Het is hier wel allemaal bekend zeg...ik ben van Ameide naar Gorinchem verhuisdTimmie schreef: Ik woon zelf in Ameide, en heb een aantal keren toch via Meerkerk gereden. Hooguit 3 min oponthoud.

Het is hier wel allemaal bekend zeg...ik ben van Ameide naar Gorinchem verhuisdTimmie schreef: Ik woon zelf in Ameide, en heb een aantal keren toch via Meerkerk gereden. Hooguit 3 min oponthoud.
Heel bijzonder...Vroeger reed ik ook binnendoor, maar de een na de andere weg hebben ze afgesloten of geblokkeerd voor wat ze sluipverkeer noemen.Timmie schreef:Ik woon zelf in Ameide, en heb een aantal keren toch via Meerkerk gereden. Hooguit 3 min oponthoud.
De enige route die nog wat oplevert is bij Meerkerk (zuid) afslaan (bij Mcdonalds) en dan binnendoor via Arkel.Mike Philippens schreef:Heel bijzonder...Vroeger reed ik ook binnendoor, maar de een na de andere weg hebben ze afgesloten of geblokkeerd voor wat ze sluipverkeer noemen.Timmie schreef:Ik woon zelf in Ameide, en heb een aantal keren toch via Meerkerk gereden. Hooguit 3 min oponthoud.
Top idee, dit heeft vrij weinig te maken met Ervaringen met de V40Get!em schreef:[...]
Maar misschien moeten we deze discussie verplaatsen naar het navigatie (RTI of iGO) gedeelte.
Nooit echt op gelet; zal vandaag eens kijken.Voskuh schreef:Is dat bij jullie ook dat de sproeier voor de achterruit niet echt sproeit, maar ergens in een hoek een plas water eruit gooit?
Vind dat niet echt handig. Heb nu even een vervangende V40, maar daar is dat precies hetzelfde.
Is me niet opgevallen, zal eens kijken.Voskuh schreef:En ook bij deze zie je op de motorkap als je voor de auto staat links iets meer ruimte tussen de motorkap en de auto/koplamp dan rechts.
Dat heb ik ook. Auto rijdt keurig rechtdoor, maar stuur staat iets naar links inderdaad.Voskuh schreef:En ook bij deze V40 staat het stuur heel licht naar links als je rechtuit rijdt. Bij mij is het wel een stuk erger (daarvoor staat mijn V40 daar ook).Hebben jullie dit ook?
Is dat laatste een verkapte "ik heb xenon" opmerking of weet je serieus niet wat die wolkjes zijn?zakraket schreef:Ja, stuur naar links heb/had ik ook. Is opnieuw uitgelijnd, maar hij doet het nog steeds lichtjes maar wel iets minder.
Dat met die sproeier moet ik even nakijken, ik zie alleen soms even een wolkje vocht links en rechtsvoor opstuiven vanuit de cockpit
Is dat laatste een verkapte "ik heb xenon" opmerking of weet je serieus niet wat die wolkjes zijn?zakraket schreef:Ja, stuur naar links heb/had ik ook. Is opnieuw uitgelijnd, maar hij doet het nog steeds lichtjes maar wel iets minder.
Dat met die sproeier moet ik even nakijken, ik zie alleen soms even een wolkje vocht links en rechtsvoor opstuiven vanuit de cockpit
Had ik ook in het begin. Ik dacht eerst dat er helemaal niks uit kwam. Ik ben in de 1e week dan ook terug naar de dealer gegaan daarvoor, en het pompje is toen vervangen. Daarna is het beter geworden, maar nog steeds meer een plas dan een straalVoskuh schreef:Is dat bij jullie ook dat de sproeier voor de achterruit niet echt sproeit, maar ergens in een hoek een plas water eruit gooit?
Vind dat niet echt handig. Heb nu even een vervangende V40, maar daar is dat precies hetzelfde.
De belijning is inderdaad soms een probleem. Gelukkig stuurt de auto niet eeuwig tegen maar net als jij deactiveer ik de functie soms.Get!em schreef:Lane Keeping Aid System
Ik vind het jammer dat deze functie niet samenwerkt met de navigatie, dan zou deze tijdelijke snelheidsbeperkingen kunnen herkennen en kunnen opheffen zodra een kruising is gepasseerd. Of de gemeentegrenzen kunnen herkennen. Sowieso is de bebording van plaats tot plaats verschillend, sommige gemeentes gebruiken altijd een "einde" bord maar veelal niet. Gewoon goed blijven opletten dus.Verkeersborden-herkenning
Deze melding zul je vast nog veel vaker krijgen. Ik heb wel de radar in de grille maar ook dan krijg je in de door jou aangehaalde situatie nog wel eens een melding. Het zelde geldt incidenteel voor een viaduct of portaal. Gelukkig is dit laatste in de voorbije maanden middels sotware updates drastisch afgenomen.Collision warning
Stuur lichtjes naar links heb ik ook, en is zo gebleven na bandenwissel van winter naar zomer. Wegverkanting (ivm afwatering loopt een weg meestal iets naar rechts af, waardoor je standaard iets naar links bijstuurt om rechtdoor te rijden) kan dit niet helemaal verklaren.zakraket schreef:Ja, stuur naar links heb/had ik ook. Is opnieuw uitgelijnd, maar hij doet het nog steeds lichtjes maar wel iets minder.
Dat stoort mij echt het meest.Cavallino schreef:Stuur lichtjes naar links heb ik ook, en is zo gebleven na bandenwissel van winter naar zomer. Wegverkanting (ivm afwatering loopt een weg meestal iets naar rechts af, waardoor je standaard iets naar links bijstuurt om rechtdoor te rijden) kan dit niet helemaal verklaren.zakraket schreef:Ja, stuur naar links heb/had ik ook. Is opnieuw uitgelijnd, maar hij doet het nog steeds lichtjes maar wel iets minder.
Apart JP. Ik heb dat met mijn V40 of vervangende auto's nooit ervaren...Voskuh schreef:Dat stoort mij echt het meest.
De auto is nu uitgelijnd, maar het stuur blijft nu constant licht naar links afwijken.
Het is heel minimaal, maar omdat je het weet blijf je er constant op letten.Timmy schreef:Apart JP. Ik heb dat met mijn V40 of vervangende auto's nooit ervaren...Voskuh schreef:Dat stoort mij echt het meest.
De auto is nu uitgelijnd, maar het stuur blijft nu constant licht naar links afwijken.
Kortom niet zeurenVoskuh schreef: Het is heel minimaal, maar omdat je het weet blijf je er constant op letten.