Volvo V40 CC D2 Alecta 19" velg schade

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
dvommeren
Starter

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar er gebeurde vanmorgen iets dat mij na het nodige speurwerk op dit forum bracht.
Ik heb een Volvo V40 summum d2 cc
Afbeelding

Met 19" alecto velgen. Helaas kwam ik vanmorgen iemand tegen die schijnbaar veel haast had en de bocht door kwam vliegen. waardoor ik moest uitwijken en met de velg tegen de stoeprand kwam, met dit als resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is dit reparabel? Of is het afgelopen met dit velgje?
Erg zonde natuurlijk.

De gekleurde delen van de velg lijken wel van plastic. Zouden deze gewoon uitneembaar zijn?
spacewagon
3rd Gear member

Zoiets is prima te repareren. Zie je daarna niks meer van. Kan via de dealer, maar ook via speciale velgenbedrijfjes. Het zal evenwel niet met een paar tientjes opgelost zijn, denk ik.
Mijn V40: D2 Summum
dvommeren
Starter

Dat is goed om te horen. Gelukkig zijn we verzekerd. Toch wel opvallend hoe weinig zo'n velg kan hebben. Alhoewel ik zou ook niet ongeschonden uit een botsing met een stuk steen komen ;)
twcoolen
3rd Gear member

Mijn dealer waagt zich er niet aan. Ik had mijn 18" Ixion 2 beschadigd op slecht wegdek in Italië. Uitsluitend het zilverkleurige gedeelte. Dealer heeft hem in het geheel vervangen aangezien het niet tot een acceptabel niveau herstelbaar was.

Mijn schade was aanzienlijk minder als wat ik bij jou zie.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Plaats reactie

Terug naar “V40”