Als er één ding is wat bij mij NIET meespeelt in het kopen van een auto is het dit soort zaken. Los daarvan moet het wel werken, maar als de AEB van Volvo beter is dan die van Mercedes, dan interesseert me dat niks, als Volvo vervolgens een waardeloze MM/navi-oplossing aanbiedt. Ik koop een auto niet omdat ie goed is in crashen of het voorkomen daarvan en al helemaal niet omdat ie zelf dingen gaat doen. Ik zit altijd zelf nog achter het stuur en een AEB heeft voor mij niks met "rijden" te maken. Sterker nog, al dat soort automatisering waarbij je als automobilist eigenlijk de verantwoordelijkheid uit handen geeft....niets staat verder van rijden af dan dat. IMHORichieB schreef:Dan ben jij een van de weinigen die het multimedia systeem in een auto belangrijker vindt dan aspecten die met het rijden te maken hebben. Mbt Mercedes, kijk eens naar dit filmpje waarin AEB getest wordt. Dan heb ik toch liever een Volvo.
(Natuurlijk, er zijn situaties waar een dergelijke functie van toepassing kan zijn. In 23 jaar autorijden en een paar miljoen kilometers heb ik er echter nog nooit één meegemaakt....even afkloppen)