Mijn leasemaatschappij voert op dit moment een actie waarbij je een huidige leaseauto voortijdig kunt omwisselen voor een nieuwe auto, mits deze nog in 2013 gekentekend wordt. Gisteren en vandaag heb ik eens even contact met ze gehad en ook ik kom in aanmerking voor de actie. Hier ben ik erg blij mee aangezien ik dan verzekerd ben van een V40 met 14% bijtelling en kan ik bovendien al snel rijden

Het enige punt van aandacht is nu het vinden van de geschikte V40; bestellen kan niet meer ivm het niet meer kunnen leveren in 2013. Het zal om aan deze actie deel te kunnen nemen dus een voorraadauto moeten worden. De dealer in mijn woonplaats heeft toevallig een V40 op voorraad in Rebel Blue met de nodige opties, zelfs iets te veel naar mijn smaak. Niet dat ik die extra opties zo problematisch vind, de maandelijkse lasten gaan echter wel omhoog. De dealer gaat nu dan ook eerst op zoek naar een auto die meer of helemaal voldoet aan mijn eerder bedachtte configuratie. Morgen hoor ik als het goed is meer en ga ik de opties tegen elkaar afwegen. Ik ben mij er van bewust dat er niet enorm veel V40's in Rebel Blue op voorraad zullen staan, dus het is even duimen...
De configuratie die ik in eerste instantie voor ogen had is als volgt:
- D2
- R-Design
- Rebel Blue
- Winter Line
- Business Pack Pro
- Keyless Start
- Electrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- 12 volt aansluiting in de kofferbak
- Neerklapbare leuning passagiersstoel
- 18 inch Ixion velgen van de S/V60
- Dak hoogglans zwart laten wrappen
De auto die bij 'mijn' dealer op voorraad staat heeft de volgende configuratie:
- D2
- Rebel Blue
- Business Pack Pro
- Plus Line
- Premium Sound
- Verwarmbare voorstoelen
- Extra getint glas achterportieren en achterklep
- Zonder motoraanduiding
- Interieur verlichtingspack 2
- Keyless start
Vrij veel overlap dus, al heeft de voorraadauto absoluut een rijkere uitrusting. Op de onderste configuratie zou ik ook 18 inch Ixion velgen willen laten monteren. Het dak wrappen is niet meer nodig ivm panoramadak.
Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en ik hoop snel (lees: uiterlijk 15 december 2013) in een V40 te rijden