Nieuwe antenne en/of module gaat het probleem niet oplossen. Is reeds bij meerdere Volvo rijders gedaan, waaronder bij mij. Ook met de nieuwe unit en antenne exact dezelfde problemen.Kesteren schreef:Het hele weekend een goed werkend systeem gehad, direct na het starten GPS signaal tot gisterochtend... GPS was weer totaal de weg kwijt en niet tot nauwelijks satellieten kunnen vinden. De dealer op de hoogte gesteld en deze gaat de antenne en het hoofd systeem vervangen, wil ook niet tot de nieuwe update wachten, daar waar ze ook goede ervaringen schijnen te hebben met dit systeem...Kesteren schreef:Sinds de reset naar de fabrieksinstellingen gister middag had ik gelijk een goed GPS signaal. Echter was het nog wel zonnig. Momenteel is het bewolkt en ben dan ook benieuwd of het straks nog zo goed werkt...
Sensus Connected Touch GPS problemen
- twcoolen
- 3rd Gear member
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 1st Gear member
Klopt, bij mij ook het geval. Nieuwe unit geplaatst en wederom problemen. Weliswaar nu met het registreren ("krascode" kan niet geverifieerd worden op de server).twcoolen schreef:Nieuwe antenne en/of module gaat het probleem niet oplossen. Is reeds bij meerdere Volvo rijders gedaan, waaronder bij mij. Ook met de nieuwe unit en antenne exact dezelfde problemen.Kesteren schreef:Het hele weekend een goed werkend systeem gehad, direct na het starten GPS signaal tot gisterochtend... GPS was weer totaal de weg kwijt en niet tot nauwelijks satellieten kunnen vinden. De dealer op de hoogte gesteld en deze gaat de antenne en het hoofd systeem vervangen, wil ook niet tot de nieuwe update wachten, daar waar ze ook goede ervaringen schijnen te hebben met dit systeem...Kesteren schreef:Sinds de reset naar de fabrieksinstellingen gister middag had ik gelijk een goed GPS signaal. Echter was het nog wel zonnig. Momenteel is het bewolkt en ben dan ook benieuwd of het straks nog zo goed werkt...
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de bereidheid van de dealer om mee te denken/helpen, maar het kost me elke keer zoveel tijd...daar baal ik nog het meeste van....
- twcoolen
- 3rd Gear member
Die krascode foutmelding kreeg ik ook. Bleek dat ze geen nieuw SD-kaartje aangevraagd hadden.
Bij het activeren van SCT wordt het SD-kaartje gekoppeld aan de head-unit. Hierdoor kan het SD kaartje vervolgens niet in een andere SCT unit gebruikt worden.
Bij het activeren van SCT wordt het SD-kaartje gekoppeld aan de head-unit. Hierdoor kan het SD kaartje vervolgens niet in een andere SCT unit gebruikt worden.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 4th Gear member
Gelukkig hebben ze veel (alle) aandacht gehad voor de beveiliging van de boel!
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 1st Gear member
Ah kijk.....dat wist de dealer denk ik niet (ik ben het eerste "probleemgeval" bij deze dealer). Ik had al een vermoeden dat het zoiets zou zijn maar zou verwachten dat de dealer ook eea hier vanaf weettwcoolen schreef:Die krascode foutmelding kreeg ik ook. Bleek dat ze geen nieuw SD-kaartje aangevraagd hadden.

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvo leest hier heus wel mee hoor.neeman schreef:kom mensen laten we niet hier klagen.
gewoon een facebook pagina openen met ontevreden sct klanten openen, en zien hoe volvo reageert.
Maar heb je je probleem al bij de dealer gemeld?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- TomXC60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik heb een goeie vriend gevraagd of hij in zijn S60 problemen heeft, en niet dus, heb een stem gezet
Dec. 2021: Volvo XC90 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
In Bright Silver metallic
Previous:
2017-2021 118.000km Volvo XC60 MY18 R-Design T8 eAWD
In Bursting Blue Metallic
2011-2017 340.000km Volvo XC60 MY11 R-Design D5 AWD
In Black Sapphire metallic
- twcoolen
- 3rd Gear member
Bij mij werd het kaartje om 17:00 einde dag besteld door de dealer en was het de dag erna rond 14:00 binnen.Erikske schreef:Ah kijk.....dat wist de dealer denk ik niet (ik ben het eerste "probleemgeval" bij deze dealer). Ik had al een vermoeden dat het zoiets zou zijn maar zou verwachten dat de dealer ook eea hier vanaf weettwcoolen schreef:Die krascode foutmelding kreeg ik ook. Bleek dat ze geen nieuw SD-kaartje aangevraagd hadden.
Mijn dealer wist het inderdaad ook niet.
- santu001
- 4th Gear member
Ik moet wel toegeven dat het wel lijkt of het steeds beter gaat. Ik heb steeds vaker direct een goede fix! Er is zeg maar, geen peil op te trekken. Raar!
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik heb gisteren terugkoppeling ontvangen van de dealer.
Week 41 wordt inderdaad een update verwacht voor SCT. Daarnaast had de monteur info ontvangen vanuit Volvo dat het uitschakelen van WiFi in het SCT menu bij/voor opstarten een snellere fix lijkt op te leveren.
Toen ik Wifi tijdens de terugreis uitschakelde had dat geen direct effect. Echter toen ik Wifi uitgeschakeld liet en thuis de auto opnieuw startte, had ik ineens binnen 2 seconden een fix.
Ik ga eens in de gaten houden of het inderdaad een werkende work-around is.
Week 41 wordt inderdaad een update verwacht voor SCT. Daarnaast had de monteur info ontvangen vanuit Volvo dat het uitschakelen van WiFi in het SCT menu bij/voor opstarten een snellere fix lijkt op te leveren.
Toen ik Wifi tijdens de terugreis uitschakelde had dat geen direct effect. Echter toen ik Wifi uitgeschakeld liet en thuis de auto opnieuw startte, had ik ineens binnen 2 seconden een fix.
Ik ga eens in de gaten houden of het inderdaad een werkende work-around is.
-
- 4th Gear member
Ik heb altijd Wifi aan en de laatste twee weken geen fix-problemen. Nu gebruik ik mijn auto maar 1 a 2x per week.
En als Wifi uit moet is dat inderdaad een workaround...een tijdelijke hopelijk. Anders kun je niet meer op internet, de hele essentie van SCT
En als Wifi uit moet is dat inderdaad een workaround...een tijdelijke hopelijk. Anders kun je niet meer op internet, de hele essentie van SCT

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- twcoolen
- 3rd Gear member
Zal zeker een work-around zijn.zakraket schreef:Ik heb altijd Wifi aan en de laatste twee weken geen fix-problemen. Nu gebruik ik mijn auto maar 1 a 2x per week.
Ik heb WiFi niet nodig, gebruik een dongle voor Internet toegang.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Wifi uit lijkt weinig tot geen verbetering te bieden. Helaas...
-
- Starter
Het enige wat lijkt te helpen is een factory reset bij geen of slecht GPS signaal.twcoolen schreef:Wifi uit lijkt weinig tot geen verbetering te bieden. Helaas...
V40 D2 R-Design MY14|Titanium Grey|R-Design Plus Line|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|Premium Sound
-
- 3rd Gear member
Ik heb mijn V40 met SCT sinds vrijdag in bezit, nog geen problemen met het GPS signaal. Hij heeft altijd al een fix voordat ik uberhaupt klaar ben met de bestemming invoeren (5x tot nu toe).
Nu maar hopen dat het ook zo blijft
Nu maar hopen dat het ook zo blijft

-
- 4th Gear member
Hopelijk wel
het lijkt erop dat het na een week of 2 begint op te spelen doorgaans. Misschien is het afhankelijk van de frequentie waarmee je het gebruikt.
Heb jij voorruitverwarming?

Heb jij voorruitverwarming?
- Kurt1975
- 4th Gear member
Na enkele weken met weinig "fix" problemen vandaag weer geen fix te krijgen. Op een gegeven moment vielen zelfs mijn rode balkjes volledig weg.
Afgelopen verlengd Hemelvaartweekend een trip naar Parijs gedaan. Daar de auto een 3 tal dagen ondergronds geparkeerd, en bij het buitenrijden in minder dan een minuut een fix, en dat in een stad met gebouwen van 8 - 10 verdiepingen waardoor je laveert :?:
Dit is hoe het zou moeten anno 2013.
Nu is het iedere keer dat je het systeem opstart een verrassing. Werkt het of werkt het niet. Hopelijk gaat de update in week 41 een verbetering brengen.
Off topic:
Wat ik ook vervelend vind is dat je bij de opstart van iGO het bericht ivm bediening tijdens rijden steeds moet bevestingen op het scherm zelf.
Veiliger zou zijn als dit ook met de stuurbediening zou kunnen.
Afgelopen verlengd Hemelvaartweekend een trip naar Parijs gedaan. Daar de auto een 3 tal dagen ondergronds geparkeerd, en bij het buitenrijden in minder dan een minuut een fix, en dat in een stad met gebouwen van 8 - 10 verdiepingen waardoor je laveert :?:
Dit is hoe het zou moeten anno 2013.
Nu is het iedere keer dat je het systeem opstart een verrassing. Werkt het of werkt het niet. Hopelijk gaat de update in week 41 een verbetering brengen.
Off topic:
Wat ik ook vervelend vind is dat je bij de opstart van iGO het bericht ivm bediening tijdens rijden steeds moet bevestingen op het scherm zelf.
Veiliger zou zijn als dit ook met de stuurbediening zou kunnen.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
Mijn 3 dagen oude V40 met verwarmde voorruit had gister tijdens het rijden op de snelweg ineens geen fix meer. Heb toen wifi uitgezet (gebruik toch een dongle).
Na het uitzetten van wifi had ik na +/- 5 minuten weer een signaal en vanmorgen geen problemen verder. (geen idee of dit een relatie met elkaar heeft).
Hoop dat die van mij het wel goed blijft doen aangezien ik binnenkort naar Noorwegen ga met de auto...
Na het uitzetten van wifi had ik na +/- 5 minuten weer een signaal en vanmorgen geen problemen verder. (geen idee of dit een relatie met elkaar heeft).
Hoop dat die van mij het wel goed blijft doen aangezien ik binnenkort naar Noorwegen ga met de auto...