill
neem van mij aan die kachel storing heeft niets te maken met de reparatie, dat komt meer voor het is keurig netjes opgelost door
je volvodealer.
groet volvogrill
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ze hebben vast meegelezen 
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Inderdaad, er wordt door Volvo-dealers behoorlijk meegelezen.hans anesthesie schreef:Ze hebben vast meegelezen