Hybride tijdelijk uitgeschakeld

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Domme vraag: staat automatisch verwarmen wel aan? Deze optie kun je vinden via het knopje op de richtingaanwijzer (waarmee je schakelt tussen de standen van het dashboard).

Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...

Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

Zal het even checken.
Heb de auto sinds vorige week dinsdag, hoop dat ik mag aannemen dat de nieuwste versie er op staat. Laat het morgen weten.

[update] stond gewoon aan, begon vanmorgen hetzelfde, weer geen hybride beschikbaar, na 5 minuten stond alles weer zoals het hoort....niet getankt...probleem voorlopig opgelost, zal waarschijnlijk aan de temperatuur gelegen hebben.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
AnneW
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 16.08.2013 - 10:18

Heb sinds een paar dagen een v60 pih opgeleverd gekregen. Na 1 dag (10km gereden) en nog een volle accu had ik al direct de storing: Hybride systeem storing. De lampjes van de 3 modussen gingen niet branden en hij pakte de diesel dus ook niet op, waardoor ik niet weg kon rijden. Autodealer heeft toen de storingen verwijderd met de computer waardoor ik gewoon weer kon rijden naar de dealer om hem te laten controleren. Daar heeft hij een dag gestaan en hebben ze niets gevonden. Vandaag kreeg ik opeens weer die storing, in het begin ging de diesel wel aan, na een paar keer aan en uitzetten pakte hij ook de diesel niet meer op. Na 1 uur nog een keer geprobeerd en had nog steeds de storing maar de diesel deed het weer waardoor ik direct naar de dealer kon rijden en hem daar weer achter heb gelaten helaas.. Iemand bekend met deze storing?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@AnneW: misschien een losse stekker van de (hybride) regelunit?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”