Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Timmie
2nd Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:een moderne auto zonder conventionele (simpel bedienbare) navi is gebruikt onverkoopbaar, ik zie op termijn niets in deze poppenkast, eruit halen is alleen geen optie meer, je kunt sensus (die dan mist) nooit meer plaatsen
Wat bedoel je hier precies mee te zeggen? Sensus een 'must', of 'poppenkast'?
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zonder sensus maar met SCT heb je een lastige auto, de z.g. liefhebbers hier vreten het nu al niet en de conservatiefachtige gebruikte Volvo koper moet het niet, noem het ook niet perfecte Sensus dan maar een must
Volvo for life
zakraket
4th Gear member

bart simpson schreef:een moderne auto zonder conventionele (simpel bedienbare) navi is gebruikt onverkoopbaar, ik zie op termijn niets in deze poppenkast, eruit halen is alleen geen optie meer, je kunt sensus (die dan mist) nooit meer plaatsen
Onverkoopbaar? Je kunt het ook overdrijven he. Een paar simpele aanpassingen en het is een prima systeem.
Moet Volvo alleen wel willen.
En zelfs al passen ze niks aan: SCT is een prima navigatiesysteem. Het heeft alleen zijn eigen nadelen. Net als RTI. Tegen de tijd van V40s op de tweedehands markt verschijnen heeft RTI als navigatiesysteem ook geen enkele meerwaarde meer.

Alleen die fix...dat moet beter. Maar volgens mij baseren we nu alles op de ervaringen van TWcoolen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Beste zakraket, wat maakt jou ineens een kenner van de automarkt? een simpel HU1205 systeem wordt zeer gewaardeerd door mensen die geen rare eisen stellen, geavanceerde retrofit (DIN/dubbelDIN) systemen met een opklapmonitor zijn complex qua techniek en lastig qua bediening en nazorg, die voegen ook niet echt iets toe, vaak kun je die er uit halen en weggooien, onbruikbaar door complexiteit.
Sensus is helemaal niet zo verkeerd qua systeem, ik prefeer zelf de voorganger ervan maar beide systemen zijn goed bruikbaar voor behoudende kopers van gebruikte auto's.
Je kunt nooit meer een simpel bruikbare Volvo navigatie meer inbouwen achteraf als je de keus maakt voor SCT, dat vind ik een groot nadeel.
Zoals het systeem nu is heb je er o.a. ten aanzien van de bediening weinig aan, touchscreen met afstandsbediening, hoe bedenkt men het..
Wil SCT werken kost het iig maandelijks geld en dat is precies het probleem..
Bij sensus zitten 2 gratis updates, ik tref hier (en op mijn werk) tamelijk gestreste mensen dat de gratis update nog niet binnen is, maar kost een update na die eerste twee gratis ineens geld zie ik niemand meer, geld.... altijd een nekkebreker
Volvo for life
zakraket
4th Gear member

Nee, bij nader inzien heb jij gelijk. Een V40 met SCT is onverkoopbaar. :|

Balen voor mij, ik zit er aan vast de komende jaren.

(NB. ben het wel met je eens dat SCT een slecht product is, in allerlei opzichten. Maar als sec iGo-navigatiesysteem is vind ik het goed - op een aantal gebruikersonvriendelijke aspecten na - en kost je het maandelijks geen geld. Je HOEFT geen data te verbruiken. Over 5 jaar kun je daar nog steeds prima offline mee navigeren)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik vind het bijzonder dat zakraket zo'n doorwrochte mening heeft over een systeem dat in de auto komt die hij nog moet gaan ontvangen. Zijn mening lijkt gebaseerd op die van een of meer anderen. Zelf lijkt hij nog geen ervaring met het systeem te hebben en ik ben benieuwd hoe zijn mening zal zijn als hij er een paar maanden mee gewerkt heeft.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
jongbj
2nd Gear member

zakraket schreef: [knip]

Alleen die fix...dat moet beter. Maar volgens mij baseren we nu alles op de ervaringen van TWcoolen.
Nee hoor, bij mij is de fix ook slecht, zoals eerder aangegeven, na een dag niet rijden duurt de fix meer dan 10 minuten, als ie al komt. Rijdt regelmatig voor meer dan uur zonder ooit een fix te krijgen voor op de plek van bestemming ben. Gebruik dan maar mijn iPhone voor navigatie.
Mijn ervaring is dat ik in 30-40 van de ritten geen fix krijg.
M.i. is dat onacceptabel, ik heb geen tijd om 10 minuten in mijn auto te gaan zitten wachten op een fix als ik ergens naar toe moet.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
zakraket
4th Gear member

Dat is inderdaad niet acceptabel
Ben schreef:Ik vind het bijzonder dat zakraket zo'n doorwrochte mening heeft over een systeem dat in de auto komt die hij nog moet gaan ontvangen. Zijn mening lijkt gebaseerd op die van een of meer anderen. Zelf lijkt hij nog geen ervaring met het systeem te hebben en ik ben benieuwd hoe zijn mening zal zijn als hij er een paar maanden mee gewerkt heeft.
Ik heb twee uur achter het stuur gezeten van een XC90 met SCT, al weken geleden, bij de dealer. Daar heb ik ook een verslag van gegeven in dit topic. Daarnaast heb ik jarenlang gebruikt gemaakt van iGO als navigatiesysteem, en ik vind het een prettig navigatiesysteem.
Als je vind dat ik geen mening mag hebben omdat ik er niet mee gewerkt heb, dan geldt dat voor meer mensen hier.

Wat is precies het probleem, dat ik kritiek heb of bepaalde zaken of juist niet?

Het enige dat ik niet heb kunnen testen is de GPS-ontvangst omdat iGo na 1x blokkeerde en niet meer te starten was (SD-kaart naar de balle)...als die niet werkt is dat zeer slecht van Volvo
bastichelaar
1st Gear member

De GPS van de Asteroid Smart heeft met update 2.1.1 een firmware update gekregen, waamee de ontvangst een stuk beter zou moeten zijn. Daarnaast is het ook van belang om eerst je internet aan te hebben voordat je iGo start...
P-V60
3rd Gear member

SCT in een XC 90 :)?

Ik ben toch wel benieuwd naar het systeem hoor ! Op het internet hoor je meestal alleen de mindere verhalen...
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
zakraket
4th Gear member

Het eerste systeem dat ze binnen hadden gekregen, achteraf ingebouwd bij de dealer.
NielsPHEV
7th Gear member

zakraket schreef:Het eerste systeem dat ze binnen hadden gekregen, achteraf ingebouwd bij de dealer.
Dan hebben ze het wel per ongeluk in de verkeerde auto ingebouwd een XC 90 heeft geen sensus dus geen connected touch. Ik verwacht dat je ondersteboven hebt gezeten en de 6 en de 9 doorelkaar heb gehaald
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zakraket schreef:Het eerste systeem dat ze binnen hadden gekregen, achteraf ingebouwd bij de dealer.
dat van die XC90 weet je zeker? doe eens een fotootje
Volvo for life
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

alle systemen worden achteraf door de dealer ingebouwd
Volvo for life
zakraket
4th Gear member

Zou zomaar kunnen :) het is al weer even geleden en heb alleen op SCT gelet
alle systemen worden achteraf door de dealer ingebouwd
Dat blijkt ja. Dat was niet wat mijn dealer tegen mij zei: af fabriek kreeg je een echt touchscreen, achteraf inbouw kreeg je een IR-frame om je scherm.
Om deze reden was het niet mogelijk om RTI te behouden icm SCT zoals ik gevraagd had. Ook dat blijkt niet zo te zijn.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

jaja... in een XC90? FOTOOS!!!
Volvo for life
jongbj
2nd Gear member

Wat maakt dat nu uit of het wel of niet in een XC90 was! SCT = SCT
Daar gaat dit topic over, niet over of het wel of niet een XC90 was.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
IkeV70
5th Gear member

jongbj schreef:Wat maakt dat nu uit of het wel of niet in een XC90 was! SCT = SCT
Daar gaat dit topic over, niet over of het wel of niet een XC90 was.
Zou ik ook denken. Maar het gaat ben ik bang om de geloofwaardigheid van zakraket en zijn ervaringen met SCT.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het is alleen wel godsonmogelijk dat er Volvo SCT in een XC90 zat
Volvo for life
zakraket
4th Gear member

Ja, dat was inmiddels wel duidelijk. Misschien heb je nog niet gelezen dat ik zei dat het zomaar een andere auto kon zijn? Ik vind een XC60 net zo oninteressant als een XC90 en daarbij kwam ik alleen om SCT te proberen dus ik heb de betreffende auto geen moment bekeken.
Het enige dat ik weet was dat ik een in een PChoofdstraattractor zat. Een kleine, grote...kan mij het schelen.

Dus...duizendmaal excuses dat ik het heb gewaagd om te opperen dat SCT in een XC90 was gezet! Foei, ik zal in het vervolg de optielijsten bij de hand houden.
En bij voorbaal excuses aan alle XC60 en XC90 bezitters :D

Als je om die reden niet gelooft dat ik met SCT heb gespeeld, prima :)
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”