Het is inderdaad een auto uit 99 (my 2000) die nu aan de buitenkant gefacelift is naar een 2004 model (andere koplampen/richtingaanwijzers, ruitenwissers + sproeiers, bumpers, spiegels, deurgrepen, stootlijsten, raamvegers, achterlichten en achterklep). De koplampen zijn originele volvo xenon koplampen met werkende bi-xenon (kantelen van dimlicht bij inschakelen van grootlicht).
Kleur van de verlichting is 6000K, maar de lampen zijn oud en zijn iets verkleurt, een set 5000K is onderweg. De lampen zijn voorzien van D2R lampen met aftermarket ballasten. Ook het grootlicht is voorzien van xenon.
Het ombouwen van de voorkant valt op zich wel mee, alleen de bumper en de bumperbevestigingen (kunststof delen net voor de voorwielen) zijn anders. Voor de koplampen/richtingaanwijzers heb ik de kabelboom moeten aanpassen.
Het aanpassen van de achterlichten is makkelijker. De connector is anders, maar de terminals (metalen pinnen in de connector) zijn hetzelfde waardoor er alleen andere connectorhuizen op moeten, wel moet de remlichtdefectmelder om zeep geholpen worden (remlichten zijn led en blijven dus foutmeldingen veroorzaken)
Het aanpassen van de spiegels heb ik gedaan met een (zelf gemaakte) verloopkabelje.
De mistlampen zijn voorzien van leds, die geven echter onvoldoende licht en zitten er nu alleen op voor de looks. Ik heb er xenon in willen monteren, echter is een xenonlamp (H1) net te lang voor in het lamphuis.
Ik had vanmiddag nog een paar foto's gemaakt van de rest:
En nog wat eerdere projecten:

De verlichting in de knoppen van het stuur is ook aangesloten