Slecht starten V40 2.0 T 1998

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

Mijn V40 2.0 T start de laatste tijd steeds slechter. :(
Hij slaat pas heel laat aan en meestal pas als ik n beetje gas bijgeef. Vervolgens loopt hij de eerste paar tellen op 3 cilinders. Verder rijdt de auto prima en als hij warm is start hij ook gewoon normaal.

Nu heb ik al de bougies en de bobines vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.. Wat kan het zijn?
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Turbo is altijd in gebruik. Ik snap die beredenering nooit waarin mensen zeggen; turbo doet het niet / werkt niet / staat uit etc.

Ik zou eerder naar een dealer gaan om uit te lezen. Daarbij, staat me iets bij dat er meerdere meldingen hierover zijn geweest en er in mijn beste weten iets genoemd werd over de brandstofdrukregelaar.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Cederiek
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 29.09.2013 - 17:38

Brandstofdruk regelaar is meestal de boosdoener bij deze klacht.
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

RubenB schreef:Bart Giesen,

als je een auto start zonder dat er verbranding plaats vind zit er geen energie in het uitlaat systeem waardoor de turbo niet draait dus niet werkt wanneer je de auto start. deze moet eerst laden door de inertia, massa moet in beweging komen, dus pas als de motor draait gaat de turbo draaien.
Totale onzin. Het moment dat de motor gestart is, is er meteen verbranding en functioneerd de turbo.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

cool... ik zie vandaag of morgen 2 figuren in een turbo loeren, en de 3e start de wagen....

Maken jullie er wel een filmpje van ? Altijd leuk :P

ps: waarom alleen bobines en bougies... neem dan ook gelijk de kabels mee.
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ruben, ik denk dat je eerst nog maar wat in je boeken moet bladeren voordat je antwoorden geeft die nergens op slaan. Dat de olie dik zou zijn of dat er verkeerde olie in zit enzo is natuurlijk een antwoord waar de topic starter helemaal niets mee kan. Dat heeft ook helemaal niets met het startprobleem te maken.

En met remvloeistof een lek proberen te vinden???? Ik weet niet in welke boeken jij leest, maar zou die heel snel weggooien en eens in een motorruimte duiken om ERVARING op te doen voordat je antwoorden geeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
RubenB
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 17.09.2013 - 13:57

Verwijderd om verwarring en verder onnodige discussie te voorkomen
Volvo 440 1.8 GLE Maart 1993 (Groen, 230.000km).
Volvo 440 1.8 GLE April 1993 (Zilver 124.000km).
Foto van de auto's:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 8624_n.jpg
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.

Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.

En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28454
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

edraket schreef:Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.

Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.

En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

En nu kappen met de zinloze discussie, de TS heeft hier niks aan.

MaxV40, fatsoenlijke garages hebben apparatuur om de bougiekabels enz door te meten, ik raad je aan om naar een garage te gaan, jammer om alles te vernieuwen terwijl het niet nodig is.

Je kan nog wel proberen de bougies 1 voor 1 eruit te halen en kijken hoe de vonk is. Maar wie weet heeft het niks te maken met de bougies.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Als je het mij vraagt, van mij mag je posten, jij weet meestal wel wat.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Hé ben je er weer? Dat is vlot....
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Als een mod nou dit topic eens terug bracht naar alleen het probleem bericht, ziet het er weer netjes uit.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28454
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Laat je niet tegen houden om je deskundige visie op dit probleem kenbaar te maken!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het zou leuker zijn als ik eerst is wist waaom ik hier niet meer welkom ben,zonder werkelijke opgaaf van reden..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
MaxV40
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 06.10.2013 - 00:04

dutchlimits bedankt voor je advies!
Moderator? Volgens mij gaat dit niet helemaal goed hierboven ;-)
Volvo V40 2.0 T 1998
Mazda Mx5 1.6 16V 1991
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”