Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Mike Philippens
3rd Gear member

Ben schreef:Ja maar Mike, is niet alles op dat gebied elke 4 maanden hopeloos verouderd ?
Als je wacht op het nieuwste blijf je wachten :-)
Sorry, maar Android 2.x is uit 2010. Dat maakt het oud naar mijn mening. En er zit een wereld van verschil tussen 2 en 4 wat prestaties e.d betreft.

[edit]
Ik snap dat ze niet de allerlaatste versie erin willen stoppen, maar aan de andere kant is het ook niet zo ingewikkeld om je spullen geschikt te maken. Als je maar netjes ontwikkelt en je houdt aan de Google richtlijnen. Dan is de overgang naar een nieuwe versie niet zo complex.

Groot voordeel is dat de nieuwere apps beter draaien op nieuwere releases en dat Android gewoon enorm dynamisch is. Ik draai er ook al een jaar of 4 mee en de ontwikkeling gaat enorm snel. Er verandert van alles onder de motorkap.
Android 4.1 is van juli 2012; dat is al ruim een jaar geleden. Parrot (want daar is Volvo dan weer afhankelijk van) had in die tijd wel eea kunnen doen vind ik. Maar dat is natuurlijk weer niet commerciëel interessant. De mensen lopen nu eenmaal niet in drommen de winkel uit met dat ding, dus wéér een bak geld er tegenaan gooien om de boel te upgraden kost weer teveel.

Ik zat een poosje geleden nog te denken om een Nexus 7 in de auto te gaan gebruiken als entertainment systeem en navigatie (en alles wat je er nog meer mee kunt). Toen ik zag dat Volvo SCT had, kreeg ik hoop op iets moois in de auto. Helaas. Misschien is het alsnog een optie. Eens afwachten wat het allemaal brengt straks als ik de V40 eindelijk heb.
drowel
5th Gear member

Hier het systeem dus op aanraden van de dealer niet besteld uiteindelijk. Is deze nieuwe versie achteraf te installeren, en zo ja... weet iemand wat dat gaat kosten?
Mike Philippens
3rd Gear member

Veel teveel geld waarschijnlijk ;)

Het is uiteindelijk een optie die door de dealer wordt geïnstalleerd hoor ik hier altijd. Je zou dus zeggen dat het altijd zou moeten kunnen. De unit wordt achter je dashboardkastje gemonteerd.
Afbeelding
friend
2nd Gear member

Mike Philippens schreef:maar Android 2.x is uit 2010. Dat maakt het oud naar mijn mening. En er zit een wereld van verschil tussen 2 en 4 wat prestaties e.d betreft. Ik snap dat ze niet de allerlaatste versie erin willen stoppen...
Parrot heeft de volgende generatie: FC7100 al in de pijplijn zitten. Een Android 4.x module met Full HD, dual core, meer geheugen etc. Ik verwacht dan ook niet dat de FC6100 (= Sensus Connected Touch) nog naar een Android 4 versie getild zal worden (helaas). Het is ook nog maar de vraag of de FC7100 ooit door Volvo geleverd gaat worden, gezien de nieuwe Sensus Connect/Pro.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

Afbeelding
(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
twcoolen
3rd Gear member

drowel schreef:Hier het systeem dus op aanraden van de dealer niet besteld uiteindelijk. Is deze nieuwe versie achteraf te installeren, en zo ja... weet iemand wat dat gaat kosten?
SCT kost zover ik kan zien het volgende:

€ 500 met navigatie (als onderdeel van de optie Business Pack Pro)
€ 1.250 zonder navigatie (als accessoire)
€ 1.550 met navigatie (als accessoire)
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Tankiej
3rd Gear member

Mike Philippens schreef:Veel teveel geld waarschijnlijk ;)

Het is uiteindelijk een optie die door de dealer wordt geïnstalleerd hoor ik hier altijd. Je zou dus zeggen dat het altijd zou moeten kunnen. De unit wordt achter je dashboardkastje gemonteerd.
Volgens mij zijn de enige verschillen dat als je SCT 'af-fabriek' bestelt, je geen voicecommand knop op je stuur krijgt en er geen knopje 'NAV' op je middenconsole zit. Daarnaast schijnt er dan ook een 'echt' touchscreen in te zitten ipv een rand met sensors die rond je scherm achteraf geplaatst wordt als je het later laat inbouwen :)

Die eerste twee kan ik sowieso bevestigen dat het zo is, die laatste weet ik niet 100% zeker.
twcoolen
3rd Gear member

Van die laatste beweert de monteur bij mmijn dealer dat dat ook niet zo is. Alle schermen worden voorzien van een IR-Frame wat voor de touch-functionaliteit zorgt.

Ik heb namelijk SCT 'af fabriek' besteld. Ook ik heb gewoon een IR-frame voor het 7" scherm zitten.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Tankiej
3rd Gear member

Waaraan kan je zien dat het een IR-frame is? Zo thuis ben ik niet in die wereld om dat te herkennen.. Of zou je wellicht een detail/macro foto kunnen maken van de rand bij jou? Dan zal ik bij dat die van mij ook proberen te doen, kijken of er verschillen zijn :)
Get!em
3rd Gear member

Als het een eigen capacitief scherm is, dan reageert hij alleen op je vinger of iets wat elektriciteit geleid.
Als het een IR frame is, dan reageert hij op alles wat in de lichtbundel komt, dus ook een stukje hout of je handschoen.

Overigens promoot Volvo juist het laatste (met je handschoen bedienen), dus volgens mij zijn het allemaal IR frames, zowel aftermarket als af-fabriek.

Ik zal straks op de terugweg eens kijken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen
Tankiej
3rd Gear member

Of het is een resistief scherm, dat kan ook altijd nog. Dan werkt het ook met je handschoen, of een stukje hout zoals je zegt :P
Get!em
3rd Gear member

Maar resistief moet je echt indrukken met je nagel of een stukje hout. De huidige SCT hoef je maar dichtbij te zitten en hij doet het al... :)
Vroeger heb ik twee keer een mobiel gehad met resistief touchscreen. Was een typisch mobiel voor dames: met lange nagels deed hij t beste. De huidige androids en apples zijn nagenoeg allemaal capacitief.
Tankiej
3rd Gear member

Ook weer waar.. Ik heb ook ervaring met resistieve schermen, dat is inderdaad wel anders dan SCT nu ik er over nadenk :P

Ik zal ook eens goed kijken als ik straks in stap :)
twcoolen
3rd Gear member

Volvo Cars schreef:Sensus Connected Touch turns the 7-inch display into a state-of-the-art infrared, beam-scanned touch screen you can use even when wearing gloves - a world first in cars.
fiksah
Starter

iemand een idee hoe het werkt met het updaten van igo met de laatste kaartinformatie?

Op de site van volvo is het niet duidelijk:
Q-Hoe kan ik iGo updaten?
A-U kunt iGo updaten met de SD-kaart die door Volvo-dealers wordt geleverd. Na de installatie van de SD-kaart is er geen laadtijd vereist.

Via de site van igo wordt er verwezen naar https://www.naviextras.com/
Daar moet je een apparaat selecteren waar er geen parrot of iets van volvo bij staat. Heeft iemand al met die toolbox software de kaarten van sensus connectedt otuch weten te updaten? https://www.naviextras.com/shop/portal/ ... ic=Install
santu001
4th Gear member

Kortom je moet een update van je sdkaart via Volvo regelen en niet direct via IGO.
Opzicht wel een goeie vraag, want er wordt wel aangegeven dat je een 5 jaar abo hebt, maar hoe en wanneer is een mysterie!
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
twcoolen
3rd Gear member

Tijdens de laatste SCT update is ook de versie van iGO geupdate. Of er ook nieuw kaartmateriaal bij zat, dat weet ik niet.
Get!em
3rd Gear member

Ik heb het (na bekijken van naviextras en toolbox en ook de handleiding nogmaal) zo begrepen:

- Normale iGo's update je via naviextras (dus via die toolbox)
- Volvo SCT iGo wordt via de systeemupdates van de specifieke website gedaan (zoals ook de laatste update 1.47.88).

De kaart die ik er nu in heb zitten is van juli 2013 volgens het infomenu in iGo.

Ik heb de naviextras toolbox op mn pc staan en deze proberen te verbinden met de sct-sdcard, maar die herkent hij niet. Ook staat SCT/Volvo/Parrot niet tussen de lijst daar.

We kunnen Volvo er dus aan houden dat ze 5 jaar lang updates via de website gaan leveren :) (iemand een folder, handleiding of website waar dit zwart/wit staat?)
jongbj
2nd Gear member

Heb de papieren er niet bij maar volgens mij is het niet zo dat je recht hebt op 5 jaar lang updates. Er staat mij bij dat je 5 jaar lang een gratis abbo hebt op de verkeersinformatie via internet in iGo. Dus geen gratis kaarten.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
twcoolen
3rd Gear member

Ik kan alleen dit terugvinden:
VCC schreef:Is het mogelijk de wegenkaarten van het navigatiesysteem te updaten?

Ja, de wegenkaarten worden geüpdatet via een SD-kaart. Het navigatiesysteem wordt direct geüpgraded zodra een nieuwe SD-geheugenkaart met kaartupdates wordt ingevoerd. SD-geheugenkaarten voor Connected Touch Navigation-kaartupdates worden uitsluitend verkocht door Volvo-dealers.
Edit:

En dit:
www.hooftman.nl schreef:De kaartdata voor Connected Touch is van Navteq en opgeslagen op een SD kaart. Nieuwe kaartupdates komen jaarlijks op SD kaart beschikbaar via de Volvo dealer en zijn eenvoudig te installeren.
Get!em
3rd Gear member

Ok, er staat dus niet bij of dit al bij in het pakket zit van SCT, of dat het alsnog er los bij moet kopen (a ***euro per kaart update?)
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”