V40 - De ervaringen
- JosP
- 3rd Gear member
Ook bij mij blijft de CC in staan. In het begin is het even wennen. Nu vind ik het wel prettig.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Diamond Cut/Dark Grey matt.
-
- 2nd Gear member
En inderdaad: bij de minste roering van het koppelingspedaal valt mijn CC uit. Erg vreemd, dat verschil met jullie ervaringen!Fietsventje schreef:Morgen nog eens controleren, ...
- Voskuh
- 2nd Gear member
In de V40 waarin heb gereden bleef de CC ook aan bij het opschakelen. Vond het zelf wel fijn.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- MartinV40D2
- 1st Gear member
Wij hebben de V40 3 weken geleden opgehaald op vrijdag. De zaterdag erna zijn we op vakantie gegaan naar Zuid-Frankrijk. We zijn weer terug, de auto rijdt prima; de navigatie is een beetje wennen. De meeste features heb ik wel door en de iPhone werkt goed samen met de auto. Dat is perfect.
Ik begrijp vooralsnog 1 ding niet: Ik heb BLIS besteld vanwege de optie 'Lane Change Merge Aid' (optie 603). Ik heb de functie echter nog niet kunnen ontdekken, ik zal eens navragen hoe dat nu zit.
Ik begrijp vooralsnog 1 ding niet: Ik heb BLIS besteld vanwege de optie 'Lane Change Merge Aid' (optie 603). Ik heb de functie echter nog niet kunnen ontdekken, ik zal eens navragen hoe dat nu zit.
V40 D2 / Momentum MY14 / Electric Silver / Business Pack Pro / Winter Line / Verschuifbare armsteun / Noodreservewiel / Zonder model- en motortypeaanduiding / BLIS / Lederen bekleding / 17 inch Mannan / Getint glas / brilhouder / Diffuser achterbumper / Trekhaak met afneembare kogel
-
- 3rd Gear member
Heb je geen BLIS LEDs ter hoogte van de buitenspiegels? Het verschil tussen BLIS en Lane Change Merge Aid is volgens mij dat bij een auto in de naastgelegen rijstrook BLIS oplicht. Bij LCMA knippert de verlichting op het moment dat er een auto naast je rijdt en je wilt van rijstrook wisselen.MartinV40D2 schreef:Ik begrijp vooralsnog 1 ding niet: Ik heb BLIS besteld vanwege de optie 'Lane Change Merge Aid' (optie 603). Ik heb de functie echter nog niet kunnen ontdekken, ik zal eens navragen hoe dat nu zit.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- MartinV40D2
- 1st Gear member
Ik heb wel de BLIS LEDs, dat zit er allemaal op. Ik denk dat ik me vergist heb, ik meende dat de optie (LCMA)het stuur laat trillen maar het knopje linksonder op de onderstaande geleende foto zit er bij mij niet op.

V40 D2 / Momentum MY14 / Electric Silver / Business Pack Pro / Winter Line / Verschuifbare armsteun / Noodreservewiel / Zonder model- en motortypeaanduiding / BLIS / Lederen bekleding / 17 inch Mannan / Getint glas / brilhouder / Diffuser achterbumper / Trekhaak met afneembare kogel
-
- 3rd Gear member
Dat is de optie 769 Lane Keeping Aid.MartinV40D2 schreef:Ik heb wel de BLIS LEDs, dat zit er allemaal op. Ik denk dat ik me vergist heb, ik meende dat de optie (LCMA)het stuur laat trillen maar het knopje linksonder op de onderstaande geleende foto zit er bij mij niet op.
- MartinV40D2
- 1st Gear member
Aha, dan heb ik BLIS om de verkeerde reden besteld. Ik ben benieuwd of ik BLIS ga waarderen en of het iets toevoegt.
Bedankt voor de uitleg, Timmy!

Bedankt voor de uitleg, Timmy!

-
- 1st Gear member
Wat vreemd, mijn auto is een T4 MY2013 (hij is in november 2012 geleverd). Maar ik ben er nu al aan gewend en bij de garage gaven ze me aan dat er niks aan te doen is helaas.Fietsventje schreef:Vreemd, in mijn auto valt de cruise control wel uit wanneer ik de koppeling intrap. Misschien een verschil tussen MY 2013 en MY 2014?Herko_ter_Horst schreef:Dat is wel heel irritant (dat het zo werkt staat inderdaad in de handleiding, anders had ik het een defect genoemd)... De CC in mijn C30 gaat gewoon uit als je de koppeling intrapt. Een erg vreemde (en in mijn ogen onveiliger) keuze.Nimbus schreef:- Bij schakelen gaat de cruise control niet uit. Onderhand wel aan gewend, maar zeker in het begin erg schrikken als je terugschakelt en je versnelt ipv dat je op de motor afremt.
- jhartog
- 2nd Gear member
Ik heb BLIS en voor mijn gevoel werken de sensoren op links beter dan op rechts. Heeft iemand anders deze ervaring ook?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 3rd Gear member
Ik heb een periode rondgereden met een BLIS-systeem dat zo goed als niets zag. Na een paar keer meldingen te hebben uitgelezen, nieuwe software en het systeem opnieuw calibreren is het eindelijk gelukt om het goed werkend te krijgen.jhartog schreef:Ik heb BLIS en voor mijn gevoel werken de sensoren op links beter dan op rechts. Heeft iemand anders deze ervaring ook?
Kortom gewoon even de volgende keer melden en dan zullen ze vast ook het bovenstaande uitvoeren.
- jhartog
- 2nd Gear member
thanks voor de info. Dat duurt nog wel ff mijn volgende beurt, rij nog geen 20k per jaar...Ik moet woensdag 400 km rijden, dus zal er eens goed op letten en dan evt melden bij de dealer [link=]Timmy schreef:Ik heb een periode rondgereden met een BLIS-systeem dat zo goed als niets zag. Na een paar keer meldingen te hebben uitgelezen, nieuwe software en het systeem opnieuw calibreren is het eindelijk gelukt om het goed werkend te krijgen.jhartog schreef:Ik heb BLIS en voor mijn gevoel werken de sensoren op links beter dan op rechts. Heeft iemand anders deze ervaring ook?
Kortom gewoon even de volgende keer melden en dan zullen ze vast ook het bovenstaande uitvoeren.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Seat Leon 1.9 TDI
- MartinV40D2
- 1st Gear member
Ik heb niet helemaal door hoe BLIS nu precies werkt, ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo. Het lampje vertelt me wat ik ook in de spiegels zie...
- guidov
- 2nd Gear member
Ik moet zeggen, door de grote(re) spiegels is de dode hoek wel heel minimaal geworden.remcohe schreef:het lampje verteld ook wat je niet in je spiegels meer kan zien en in je dode hoek zit.
Spiegels zijn heel erg fijn van de v40
-
- 2nd Gear member
Binnenspiegel - buitenspiegel - over de schouder... 

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- Get!em
- 3rd Gear member
Bedenk dat de radar van BLIS ook tegelijkertijd de Cross traffic functie heeft: bij achteruit uitparkeren scant hij de weg op aankomende voertuigen van de zijkanten die je niet kunt zien vanwege auto's die naast je staan geparkeerd.
Overigens is de dode hoek van de V40 varierend ivm zitpositie, eigen lengte ten opzichte van de B stijl. Daardoor kan de "over de schouder" soms niet uitgevoerd worden voor een aantal mensen. De "verlengde" spiegel lost echter wel veel op
Overigens is de dode hoek van de V40 varierend ivm zitpositie, eigen lengte ten opzichte van de B stijl. Daardoor kan de "over de schouder" soms niet uitgevoerd worden voor een aantal mensen. De "verlengde" spiegel lost echter wel veel op

-
- 4th Gear member
Afgelopen dagen paar keer de melding "Oliepeil laag" gekregen, altijd bij een warme motor. Even plotseling als de melding verschijnt, verdwijnt hij ook weer (na opnieuw starten van de auto). Ik heb het peil gecontroleerd met koude motor, en het is weliswaar niet helemaal maximaal maar meer dan half vol. Vreemd... straks maar eens even bijvullen en kijken wat er gebeurt.
Overigens; in het instructieboekje staat dat je voor de T4 5W-30 olie moet gebruiken, maar ik zie op mijn onderhoudskaartje dat de dealer eerder 0W-30 olie gebruikt heeft. Wat is beter, bijvullen met 5W-30 of 0W-30 (ik al een flacon Castrol 0W-30 gekocht)?
Overigens; in het instructieboekje staat dat je voor de T4 5W-30 olie moet gebruiken, maar ik zie op mijn onderhoudskaartje dat de dealer eerder 0W-30 olie gebruikt heeft. Wat is beter, bijvullen met 5W-30 of 0W-30 (ik al een flacon Castrol 0W-30 gekocht)?
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce