V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Tower1981
1st Gear member

Andere mankementen: digitaal dashboard 2x kortstondig uitgevallen.
Dit heb ik ook gehad, heeft de dealer hier nog iets over gezegd ?
Poolrev
5th Gear member

xself schreef:Dit weekend mijn lastdragers op het dak gemonteerd, bijna vakantie, nog even aftellen.

Zoals beschreven in de handleiding de schroeven vastdraaien tot er een klik volgt, maar nu de blijken van de voorste lastdrager de plastic blokken het dak te raken! Achteraan blijft er wel een mooie ruimte zoals het hoort.

Vandaag de dealer bezocht, ander stel geprobeerd: zelfde resultaat; idem op andere V40. Men belooft mij een oplossing te zoeken, ik ben benieuwd.

Nog al iemand met dit probleem en hoe verholpen?
Dacht ik bij mij ook, maar dat is niet zo. De steunen zitten er wel heel dicht op vind ik ook. Ik ben dan ook wel gewoon op de wintersport gegaan met dakkoffer. Bij thuiskomst gekeken of er beschadigingen op het dak te vinden waren, maar dat is niet zo, het gaat echt net goed. Maar het kan beter!

Ik ben dan ook benieuwd met wat voor oplossing de dealer komt!
LightStar
4th Gear member

Zo vandaag ook ergens achter gekomen.... ik merkte de laatste tijd nog wel eens op dat bij het ontgrendelen van de auto de knipperlichten niks deden.. blijkbaar is het bij Volvo zo wanneer je enkel de kofferbak open hebt gehad (met ab geopend) dat deze bij sluiten niet automatisch weer vergrendeld, of te wel mijn kofferbak heeft al meerdere malen ongesloten bij huis gestaan gezien ik gewend ben vanuit Audi/VW dat de kofferbak sluit wanneer je hem dichtgooit... iets om rekening mee te houden in vervolg.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
zakraket
4th Gear member

Misschien kunnen ze t herprogrammeren?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
spacewagon
3rd Gear member

LightStar schreef:Zo vandaag ook ergens achter gekomen.... ik merkte de laatste tijd nog wel eens op dat bij het ontgrendelen van de auto de knipperlichten niks deden.. blijkbaar is het bij Volvo zo wanneer je enkel de kofferbak open hebt gehad (met ab geopend) dat deze bij sluiten niet automatisch weer vergrendeld, of te wel mijn kofferbak heeft al meerdere malen ongesloten bij huis gestaan gezien ik gewend ben vanuit Audi/VW dat de kofferbak sluit wanneer je hem dichtgooit... iets om rekening mee te houden in vervolg.
Is het niet zo dat de V40 de geopende portieren/kleppen automatisch op slot zet na 20 minuten inactiviteit?
Mijn V40: D2 Summum
LightStar
4th Gear member

spacewagon schreef:
LightStar schreef:Zo vandaag ook ergens achter gekomen.... ik merkte de laatste tijd nog wel eens op dat bij het ontgrendelen van de auto de knipperlichten niks deden.. blijkbaar is het bij Volvo zo wanneer je enkel de kofferbak open hebt gehad (met ab geopend) dat deze bij sluiten niet automatisch weer vergrendeld, of te wel mijn kofferbak heeft al meerdere malen ongesloten bij huis gestaan gezien ik gewend ben vanuit Audi/VW dat de kofferbak sluit wanneer je hem dichtgooit... iets om rekening mee te houden in vervolg.
Is het niet zo dat de V40 de geopende portieren/kleppen automatisch op slot zet na 20 minuten inactiviteit?
Nou niet dat ik weet.. was zondag middag in de kofferbak geweest om iets te pakken en maandag ochtend knipperden de lampen niet... pas na op slot en weer open doen knipperden ze (teken dat ie op slot en ontgrendeld wordt)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

spacewagon
3rd Gear member

LightStar schreef:
spacewagon schreef:
Nou niet dat ik weet.. was zondag middag in de kofferbak geweest om iets te pakken en maandag ochtend knipperden de lampen niet... pas na op slot en weer open doen knipperden ze (teken dat ie op slot en ontgrendeld wordt)
Net even de handleiding bekeken. Dacht dat ergens gelezen te hebben, maar vind het niet meer terug. Lees wel dat - als je de auto ontgrendelt en 'm twee minuten met rust laat - de auto weer op slot gaat.
LightStar
4th Gear member

spacewagon schreef:
LightStar schreef:
spacewagon schreef:Is het niet zo dat de V40 de geopende portieren/kleppen automatisch op slot zet na 20 minuten inactiviteit?
Net even de handleiding bekeken. Dacht dat ergens gelezen te hebben, maar vind het niet meer terug. Lees wel dat - als je de auto ontgrendelt en 'm twee minuten met rust laat - de auto weer op slot gaat.
Dat kan wel kloppen, maar ik heb ik de kofferbak opengehad en dan gaat dat systeem niet meer op..

jhartog
2nd Gear member

Bas36 schreef:Ik heb een vraagje, ik meen mij te herinneren dat ik op een Amerikaanse site dat de V40 ook de optie heeft om als je hem in zijn achteruit zet de spiegels naar beneden kantelen om beter overzicht te krijgen van bijvoorbeeld stoepranden en etc.
Ik als toekomstige v40 rijder zonder camera zou graag deze functie hebben. Mijn huidige Lexus heeft dit standaard in de VS maar met de Nederlandse modellen is het niet mogelijk.
ik heb de optie inderdaad in het menu gevonden (maar ik heb dan ook elektrisch verstelbare stoel). ik moet wel zeggen dat de spiegel een heel omslachtige beweging maakt (eerst richt hij naar binnen en dan pas naar beneden) dus het duurt vrij lang voordat het bruikbaar was. Op mijn vorige auto ging dit toch aanzienlijk sneller.

misschien dat iemand zonder elektrisch verstelbare stoel kan kijken of deze optie beschikbaar is, hij staat nl. standaard uitgeschakeld. het is te vinden via Mycar-Instellingen-Auto instellingen-Instellen Zijspiegel. Daar kan je aanklikken rechterspiegel hellen.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
sjefket
2nd Gear member

Ik ben wel benieuwd, ik heb geen elec stoelen dus zal morgen even kijken. Lijkt me wel een leuk extratje
guidov
2nd Gear member

LightStar schreef:
spacewagon schreef:
LightStar schreef: Nou niet dat ik weet.. was zondag middag in de kofferbak geweest om iets te pakken en maandag ochtend knipperden de lampen niet... pas na op slot en weer open doen knipperden ze (teken dat ie op slot en ontgrendeld wordt)
Dat kan wel kloppen, maar ik heb ik de kofferbak opengehad en dan gaat dat systeem niet meer op..
Net even gekeken en idd hij gaat niet vanzelf op slot. Mmm
Instellinkje??

Wel irritant dat je daar weer aan moet wennen.
Maar eens even met de dealer bellen/mailen of dit anders kan

Zo zou het ook fijn zijn om 1 keer lang op de sluit knop te drukken en dat de ramen dan vanzelf helemaal dicht gaan ipv de knop ingedrukt houden, totdat alle ramen dicht zijn zoals bij de VAG's in te stellen is
sjefket
2nd Gear member

Nou... ik dee vanmorgen alleen ff de kofferbak open.. om er iets in te leggen.. daarna ontgrendelde ik pas heel de auto. Later op me werk wilde ik het weer uit de auto halen. Dus ik wil de kofferbak open doen en die zat mooi op slot. Terwijl de rest van de auto ontgrendeld was.

Ik heb een MY2014 misschien dat daar nog verschil in zit?
JosP
3rd Gear member

jhartog schreef:
Bas36 schreef:Ik heb een vraagje, ik meen mij te herinneren dat ik op een Amerikaanse site dat de V40 ook de optie heeft om als je hem in zijn achteruit zet de spiegels naar beneden kantelen om beter overzicht te krijgen van bijvoorbeeld stoepranden en etc.
Ik als toekomstige v40 rijder zonder camera zou graag deze functie hebben. Mijn huidige Lexus heeft dit standaard in de VS maar met de Nederlandse modellen is het niet mogelijk.
ik heb de optie inderdaad in het menu gevonden (maar ik heb dan ook elektrisch verstelbare stoel). ik moet wel zeggen dat de spiegel een heel omslachtige beweging maakt (eerst richt hij naar binnen en dan pas naar beneden) dus het duurt vrij lang voordat het bruikbaar was. Op mijn vorige auto ging dit toch aanzienlijk sneller.

misschien dat iemand zonder elektrisch verstelbare stoel kan kijken of deze optie beschikbaar is, hij staat nl. standaard uitgeschakeld. het is te vinden via Mycar-Instellingen-Auto instellingen-Instellen Zijspiegel. Daar kan je aanklikken rechterspiegel hellen.
Ik heb zelf geen electrisch verstelbare stoelen en heb deze optie niet.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
JosP
3rd Gear member

Per ongeluk dubbel geplaatst.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
jhartog
2nd Gear member

dan nog wat anders. als ik wegrijd zonder mijn gordel eerst vastgemaakt te hebben krijg je dus die melding in het beeldscherm. Maar die blijft vrij lang staan. Als ik dan op de ok knop druk, kom je in het menu waar je ook thema kan kiezen, en ik scroll dan naar meldingen. Dan blijft hij aangeven dat er 1 melding is en dat is dan portieren en gordels. Maar die melding blijft staan en gaat ook niet weg. Ik had gister zelfs dat hij helemaal vast liep hier op.
Iemand hier ook ervaring mee?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
iggiman
2nd Gear member

Dat probleem is mij niet bekend jhartog. Misschien te snel je gordel omgedaan na het starten van je wagen ? Zou kunnen dat het systeem dat niet geregistreerd heeft ?

Verder ben ik bij Volvo langs geweest mbt de scheur in de voorruit. Het is toch steenslag geweest :(
Nu wachten op de nieuwe voorruit die niet op voorraad leverbaar is. zucht.
jhartog
2nd Gear member

ik rij weg zonder gordel vast gemaakt te hebben, deze maak ik al rijdend vast..
Seat Leon 1.9 TDI
JosP
3rd Gear member

jhartog schreef:dan nog wat anders. als ik wegrijd zonder mijn gordel eerst vastgemaakt te hebben krijg je dus die melding in het beeldscherm. Maar die blijft vrij lang staan. Als ik dan op de ok knop druk, kom je in het menu waar je ook thema kan kiezen, en ik scroll dan naar meldingen. Dan blijft hij aangeven dat er 1 melding is en dat is dan portieren en gordels. Maar die melding blijft staan en gaat ook niet weg. Ik had gister zelfs dat hij helemaal vast liep hier op.
Iemand hier ook ervaring mee?
Die melding krijg je ook als je toevallig een van de achterportieren open hebt gehad om er bijvoorbeeld wat in te leggen.
spacewagon
3rd Gear member

Dat had ik ook. Toen bleek dat de achterklep gewoon écht niet dicht was. Hij valt dan "voor de helft" in het slot.
jhartog
2nd Gear member

JosP schreef: Die melding krijg je ook als je toevallig een van de achterportieren open hebt gehad om er bijvoorbeeld wat in te leggen.
maar krijg je die melding er dan weer uit?
Seat Leon 1.9 TDI
Plaats reactie

Terug naar “V40”