14% grill v40
-
- 3rd Gear member
Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.
Mijn V40: D2 Summum
- sjefket
- 2nd Gear member
Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .
De vraag is wel.. of je dat eigenlijk wel wil.. je kan misschien ook een hoop verpesten
De vraag is wel.. of je dat eigenlijk wel wil.. je kan misschien ook een hoop verpesten

-
- 2nd Gear member
Daarom staat mijn vraag op 3 plekken uit (werkplaats dealer, contact bij volvo nl en iemand in zweden)spacewagon schreef:Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.
- LightStar
- 4th Gear member
Ben net bij mijn dealer geweest gezien ik dit ook graag wil, deze geeft aan dat Volvo hier mee bezig is en er een apart stukje software voor komt (lichtupdate, dashboard zal gelijk blijven)djidee schreef:Daarom staat mijn vraag op 3 plekken uit (werkplaats dealer, contact bij volvo nl en iemand in zweden)spacewagon schreef:Dat is het inderdaad. Het is dan ook een antwoord van een nietsvermoedend social media meisje, denk ik.
- JosP
- 3rd Gear member
@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Diamond Cut/Dark Grey matt.
- LightStar
- 4th Gear member
Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
-
- 3rd Gear member
Plus de stadslichten.LightStar schreef:Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
Mijn V40: D2 Summum
- LightStar
- 4th Gear member
Klopt !spacewagon schreef:Plus de stadslichten.LightStar schreef:Dat weet ik niet, wellicht dat dat dan ook komt, wat ik bedoel is de achterlichten aan gelijk met DRL voor.JosP schreef:@Lightstar, Bedoel je een indicatie om te zien of de verlichting wel of niet aan staat? Dat zou inderdaad een hele verbetering zijn i.p.v dat kleine groene lampje boven de lichtschakelaar.
-
- 6th Gear member
Zelf ook paar vragen open staan maar tot op heden nog geen respons terug..
Hou dit topic goed in de gaten.
En inderdaad indicatie op TFT of lampen branden zou natuurlijk helemaal mooi zijn..
Had er al gelijk in moeten zitten.
Hou dit topic goed in de gaten.
En inderdaad indicatie op TFT of lampen branden zou natuurlijk helemaal mooi zijn..
Had er al gelijk in moeten zitten.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Paul
- Geartronic member
Bij peugeot is het nog slechter geregeld, daar zie je zoveel 208jes van rijden die helemaal niet door hebben dat hun licht in stand 0 staat en daarom niet brandt. En snachts zijn die led lampjes aan de voorkant fel... maar ze zien er als het goed is niks mee en achter is het donker.... maar goed. Helaas snappen ze het ook niet als je gaat seinen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Poolrev
- 5th Gear member
Dat is niet helemaal waarPaul schreef:Bij peugeot is het nog slechter geregeld, daar zie je zoveel 208jes van rijden die helemaal niet door hebben dat hun licht in stand 0 staat en daarom niet brandt. En snachts zijn die led lampjes aan de voorkant fel... maar ze zien er als het goed is niks mee en achter is het donker.... maar goed. Helaas snappen ze het ook niet als je gaat seinen

-
- 4th Gear member
Dat is de essentie van "automatisch" dan ook
Maar weet je ook altijd welke lichten branden?
In mijn huidige Leon werkt de automatische verlichting perfect. In 7 jaar heb ik de knop nog nooit van auto afgehaald. Ik hoop dat ik de knop in de Volvo ook niet nodig heb.

In mijn huidige Leon werkt de automatische verlichting perfect. In 7 jaar heb ik de knop nog nooit van auto afgehaald. Ik hoop dat ik de knop in de Volvo ook niet nodig heb.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Paul
- Geartronic member
Als hij op Auto staat werkt het wel ja, maar je hebt ook een 0 NUL Stand en dan branden aan de voorkant wel de LEDjes.
En daar staat hij dan op.
En daar staat hij dan op.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Poolrev
- 5th Gear member
Tja, dat is bij welk ander merk toch precies hetzelfde? Is niet echt specifiek voor Peugeot... Daar zie je tenminste in je klokkenwinkel of de Auto stand aan of uit staat, en of je dimlicht wel of niet aan is. Bij Volvo moet je in alle gevallen naar de lichtschakelaar kijken.
-
- 4th Gear member
En dat terwijl ze met zo'n TFT klokkenwinkel juist alles kunnen doen wat ze willen.
Moeten ze wel willen natuurlijk.
Moeten ze wel willen natuurlijk.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- kisman
- 2nd Gear member
Op deze vraag is volgens mij nog geen antwoord gegeven. Kan iemand daar duidelijkheid over geven?sjefket schreef:Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
-
- 3rd Gear member
ODB is On Board Diagnostics. En dat heeft niet zoveel te maken met dingen aanpassen aan de auto.sjefket schreef:Bestaat er bij Volvo geen USB kabel en software programma waardoor je er zelf mee aan de slag kan? bij de VAG groep kan je dat namelijk wel, OBD1 / OBD2 .
Je kunt wel zo'n odb plug kopen zodat je zelf de auto kunt uitlezen, maar programmeren gaat niet. Tenminste, niet zonder meer. Het zal wel via dezelfde plug gaan (weet ik niet zeker) maar je moet weten hoe je dat moet bedraden en hoe je het aanstuurt. De dealer zal daar een specifieke Volvo computer hebben of in ieder geval een Volvo programma.
De ODB pluggen die je kunt kopen en de software die je bv op je Android smartphone of tablet kunt draaien (Torque bv) om de auto uit te lezen zijn alleen om te lezen, niet schrijven. ODB is een verplichte aansluiting die er sinds +/- 2000 op moet zitten. Wat echter niet 100% is beschreven is hoe bepaalde info eruit ziet, dus moet je soms wat speurwerk verrichten om achter bepaalde zaken te komen. Maar zoiets als Torque heeft een vrij grote community achter zich dus je komt er altijd wel achter.