Toch hebben weersinvloeden invloed op de fixtwcoolen schreef:Ik denk niet dat het met weer/omgeving te maken heeft. In Italië reed ik op stukken waar er in een straal van 200 meter geen gebouw, boom of andere constructie te vinden was, met een strak blauwe lucht. Geen fix mogelijk.jongbj schreef:Ik kan inmiddels met grote nauwkeurigheid het functioneren van de GPS in mjn V70 voorspellen. Vanochtend ook weer 25 minuten zonder fix rondgereden, gelukkig wist ik waar ik moest zijn.
Mijn GPS fix functioneren lijkt omgekeerd evenredig te zijn met het wolkendek. De afgelopen dagen: onbewolkt --> (vrijwel) direct een fix, vandaag: bewolkt -> geen fix.
Dat wordt nog wat in een land als Nederland.
Als ik de mensen op het Parrot forum moet geloven ligt het puur en alleen aan de iGO software (quote van gebruiker op het Parrot forum: it is a bug in their polling algorithm for satellites). Andere GPS software doet het prima waar iGO geen fix kan krijgen.
Dinsdag eindelijk een vervanging van mijn SCT unit. Maar ik heb geen enkele verwachting dat mijn GPS problemen dan opgelost zijn.

Verder heb ik het bericht ook gelezen dat andere apps wel een fix krijgen. Dit is denk ik onjuist geformuleerd/geinterpreteerd.
Apps kunnen via android api een locatie bepaling vragen. Deze locatie wordt over het algemeen eerst grof gegeven (aan de hand van WIFI netwerken). Als na een tijd de GPS een fix heeft kunnen vinden, krijg je een preciezer locatie terug. Hier merk je als app niets van. Die denkt dat het nog dezelfde "fix" is.
Intern zullen de meeste nav apps werken met raw nmea sentences (Soort standaard output) voor gps. Dus ruwe data die de gps chip produceert. De fix wordt verzorgt door de hardware over het algemeen. Deze hardware stuurt dan status door van ik heb een fix, met deze en deze sats...
Maw, iGO leest alleen de zinnen uit, hij doet verder geen fix bepaling. Dat doet de gps hardware al voor je. Als je chip dus geen fix kan krijgen, ligt dat hoogstwaarschijnlijk niet aan iGO, die leest alleen maar data uit. Ik heb zelf een externe gps ontvanger en er zitten nogal verschillen tussen. Mijn externe houdt zelfs de fix in een drukke stad met hoge gebouwen, waar tomtom kastjes zelfs soms moeite mee hebben.
Wat ik denk is dat de GPS ontvanger in SCT niet van hoge kwaliteit is...
Er zijn maar een paar GPS receiver chip fabrikanten, en ik vrees dat ze niet de betere (fabrikant/model/uitvoering) hebben geselecteerd.
Doodzonde !