Hallo,
Mijn naam is Gershwin en ik lees al een tijdje mee op dit informatieve forum.
Twee maanden geleden een S80 MY 2007 gekocht na ongeveer 7 jaar in een schitterende 940 rondgereden te hebben.
Na aanvankelijk enthousiasme, moet ik nu toch steeds meer wennen aan de S80. Het grootste euvel is wat mij betreft dat de auto bij het wegrijden vaak met me op de loop gaat. Het is een 2.5T, dus een snelle jongen, maar het gaat vaak harder dan ik wil. Bij het wegrijden laat je de koppeling opkomen en geef je gas, maar het lijkt er steeds op dat er meer gas gegeven wordt dan ik doe. Dan schiet de motor ineens naar de 3000 toeren en dat is wat mij betreft teveel van het goede. Het vervelende is, dat ik het na 2 maanden, incl een vakantie in Frankrijk, nog altijd niet onder controle heb.
Mijn vraag is of er misschien iets aan de hand kan zijn. Ik heb nog 4 maanden garantie, dus dat is het probleem niet.
Benieuwd naar jullie reacties.
Voorstellen en vraag
- lint
- Geartronic member
Dat is raar, als je gas geeft met wegrijden stijgt het toerental meer dan je zelf wilt.
Je hebt nog garantie, ik denk dat het verstandig is de storing te melden bij de garage en/of de auto laten uitlezen op storingen.
Je hebt nog garantie, ik denk dat het verstandig is de storing te melden bij de garage en/of de auto laten uitlezen op storingen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Thijs
- 7th Gear member
Welkom op het forum! Foto's houden we hier van!
De storing is er een die ik nog nooit voormij heb horen komen, maar kan me voorstellen dat bv de pot meter in je pedaal niet juist werkt.
Hoe loopt het toerental op als je in vrij staat en je duwt langzaam het gas in om op te toeren?
De storing is er een die ik nog nooit voormij heb horen komen, maar kan me voorstellen dat bv de pot meter in je pedaal niet juist werkt.
Hoe loopt het toerental op als je in vrij staat en je duwt langzaam het gas in om op te toeren?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- Starter
Als ik iets meer toeren maak in z'n vrij, dan loopt het toerental soms langzaam verder op, terwijl ik het gaspedaal niet verder intap. Vervolgens daalt het ook weer, ook zonder mijn bemoeienis. Allemaal niet schokkend, maar stabiel is anders.Thijs schreef:Welkom op het forum! Foto's houden we hier van!
Ik zou graag een foto bijvoegen, maar dat lukt me niet op de i-pad, ik kan geen bestand kiezen?
- Thijs
- 7th Gear member
Heb je de auto al laten uit lezen? Dat geeft wellicht ook wat meer duidelijkheid in waar het gezocht moet worden.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015