Storingscodes, Alarm en Afstandsbediening etc.

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mschekkerman
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.03.2013 - 19:46

Beste Volvo Liefhebbers,

Om het een en ander te weten te komen over de loop van de motor wou ik graag storingscodes uitlezen, maar...

Mijn diagnose kastje reageert niet, de led knippert als je de knop indrukt maar er is geen respons. Nu heeft de vorige eigenaar een startonderbreker ingebouwd, en het alarm is onklaar gemaakt. Niet zonder reden natuurlijk.

Nu vraag ik me af of ik alles zover kan krijgen dat ik weer storingscodes kan uitlezen zonder dat het alarm begint te kermen. Weet iemand toevallig ook waarom er in de Roze stekker een verbinding is doorverbonden?

Ik hoor het graag van jullie, hieronder zijn de foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Waarschijnlijk is het alarm negatief geschakeld.

Dit betekend dat er altijd een plus op staat, tot hij af moet gaan. Dan wordt er een min op gezet. Dan begint dus ook je alarm te loeien.

Het voordeel hiervan, is dat als je alarm onklaar wordt gemaakt, hij begint te loeien.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Gebruikersavatar
Mschekkerman
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.03.2013 - 19:46

Het is een Volvoguard Type 2 alarm, helaas heb ik na wat speuren daar nog geen boekjes over kunnen vinden.

Binnenkort in de schaarse tijd die over is, dan toch maar de accu los. Kabel aansluiten en kijken wat er gebeurt.

Toevallig kwam ik in de vraagbaak wel iets interessants tegen. Als er geen alarmsysteem geinstalleerd is, lijkt het alsof er normaal gesproken op die stekkers een relais hoort te zitten.
Gebruikersavatar
Mschekkerman
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26.03.2013 - 19:46

Na enig aarzelen heb ik vandaag de stekkers aangesloten, accupool weer aangesloten en het contactsleuteltje omgedraaid.

Het alarm ging af, natuurlijk. Gelukkig ging het ook weer uit toen ik het contact afzette en de accupool losmaakte. Bij de tweede poging idem dito. Misschien omdat ik de startonderbreker vergeten was...? (het schiet me ineens te binnen)

Wat ik wil bereiken is het diagnose kastje weer aan de praat krijgen, en de afstandsbediening. Dat zou erg mooi zijn.
Ik ben ook erg benieuwd hoe het zit met 400's die geen alarm hebben, want die hebben wel een werkend diagnosekastje. Dan zou er dus op de plaats van het alarm een relais moeten zitten. Maar wat voor? En welke?

Wat zijn jullie ervaringen met het Volvoguard 2 alarm en de startonderbreker etc?
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”