Mijn V40 2.0 T start de laatste tijd steeds slechter.
Hij slaat pas heel laat aan en meestal pas als ik n beetje gas bijgeef. Vervolgens loopt hij de eerste paar tellen op 3 cilinders. Verder rijdt de auto prima en als hij warm is start hij ook gewoon normaal.
Nu heb ik al de bougies en de bobines vervangen, maar het probleem doet zich nog steeds voor.. Wat kan het zijn?
Turbo is altijd in gebruik. Ik snap die beredenering nooit waarin mensen zeggen; turbo doet het niet / werkt niet / staat uit etc.
Ik zou eerder naar een dealer gaan om uit te lezen. Daarbij, staat me iets bij dat er meerdere meldingen hierover zijn geweest en er in mijn beste weten iets genoemd werd over de brandstofdrukregelaar.
als je een auto start zonder dat er verbranding plaats vind zit er geen energie in het uitlaat systeem waardoor de turbo niet draait dus niet werkt wanneer je de auto start. deze moet eerst laden door de inertia, massa moet in beweging komen, dus pas als de motor draait gaat de turbo draaien.
Totale onzin. Het moment dat de motor gestart is, is er meteen verbranding en functioneerd de turbo.
Ruben, ik denk dat je eerst nog maar wat in je boeken moet bladeren voordat je antwoorden geeft die nergens op slaan. Dat de olie dik zou zijn of dat er verkeerde olie in zit enzo is natuurlijk een antwoord waar de topic starter helemaal niets mee kan. Dat heeft ook helemaal niets met het startprobleem te maken.
En met remvloeistof een lek proberen te vinden???? Ik weet niet in welke boeken jij leest, maar zou die heel snel weggooien en eens in een motorruimte duiken om ERVARING op te doen voordat je antwoorden geeft.
Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.
Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.
En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
edraket schreef:Ik heb ruim voldoende theoretische kennis van motoren, ik denk heel wat meer als jij als ik je antwoorden zo lees. Ik heb namelijk een studie werktuigbouwkunde afgerond ipv alleen maar een boek gelezen. Maar het gaat mij niet om een "wedstrijdje" wie het meeste weet, het gaat mij erom dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal raken, en daar heeft niemand wat aan. Ik neem onmiddellijk aan dat je bedoelingen goed zijn, maar vergeet niet dat sommige lezers een bericht voor waarheid aannemen en daarnaar gaan handelen. Wat als iemand remolie (dat stond er namelijk echt, je hebt het aangepast zie ik) neemt en daarmee een lek probeert op te sporen.
Of zonder luchtfilter zijn auto probeert en alle blaadjes en troep wat er altijd in zit uit het luchtfilter zijn motor wordt ingezogen.
Nogmaals als ik je antwoorden lees heb je totaal geen ervaring met storingen aan motoren, probeer je antwoorden daar op aan te passen ipv (goedbedoelde!) antwoorden te geven die de topic starter niet helpen.
En het zou fijn zijn als je je insinuatie over hoe en waar ik mijn auto laat repareren voor je zou houden, al helemaal over een bepaalde Jan die aan een auto zou sleutelen. Er lopen hier namelijk ook veel monteurs rond, en die zouden zich zomaar aangesproken voelen. Jij moet nog heel veel leren merk ik al.
+1!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
En nu kappen met de zinloze discussie, de TS heeft hier niks aan.
MaxV40, fatsoenlijke garages hebben apparatuur om de bougiekabels enz door te meten, ik raad je aan om naar een garage te gaan, jammer om alles te vernieuwen terwijl het niet nodig is.
Je kan nog wel proberen de bougies 1 voor 1 eruit te halen en kijken hoe de vonk is. Maar wie weet heeft het niks te maken met de bougies.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT: Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO Volvo S40 2001 Polo G40 Genesis
Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Als je het mij vraagt, van mij mag je posten, jij weet meestal wel wat.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT: Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO Volvo S40 2001 Polo G40 Genesis
MarioC70 schreef:Wat een gezwets allemaal zeg en dat mag allemaal wel en degeen die het wel zou moeten en kunnen weten mag hier niets meer posten van sommige heren,eigenaardig dit..
Laat je niet tegen houden om je deskundige visie op dit probleem kenbaar te maken!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976