heren,
zit er ook standaard flitslocaties in de navigatie(RTI) of is dit later toe te voegen?
flitspalen RTI
- jhartog
- 2nd Gear member
heb ik toevallig ook gisteren naar gezocht.
Op de volvo site las ik dat het vanaf MY13 niet meer opgenomen wordt in de
standaard navigatie.
Ik zag wel dat je het als POI kan inladen, maar daar ben ik nog niet mee verder gegaan.
Op de volvo site las ik dat het vanaf MY13 niet meer opgenomen wordt in de
standaard navigatie.
Ik zag wel dat je het als POI kan inladen, maar daar ben ik nog niet mee verder gegaan.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
-
- 2nd Gear member
besteld op 1-7-2013 : V40 D2 R-Design | Black Sapphire | Business Pack Pro | Premium Sound | camera | getinte ramen | aut. dimmende binnenspiegel | kantelbare zitting met lendesteun | badgeless
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
07-2009 : C30 1.6D DrivE SPORT | Black Sapphire
2005 Toyota Corolla 2.0 D4D Linea sol executive
1994 Toyota Corolla Sport 1.3 16v 3d
1989 Opel Kadett 1.3LS 8v 3d
1988 VW Polo coupe 1.0
- V40-D2
- 2nd Gear member
Ter aanvulling:
Je kunt alle Garmin GPX POI bestanden inladen op je Sensus systeem
http://forum.pocketnavigation.nl/forum4 ... iesysteem/
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
-
- Starter
En als je geen sensus touch hebt? Iemand een idee welk onderliggend systeem er in zit en hoe je ze er in krijgt?
In een ander topic werd de POIPlaza link wel gegeven, maar niet hoe dan verder en welke download je moest hebben.
Thanks alvast!
In een ander topic werd de POIPlaza link wel gegeven, maar niet hoe dan verder en welke download je moest hebben.
Thanks alvast!
V40 T3 - R-Design Rebel Blue
Premium Sound
Panoramadak
Dynamic Line
Business Line
18"; Ixion II
Premium Sound
Panoramadak
Dynamic Line
Business Line
18"; Ixion II
-
- 2nd Gear member
Wil je zelf, andere POI's gaan zoeken, weet dan dat je .gpx-bestanden (Garmin, maar geen .csv) nodig hebt. Eventueel kun je andere, bv. TomTom-bestanden (.ov2), gaan converteren met een programma zoals POIeditor.com.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 3rd Gear member
Er zijn op de V40 maar 2 smaken: het standaard Volvo navigatiesysteem RTI, wat geïntegreerd is in Sensus, of als je Sensus Connected Touch hebt, het je iGo. Dat kan je haast niet ontgaan, omdat je het steeds moet opstarten via het menu en dan druk je op het iGo icoon.Frank_7maart schreef:En als je geen sensus touch hebt? Iemand een idee welk onderliggend systeem er in zit en hoe je ze er in krijgt?
- tameroro
- 1st Gear member
Afgelopen weekend alle flitspalen erin gezet zowel Benelux en Duitsland .... Werkt perfect en echt simpel ff downloaden op USB stick zetten en inladen die hap. Zo nu ook alle Mac Donalds erin gezet

V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
- Voskuh
- 2nd Gear member
Heb ze vandaag er ook ingezet. Fluitje van een cent.
Wel even wennen aan het geluid als ik langs een camera rij, maar wel handig.
Wel even wennen aan het geluid als ik langs een camera rij, maar wel handig.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
Mijn C30 heeft RTI met de nieuwste 1322 upgrade DVD,
maar daar kan je toch niet zomaar wat POI extra bij downloaden ?
Of zie ik dat verkeerd ?
P.s. DVD set 1122 is nog beschikbaar (via PM)
maar daar kan je toch niet zomaar wat POI extra bij downloaden ?
Of zie ik dat verkeerd ?
P.s. DVD set 1122 is nog beschikbaar (via PM)

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Woensdag krijg ik mijn v40, en nu al enkele poi's aan het downloaden. Voor mijn duidelijkheid, puur een kwestie van laden, en tijdens je navigatie gebruiken (Sensus) krijg je een melding van de flitspalen?tameroro schreef:Afgelopen weekend alle flitspalen erin gezet zowel Benelux en Duitsland .... Werkt perfect en echt simpel ff downloaden op USB stick zetten en inladen die hap. Zo nu ook alle Mac Donalds erin gezet :-) :-)
Zijn er ook Poi's voorde snelheidsaanduiding van waar je rijdt?
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Zo maar ter info en let vooral op: het gebruik en bezit !
Duitsland
Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop, PDA of een mobiele telefoon zijn verboden. Het vervoeren van deze apparatuur als deze niet in werking is, in bijvoorbeeld de kofferbak van de auto, is niet toegestaan omdat ook het bezit van een apparaat met flitspaalsignalering verboden is.
Frankrijk
Het gebruik en bezit van iedere vorm van flitspaalsignalering is verboden, dit verbod omvat apparatuur die waarschuwt voor mobiele en vaste meetapparatuur en kan worden bestraft met €1500,- boete. Dus niet alleen het navigatiesysteem is verboden ook andere elektrische apparaten met deze functie zoals bijvoorbeeld; laptop, PDA of een mobiele telefoon.
Zwitserland
Het gebruik en bezit van ieder GPS-apparaat waarin wordt gewaarschuwd voor Zwitserse meetpunten van mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur, roodlicht-camera’s e.d. is verboden. Dus niet alleen het navigatie-systeem is verboden ook andere elektrische apparaten met deze functie zoals bijvoorbeeld laptop, PDA of een mobiele telefoon. Ook het vervoeren van een uitgeschakeld apparaat is niet toegestaan, het bezit is ook verboden. In januari 2007 heeft de Zwitserse overheid aangegeven deze regels streng te gaan handhaven.
Over of en hoe er wordt gehandhaafd laat ik me verder niet uit.
O ja, ook al rijd je al jaren door die landen zonder ooit 'gepakt' te zijn ........ daarmee is het nog steeds niet legaal !!
Rob
Duitsland
Het gebruik en het bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dus niet alleen het navigatiesysteem maar ook andere elektrische apparaten zoals een laptop, PDA of een mobiele telefoon zijn verboden. Het vervoeren van deze apparatuur als deze niet in werking is, in bijvoorbeeld de kofferbak van de auto, is niet toegestaan omdat ook het bezit van een apparaat met flitspaalsignalering verboden is.
Frankrijk
Het gebruik en bezit van iedere vorm van flitspaalsignalering is verboden, dit verbod omvat apparatuur die waarschuwt voor mobiele en vaste meetapparatuur en kan worden bestraft met €1500,- boete. Dus niet alleen het navigatiesysteem is verboden ook andere elektrische apparaten met deze functie zoals bijvoorbeeld; laptop, PDA of een mobiele telefoon.
Zwitserland
Het gebruik en bezit van ieder GPS-apparaat waarin wordt gewaarschuwd voor Zwitserse meetpunten van mobiele of vaste snelheidsmeetapparatuur, roodlicht-camera’s e.d. is verboden. Dus niet alleen het navigatie-systeem is verboden ook andere elektrische apparaten met deze functie zoals bijvoorbeeld laptop, PDA of een mobiele telefoon. Ook het vervoeren van een uitgeschakeld apparaat is niet toegestaan, het bezit is ook verboden. In januari 2007 heeft de Zwitserse overheid aangegeven deze regels streng te gaan handhaven.
Over of en hoe er wordt gehandhaafd laat ik me verder niet uit.
O ja, ook al rijd je al jaren door die landen zonder ooit 'gepakt' te zijn ........ daarmee is het nog steeds niet legaal !!
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 3rd Gear member
Cruise Control is naar mijn bescheiden mening nog altijd het beste middel tegen bekeuringen. Ik heb expres een heerlijk luxe uitgeruste Volvo gekozen en ik ga lekker achterover in mijn lederen stoelen, met de muziek op 11 en de cruise control op whatever max.snelheid die ter plekke geldt. Werkt prima en je bent eigenlijk net zo snel op de plek van bestemming.
Je moet wel heel hard en constant die snelheid aan kunnen houden (gaat nauwelijks in de spits) om écht iets op te schieten met (te) hard rijden. Het kost je alleen maar brandstof en netto is de winst marginaal. De boordcomputer geeft nog steeds aan dat je gemiddeld 85 rijdt.
Ik ben ermee opgehouden na een behoorlijke stapel bekeuringen met mijn vorige auto. Ik had er een mooie motor van kunnen kopen. Het enige traject waar die zware voet iets wezenlijks uitmaakte was toen ik in Goes werkte. Toen kon ik the pedal to the metal drukken en ging de gemiddelde snelheid omhoog naar over de 100kmh. Knappe jongen die dat in de Randstad voor elkaar krijgt.
Je moet wel heel hard en constant die snelheid aan kunnen houden (gaat nauwelijks in de spits) om écht iets op te schieten met (te) hard rijden. Het kost je alleen maar brandstof en netto is de winst marginaal. De boordcomputer geeft nog steeds aan dat je gemiddeld 85 rijdt.
Ik ben ermee opgehouden na een behoorlijke stapel bekeuringen met mijn vorige auto. Ik had er een mooie motor van kunnen kopen. Het enige traject waar die zware voet iets wezenlijks uitmaakte was toen ik in Goes werkte. Toen kon ik the pedal to the metal drukken en ging de gemiddelde snelheid omhoog naar over de 100kmh. Knappe jongen die dat in de Randstad voor elkaar krijgt.

-
- 2nd Gear member
Is er ergens een stap voor stup tutorial hoe je POI bestanden importeerd op je Sensus Connected TOUCH systeem?
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- Get!em
- 3rd Gear member
Lukt het met deze beschrijvingen/
http://www.poiplaza.com/?p=cm_igo8
http://www.gps-data-team.com/pda-gps-na ... /3129.html
Zelf nog niet getest, als je er uit bent, hoor ik het graag

-
- 2nd Gear member
Van het weekend weet ik hetGet!em schreef:Lukt het met deze beschrijvingen/

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- Mork
- 2nd Gear member
zit er ook standaard flitslocaties in de navigatie(RTI) of is dit later toe te voegen?
Krijg je dan ook een audio melding??, of is het alleen maar een POI net zoals alle andere en is het alleen een icoontje op je kaart
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
- Rob M
- 5th Gear member
Je kunt zelfs kiezen uit drie verschillende meldingen. Het enige is dat de navigatie even aangestaan moet hebben, anders werkt het niet.
Ook als ik geen navi gebruik druk ik even op de nav-toets, wacht tot de melding weg is en ga dan terug naar radio of USB. Zodra je een flitspaal nadert hoor je een signaal.
Alleen als je aan de telefoon bent hoor je er niets doorheen.
Ook als ik geen navi gebruik druk ik even op de nav-toets, wacht tot de melding weg is en ga dan terug naar radio of USB. Zodra je een flitspaal nadert hoor je een signaal.
Alleen als je aan de telefoon bent hoor je er niets doorheen.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
-
- 6th Gear member
Even opletten bij importeren van flitspaal bestanden moet je kiezen voor icoontje waar muziek tekentje bij staat.. Dan krijg je keuze uit 3 tonen..
Kies je andere dan hoor je dus niets.
Zet je bijvoorbeeld bij starten auto even navigatie aan.. En daarna naar radio of USB dan hoor je toch de waarschuwingstoon..
Kies je andere dan hoor je dus niets.
Zet je bijvoorbeeld bij starten auto even navigatie aan.. En daarna naar radio of USB dan hoor je toch de waarschuwingstoon..

Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13