audiotoetsen op het stuur

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb zojuist met succes een 803 radio, en de versterker ingeboud inclusief middenspeaker en de toetsen op het stuur, leuke klus alles passte perfect, de radio werkt, maar de toetsen op het stuur geven geen krimp is dit een programmeer kwesti?? of moet dit zondermeer werken?? wie weet voor mij de oplossing. groeten Hans
theboz
2nd Gear member

deze toetsen werken alleen met een hu toestel is jouw radio Hu toestel ?
daarna moet er ook nog software over de radio om radio en auto bekent de maken
Let op je hebt nog alwat type (hangt van oa van modeljaar auto af)radio
als niet juitse type wordt de software niet geladen !!
The Boz
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

[quote="theboz"]deze toetsen werken alleen met een hu toestel is jouw radio Hu toestel ?
daarna moet er ook nog software over de radio om radio en auto bekent de maken
Let op je hebt nog alwat type (hangt van oa van modeljaar auto af)radio
als niet juitse type wordt de software niet geladen
!![/quote
het is een hu803 radio en deze werkte meteen goed vandaar mijn vraag maw even naar de dealer voor de software update????
Gast

hansstaal schreef:het is een hu803 radio en deze werkte meteen goed vandaar mijn vraag maw even naar de dealer voor de software update????
Doet je verlichting het ook?
Om de knoppen?
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

nee de verlichting rond de knoppen doet het inderdaad niet
Gast

Dit wordt een software installatie bij de Volvo-dealer.

Een voordeel kan zijn dat de toetsen op het stuur het ook gaan doen.

We zijn benieuw naar jouw ervaring. Werkt het, de kosten, enz......

Succes
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

wordt vervolgt
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

tussenstand: bij de dealer bleek er een softwareconflict want in de programmering van de auto staat een radio aangemeld en die kan men er software matig niet uithalen???? mijn auto leverancier zegt niets te weten van een software gestuurde radio in mijn auto en ook volvo nederland zegt dat de auto is afgeleverd destijds zonder radio, de nieuwe radio komt uit zweden en doet het fantastisch, dus maar weer naar de dealer: wordt vervolgt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Klinkt toch als een verkeerde 803 voor het jaar van jouw auto
Volvo for life
VolvoRob
5th Gear member

Bart heeft gelijk: er is verschil tussen HU-radios voor V70s van verschillende modeljaren. Ben toch benieuwd of het uiteindelijk zal lukken.
Succes!
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

het vervolg wordt steeds vervelender de daeler zegt niets voor mij te kunnen doen men kan de programmering niet aanpassen er is nog wel een optie en dat is om een ruilradio aan te schaffen hup 200 excl. dan ziet men wel mogelijkheden, ik snap er niets van dit is een radio van af 2001 zou het toch moeten zou je zeggen ik ben benieuwd of er nog programeurs zijn die meer weten dan de volvo deskundigen maar de radio werkt uitstekend maar het prikt wel dat de toetsen en de verlichting niet werkt wie kan helpen met wat kunstgrepen groeten Hans
Rogier64
5th Gear member

Er zijn meerdere uitvoeringen van eenzelfde type HU-radio. De uitvoering hoort bij een bepaald bouwjaar van de auto. Dat MOET matchen anders gaat het niet goed werken. Je moet voor jezelf afwegen of het een ruilradio waard is om de verlichting en stuurbediening werkend te krijgen. Ik neem aan dat de dealer je een aanbod doet met garantie dat een en ander gaat werken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mis in deze topic het commentaar van "de grote deskundige" die vast gaat vertellen dat we het met zijn allen bij het verkeerde eind hebben.
Volvo for life
hansstaal
1st Gear member
Contacteer:

Rogier64 schreef:Er zijn meerdere uitvoeringen van eenzelfde type HU-radio. De uitvoering hoort bij een bepaald bouwjaar van de auto. Dat MOET matchen anders gaat het niet goed werken. Je moet voor jezelf afwegen of het een ruilradio waard is om de verlichting en stuurbediening werkend te krijgen. Ik neem aan dat de dealer je een aanbod doet met garantie dat een en ander gaat werken.
nog geen garantie(gaan het proberen) jammer dat ik het allemaal niet eerder wist ik koop de radio als zijnde vanaf 2001 maar zoals jij het zegt zegt de dealer het ook hij gaf mij een artikelnummer als enige juiste voor mijn auto, hoe kom je er ooit achter ja nu dus. maar je weet maar nooit met de volvo software freaks, voorlopig vind ik 240 Euro een beetje veel voor een ruilradio groeten hans
Gast

bart simpson schreef:mis in deze topic het commentaar van "de grote deskundige" die vast gaat vertellen dat we het met zijn allen bij het verkeerde eind hebben.
Flauw!
Oceanracer
Geartronic member

Dure maar wijze les. Eerst goed informeren voor je leuke hebbedingetjes koopt. Ben er ook mee bezig geweest. Via "boertje van buuten" uit Zeeland (via eBay). Hij vertelde ook dat het zou werken. Maar bij de dealer waarschuwden ze me ervoor dat ik maar 1 type (horend bij mijn bouwjaar) kon gebruiken, omdat anders bepaalde functie's niet (zouden kunnen)werken. Ook de dealer gaf toen aan dat ie het toestel wel wilde ruilen, maar tegen ca 200,- vergoeding. Vrees dat je het verhaal hierbij bevestigd. Weinig meer aan te doen. Wel info voor andere belangstellenden natuurlijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:mis in deze topic het commentaar van "de grote deskundige" die vast gaat vertellen dat we het met zijn allen bij het verkeerde eind hebben.
Flauw!
Niets flauws aan, dit onderwerp is al eens eerder ter sprake geweest waarbij hij stelde dat het standpunt van de dealer een "onzinstandpunt" was en dit allemaal wel werkend te krijgen is, richt je dus vooral tot deze "waarzegger"! anders gezegt, laat hem het allemaal eens waar maken!
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik heb je wel eens sterker uit de hoek zien komen Bart.

Maar weer ON TOPIC dan ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:Ik heb je wel eens sterker uit de hoek zien komen Bart.

Maar weer ON TOPIC dan ;-)
Ik zeg dat het niet kan, dit doordat er verschillende versies van de HU radio's zijn waarbij niet alle functies geactiveerd kunnen worden op de verschillende jaargangen Volvo's, ze moeten matchen met elkaar.
Rogier64
5th Gear member

Tja, onverwacht weer 240 euro is natuurlijk niet leuk. Aan de andere kant, zo'n HU803 kost nieuw inclusief versterker ook een hele lieve duit met euro's, dacht zo'n € 1995,- zelfs, met speakers. Ik neem aan dat je daar tweedehands nog ver van af zit. Met € 240 kun je de tank een paar keer volgooien, maar als alles werkt van je radio zoals het hoort zul je daar ook een boel plezier van hebben. Vooral de komende donkere dagen is zo'n verlichte radio een must.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”