Zo, vandaag de XC naar Uden gebracht om een einde te maken aan een haperende geartronic. Ruilbak gaat er onder en dan is het hopelijk de laatste keer dat ik problemen heb met een automatische transmissie. 2 keer vindt ik eigenlijk wel genoeg.
6 of 7 november is tie klaar en kunnen we probleemloos de winter in.
Rob
Op hoop van zegen
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Laat ons bidden....
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Wat is het leven (van een Volvor-rijder) zonder diepgang 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21400
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Vroom staat niet synoniem voor diepgang. Dan zie ik liever een boer op het land aan het diepploegen ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
De hapering die het meest irritant was? In R weinig weerstand kunnen bieden tegen bijvoorbeeld, een stoeprand of licht oplopend stuk weg. Achteruitrijden ging gepaard met veel schokken. Opeens geen drive hebben tijdens het optrekken in de bocht. Olie rook ook verbrand. Gaat nu ruilbak onder met weinig km's. Heb weinig geluk met Volvo's met automatische transmissies. Hoop dat de vervanging het lang uithoud.peer54 schreef:Een haperende geartronic,wat moet ik me daar bij voorstellen ?
Groet,
Peer
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
We zullen het beleven Evert. 6 of 7 november is tie klaar en dan wordt ie weer afgeleverd.evert65 schreef:misschien is alleen de converter versleten dan hoeft er niet echt een ruilbak onder , alleen een nieuwe of gereviseerde koppelomvormer
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Toch een van de zwakke punten van een XC90.. bak is eigenlijk te 'slap' voor t gewicht van een XC.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21400
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Je bedoelt zeker de energie die door de bak heen moet om de auto in beweging te zetten. Maar die energie is niet afhankelijk van het gewicht van de auto maar wordt geleverd door de motor.
Dan denk ikdat de bak te licht is voor het motorvermogen.
Dan denk ikdat de bak te licht is voor het motorvermogen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Zo, de XC schakelt weer als een zonnetje. Minder slip en alles pakt gewoon beter dan voorheen.
Binnenkort de schijven draagarmen en blokken voor laten vervangen dan kan ie weer tiptop de winter in.
Rob
Binnenkort de schijven draagarmen en blokken voor laten vervangen dan kan ie weer tiptop de winter in.
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
En dat doen we zeker, we hadden ter vervanging een V50 2.0D mee. Motorisch niets mis mee, maar qua comfort is het afzien ten aanzien van de XC90.lint schreef:Dat is mooi, nu nog de laatste reparaties en je kunt weer genieten van de XC90!
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
Mooi dat ie het nu weer doet, ligt er een nieuwe bak of een revisie bak in?
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Geen van beide, het is een ruilbak met zeer weinig km's geworden. Schakelt weer als een verse. Zal ook iets schelen in het verbruik t.o.v. een slippende bak.Dimitri-Turbo schreef:Mooi dat ie het nu weer doet, ligt er een nieuwe bak of een revisie bak in?
Ik ga het meemaken.
Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- rammstein01
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:14
- Locatie: Eastwood N-Br
Zou dan iedere XC90 van dit type last hebben van dit probleem? Misschien iets voor een pollMsuidgeest schreef:Je bedoelt zeker de energie die door de bak heen moet om de auto in beweging te zetten. Maar die energie is niet afhankelijk van het gewicht van de auto maar wordt geleverd door de motor.
Dan denk ikdat de bak te licht is voor het motorvermogen.

Rob
2010 t/m 2013..S70 2.5T LPi MY 1999 98000 - 185500
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
2013 t/m .........XC90 2.5T LPi MY 2003 160000 -
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik vraag sinds een poosje aan menig V70-, XC of S60 rijden met een GT naar de km-stand. Tweede standaard vraag, zeker als er 2 ton of meer op staat, is "Hoe is het met de versnellingsbak". Welnu, lieve kijkbuiskinderen, dan ga je wel even van achter de oren krabben als je dan kennis neemt van de aantallen die al 3.000 of meer euro aan bakreperaties achter de rug hebben. En van een flush of anderszins onderhoud hebben de meeste ook nog nooit gehoord.
Ergo: bezint eer ge aan een GT begint en weest bereid tot (preventief) onderhoud.
Ergo: bezint eer ge aan een GT begint en weest bereid tot (preventief) onderhoud.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant