Ik rijd in een s40, MY'96, automaat en nu merk ik de laatste tijd dat de motor/automaatbak af en toe een soort van hapert, raar optrekt. De eerste keer dat ik t merkte had ik een paar kilometer gereden en stond ik voor t stoplicht (auto in D, voet op de rem). Voelt als een schokje. Nou, licht op groen, verder rijden, niks aan de hand... Maar naast dattie dus af en toe zo'n schokje geeft als hij in D of R staat en ik heb mijn voet op de rem heb, trekt hij soms ook raar op. Dan geef ik lichtjes gas maar stottert de motor, als ik dan ff gas bij geef trek ik hem er wel doorheen en heb ik er verder geen last van. Bij gewoon doorschakelen vanaf 2 heb ik geen problemen. Het voelt bijna alsof je je koppeling te snel laat opkomen, behalve dan dat ik die niet zelf kan bedienen :')
Nu dacht ik in eerste instantie dattie het alleen bij koude motor deed, maar vandeweek had ik er bijna 100km mee gereden toen ik in de file terecht kwam en hij stotterde terwijl ik (wederom) met mijn voet op de rem stond. Als ik m dan in N zet, is het weg.
Het vervelende is dat ik dus totaal niet kan peilen wanneer het wel en niet gebeurt. Het lijkt/is zo random...
Ben al bij de garage geweest, maar met zo'n krakkemikkige uitleg en een auto die daar besluit zich keurig netjes te gedragen kwam ik ook niet ver. Vandaar dat ik na de laatste keer (in de file) ineens dacht: ik ga t op t forum vragen!

Alvast bedankt!
IceWhite