Oke bedankt voor de info!Cavallino schreef:Technisch is er geen verschil, behalve dat hij wat hoger op de poten staat. Het verschil betreft met name uiterlijkheden. En volgens mij is er geen 14% crosscountry versie...jerrycan schreef:Hallo ik had me bij een ander topic al voorgesteld.
Maar ik mag binnenkort een nieuwe lease auto nemen. En nu overweeg ik de volvo v40 te kiezen. Ik ga dit weekend naar de dealer voor een testrit. Alleen kwam ik op internet ook de v40 crosscountry tegen. Om een beter beeld te krijgen heb ik op autoscout24.nl gekeken. Maar wat is eigenlijk het verschil, dat ie wat hoger op z'n wielen staat? Ik kom er namelijk niet echt aan uit..
V40 - De ervaringen
- jerrycan
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.11.2013 - 15:13
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19.11.2013 - 18:38
Je bedoeld zoiets http://www.mibz.com/wp-content/uploads/ ... tic-03.jpgBlack kiwi schreef:Twee weken terug eens in de nieuwe Focus van een collega gezeten. Hij heeft hetzelfde budget, dus ook de 1.6 Focus aangekleed tot +/- €35.000.
Wát een verschil qua schermen voor navigatie/boordcomputer. Alsof je van de nieuwste iPhone (V40) naar een oer-nokia (Focus) gaat. De Focus heeft namelijk een inbouw-navigatie ten grootte van een postzegel, met een VGA resolutie.
Oftewel: V40 boordcomputer is niet perfect, maar er is in ieder geval op formaat/kwaliteit scherm niet bezuinigd.
Besteld: Volvo XC40 B4 MY21 Inscription Pebble Grey Metallic met o.a. 19", Driver Assist, Climate, Versatility, Audio & Park Assist, Getint Glas
2017-2020: Audi A3 e-tron 150kw
2013-2017: Volvo V40 D2 R-Design MY14 Titanium Grey
Daarvoor: VW Golf GT Mk6 Highline 5d 1.4 TSI 118Kw (@160pk) DSG, BMW 318 Executive edition
2017-2020: Audi A3 e-tron 150kw
2013-2017: Volvo V40 D2 R-Design MY14 Titanium Grey
Daarvoor: VW Golf GT Mk6 Highline 5d 1.4 TSI 118Kw (@160pk) DSG, BMW 318 Executive edition
- Elanski
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 04.11.2013 - 20:59
- Locatie: Breda
Goed laten we Mégane en Focus nou niet vergelijken met een BMW-1, Audi A3 of eventueel een Merc. Volvo wil garaag bij het laatste rijtje horen en doet ook aardig mee omdat het het rijtje van de Megane en Focus is ontgroeit. De navi met RTTI van BMW is bijna perfect, juist omdat een navi nog jaren meemoet en een wezelijk onderdeel is geworden van een auto. De RTTI info stuurt je altijd via de snelste route. Scheelt tijd en tijd=geld.
Alfa 159 sw> BMW 318d> BMW 120d M-performance automaat> Volvo V40 D2 zwart en vol.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 28.09.2012 - 18:22
Mijn matten zijn bij de 20.000km beurt vervangen omdat ik er compleet doorheen was gegaan. Het maakt natuurlijk wel uit wat voor schoenen je draagt. De vervangende matten lijken een stuk beter aangezien ik nu op de 46.000km zit en deze matten nog geen slijtage vertonen.
- Mork
- 2nd Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 27.09.2013 - 15:14
- Locatie: Zaanstad
Ik zal wel iets fout doen maar kan de oplossing niet vinden...
Ik heb automatische vergrendeling aan staan, dus bij geringe snelheid gaan de deuren automatisch op slot.
Als ik wil uitstappen trek ik de deur open en ga er dan vanuit dat de rest mee ontgrendeld....
Niet dus!, de achter portier(en) blijft gewoon dicht ????
Ik moet dus voor het uistappen op de ontgrendel toets drukken
of als ik buiten sta mijn ab gebruiken om de deur open te krijgen.
En dit terwijl in My CAR settings ontgrendelen op alle deuren staat
Iemand tips?
Ik heb automatische vergrendeling aan staan, dus bij geringe snelheid gaan de deuren automatisch op slot.
Als ik wil uitstappen trek ik de deur open en ga er dan vanuit dat de rest mee ontgrendeld....
Niet dus!, de achter portier(en) blijft gewoon dicht ????
Ik moet dus voor het uistappen op de ontgrendel toets drukken
of als ik buiten sta mijn ab gebruiken om de deur open te krijgen.
En dit terwijl in My CAR settings ontgrendelen op alle deuren staat
Iemand tips?
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
- LightStar
- 4th Gear member
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 19.11.2012 - 19:51
Klopt dat in het menu geldt enkel voor het ontgrendelen met de AB (of 1 deur of alle), ik druk zelf meestal op het knopje in de deur als ik iets uit de kofferbak moet hebben.Mork schreef:Ik zal wel iets fout doen maar kan de oplossing niet vinden...
Ik heb automatische vergrendeling aan staan, dus bij geringe snelheid gaan de deuren automatisch op slot.
Als ik wil uitstappen trek ik de deur open en ga er dan vanuit dat de rest mee ontgrendeld....
Niet dus!, de achter portier(en) blijft gewoon dicht ????
Ik moet dus voor het uistappen op de ontgrendel toets drukken
of als ik buiten sta mijn ab gebruiken om de deur open te krijgen.
En dit terwijl in My CAR settings ontgrendelen op alle deuren staat
Iemand tips?
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...
Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
O, ja,
Moet ik natuurlijk ook ff wat te zeiken hebben,...
Nou, eigenlijk weinig,...
Na 5000km in 3 weken, vind ik het nog steeds een feestje om s'ochtends in mijn V40 te stappen,
Wen puntjes:
- de veelbesproken CC, ff wennen dat je hem telkens moet aanzetten en ff wennen dat ie niet afgaat bij intrappen van koppeling, maar nu gebruik ik de CC heel anders als dat ik in mijn Megane deed,
Ik heb bijv. 80km/h in het geheugen en sta voor een stoplicht, als ik optrek en vervolgens in z'n 3e versnelling rij, druk ik op reset, en gaat ie rustig naar de 80km/h en ik schakel gewoon mee zonder gas te geven, best fun.
- regensensor aanzetten vond ik ook ff wennen, maar is nu ook al routine geworden, vorige winter met mijn Megane stonden er 2 mooie rubbertjes vastgevroren aan mijn voorraam , en mijn wisser gingen blij heen en weer,... Nou dan heb je een "huh!!??" Momentje!
Zeker als je wissers niet meer wissen en je hebt overal pekel op je raam.
- stoelinstelling vinden, heb er vele geprobeerd, en heb nu de juiste, en fijn dat hij opgeslagen word in de sleutel, niet meer knoeien als mijn vrouw heeft gereden.
- bij achteruitrijden naar beneden kantelende spiegels, ff wennen omdat ik altijd op mijn spiegels achteruit reed, maar hou de instelling toch zo staan omdat het perfect werkt met fileparkeren en hij staat gewoon telkens exact recht, en geen beschadigde velgen, en anders ff het knopje drukken om terug te kantelen.
- bij hoofdsteun in het midden omhoog, zie je werkelijk niets meer,.. Ach, eigenlijk is de achterbank voor 2 personen.
Plus punten:
- veel meer premium dan een full option Megane voor dezelfde prijs, en veel meer opties voor de prijs van een VW ,AUDI,...
- fantastische stoelen, mijn collega's zijn jaloers, en het is het eerste wat ze zeggen, "wat een fantastische stoel!" , mijn collega's rijden Toyota Avensis, Peugeot 508/5008, Audi a4 , geen lullige auto's.
- de looks, spreekt voor zich
- de kleur Misty Blue, mensen vinden hem mooi of lelijk, het is iig anders, ik vind hem zo gaaf in die kleur.
- theatre lightning, in het interieur, ik weet niet, maar het geeft een luxe gevoel in het donker.
- alles binnen handbereik, en alle knoppen zijn zichtbaar, bij mijn megane wist ik na 3 jaar
nog steeds niet welke van de 8 knoppen achter het stuur ik moest hebben om de telefoon op te nemen.
- gewoon 2 bekerhouders voor en 2 achter, geniaal! Bij de Megane 1 in de hele auto! En dan kon je de USB niet meer gebruiken!
- opzet achterbank, mijn zoontje kan nu net langs mijn stoel naar voren kijken, slim gedaan, wel een smalle zitting icm zitverhoger, een heel geklooi met de gordel erin klikken.
Nog geen problemen met de vloermatten ondervonden, is er geen verschil tussen bijv. Momentum ,Kinetic en Summum matten?
Moet ik natuurlijk ook ff wat te zeiken hebben,...
Nou, eigenlijk weinig,...
Na 5000km in 3 weken, vind ik het nog steeds een feestje om s'ochtends in mijn V40 te stappen,
Wen puntjes:
- de veelbesproken CC, ff wennen dat je hem telkens moet aanzetten en ff wennen dat ie niet afgaat bij intrappen van koppeling, maar nu gebruik ik de CC heel anders als dat ik in mijn Megane deed,
Ik heb bijv. 80km/h in het geheugen en sta voor een stoplicht, als ik optrek en vervolgens in z'n 3e versnelling rij, druk ik op reset, en gaat ie rustig naar de 80km/h en ik schakel gewoon mee zonder gas te geven, best fun.
- regensensor aanzetten vond ik ook ff wennen, maar is nu ook al routine geworden, vorige winter met mijn Megane stonden er 2 mooie rubbertjes vastgevroren aan mijn voorraam , en mijn wisser gingen blij heen en weer,... Nou dan heb je een "huh!!??" Momentje!
Zeker als je wissers niet meer wissen en je hebt overal pekel op je raam.
- stoelinstelling vinden, heb er vele geprobeerd, en heb nu de juiste, en fijn dat hij opgeslagen word in de sleutel, niet meer knoeien als mijn vrouw heeft gereden.
- bij achteruitrijden naar beneden kantelende spiegels, ff wennen omdat ik altijd op mijn spiegels achteruit reed, maar hou de instelling toch zo staan omdat het perfect werkt met fileparkeren en hij staat gewoon telkens exact recht, en geen beschadigde velgen, en anders ff het knopje drukken om terug te kantelen.
- bij hoofdsteun in het midden omhoog, zie je werkelijk niets meer,.. Ach, eigenlijk is de achterbank voor 2 personen.
Plus punten:
- veel meer premium dan een full option Megane voor dezelfde prijs, en veel meer opties voor de prijs van een VW ,AUDI,...
- fantastische stoelen, mijn collega's zijn jaloers, en het is het eerste wat ze zeggen, "wat een fantastische stoel!" , mijn collega's rijden Toyota Avensis, Peugeot 508/5008, Audi a4 , geen lullige auto's.
- de looks, spreekt voor zich
- de kleur Misty Blue, mensen vinden hem mooi of lelijk, het is iig anders, ik vind hem zo gaaf in die kleur.
- theatre lightning, in het interieur, ik weet niet, maar het geeft een luxe gevoel in het donker.
- alles binnen handbereik, en alle knoppen zijn zichtbaar, bij mijn megane wist ik na 3 jaar
nog steeds niet welke van de 8 knoppen achter het stuur ik moest hebben om de telefoon op te nemen.
- gewoon 2 bekerhouders voor en 2 achter, geniaal! Bij de Megane 1 in de hele auto! En dan kon je de USB niet meer gebruiken!
- opzet achterbank, mijn zoontje kan nu net langs mijn stoel naar voren kijken, slim gedaan, wel een smalle zitting icm zitverhoger, een heel geklooi met de gordel erin klikken.
Nog geen problemen met de vloermatten ondervonden, is er geen verschil tussen bijv. Momentum ,Kinetic en Summum matten?
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Had inderdaad gekund. Maar - en dat zeg ik niet om Volvo te verdedigen - als je aan het rijden bent, wéét je dan niet naar welke zender je luistert? Moet je steeds herinnert worden aan het feit dat je Radio 1 luistert? Volgens mij roepen die lui dat ook om de 5 minuten. En als er muziek aan staat, luister is en hoef ik niet steeds herinnerd te worden aan de titel. Het zou inderdaad leuk zijn als het steeds in beeld stond, maar is het echt zo spannend? Ik zou het niet missen.mauclau schreef:3 Als Navi aanstaat (dus opgegeven bestemming) dan zie je niets van je radiostation of je media die speelt, want bovenbalk van beeldscherm in in gebruik door navi, erg irritant!! Waarom niet in je tellerscherm voor je wat informatie van radio/media ???? Is toch software kwestie.
4 Onderin beeldscherm van navi staat " auto klimaat" ja, dat weet ik, groen lmapje bij "auto" airco brandt toch, waarom niet daar dan info radio/media of wat ook.
Als je streamt, krijgt ie dan wel die informatie door vraag ik me af? Krijgt ie niet alleen de audio informatie door en weet ie gewoon niet wat ie afspeelt?9 Media spelen, ik speel spotify lijsten maar die zie je niet, je moet die op je telefoon of iPod zelf selecteren, zou ik graag via menu doen op beeldscherm.
@Black Kiwi/SaturN: ik heb in mijn C30 precies dezelfde bediening en ik zie niet wat er niet ergonomisch aan is eigenlijk. Ik bedien 'm blindelings. Ik vind het juist handiger dat je die knoppen recht voor je koker hebt, want ik reed laatst in de Passat van mijn broer en heb de hele tijd zitten kloten om die cc aan de praat te krijgen. Bij de Volvo heb je de knoppen goed in beeld, niet op een stokje dat half verstopt zit achter je stuur. Vreselijk onhandig.
Zo zie je maar: ergonomie is blijkbaar geen exacte wetenschap


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 15.07.2010 - 22:25
Ook hier een tevreden gebruiker van de CC/Speedlimiter op het stuur. Elleboog op de armleuning in de deur en linkerhand aan het stuur, duim centraal op de knopjes. Al tienduizenden kilometers op die manier gecruised en genoten!
En zonder slijtage van de mat onder de pedalen, trouwens. Zoude de Summum-matjes van betere kwaliteit zijn?
Zoals al her en der verkondigd is het enige dat me stoort aan mijn wagen het rammelen en kraken en piepen. Hoewel ik daarstraks met collega's op pad was en hen wees op 'mijn enige klacht'. Na veel moeite doen om het ook te horen was hun antwoord: "Waar jij je druk om maakt ..." Zo erg zal het dan wel niet zijn, zeker?
En zonder slijtage van de mat onder de pedalen, trouwens. Zoude de Summum-matjes van betere kwaliteit zijn?
Zoals al her en der verkondigd is het enige dat me stoort aan mijn wagen het rammelen en kraken en piepen. Hoewel ik daarstraks met collega's op pad was en hen wees op 'mijn enige klacht'. Na veel moeite doen om het ook te horen was hun antwoord: "Waar jij je druk om maakt ..." Zo erg zal het dan wel niet zijn, zeker?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 14.07.2013 - 23:38
Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.Cascam schreef:Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...
Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..
Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.
Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
- Cascam
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 25.08.2013 - 21:08
- Locatie: Heerhugowaard
Tja, adaptive CC had ik ook wel gewild, enkel alleen op de automaat ,en die is geen 14%,..Black kiwi schreef:Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.Cascam schreef:Ik heb het net ff geprobeerd, met mijn wijsvinger de cc + & - te bedienen, en dat is inderdaad lastig, ik snap wat je bedoeld,Ik vind de positie van de CC ook niet handig - ik gebruik hem daardoor ook steeds minder. Misschien ontbreekt het mij aan hand-oog coordinatie, maar ik zal echt moeten kijken om het juiste knopje in te drukken. Dit doe ik dan ook met mijn wijsvinger, want anders kan ik er niet goed bij.
Toen probeerde ik het met mij neus, maar dan moest ik mijn gordel los doen, ook niet erg ergonomisch en veilig,... Idd heeft Volvo hier steekjes laten vallen,...
Maarre, zonder gein " met je wijsvinger , anders kan ik er niet bij?" Heb je zulke korte duimen? Mijn vrouw heeft kleine handjes en die bediend de cc ook met gemak,... De + & - zitten direct naast je duim, als je je stuur normaal vasthoud,
Als je je stuur met 1 hand onder of boven vasthoud, kun je er idd niet makkelijk bij, maar bij zo'n VAG pookje ook niet,..
Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.
Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.
Ik heb mijn stuur altijd met links vast, en en regel de snelheid continu met de knoppen, dat deed ik ook al met mijn Megane, dus da's makkelijk,... Maar inderdaad hebben Japanners vaak de knoppen aan de andere kant,..
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
En ook zonder die 14% een heel pak duurder. Nu kan het weer wél. Het ging naar mijn idee alleen maar om een herkeuring vanwege het blokje met sensoren die voor die grille zitten. Volvo duidt die grille aan als één van de zaken waardoor ie zo weinig uitstoot heeft, dus zeggen de regeltjes dat ie opnieuw getest moet worden.Cascam schreef:Tja, adaptive CC had ik ook wel gewild, enkel alleen op de automaat ,en die is geen 14%,...
Mijn C30 DrivE mocht eerst ook niet met trekhaak vanwege die (nep) diffuser. Later weer wel. Maf gedoe.
Erg jammer, ik had erg graag ACC gehad willen hebben.

- D2
- 3rd Gear member
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58
Op de Civic hybrid die ik hiervoor reed zat de CC-knop ook rechts. Niet onlogisch voor auto's uit een land waar men links rijdt. Valt op zich prima mee te leven, maar ik ben toch erg blij dat die knoppen bij de Volvo links zitten. Met de elleboog op het armsteuntje kan ik ze met mijn -hele groteBlack kiwi schreef:Ik heb het stuur bijna altijd met 1 hand vast ja. Meestal rechts denk ik zo.
Daar zat de cruise control bij mijn vorige auto's: Prius, rechts achter stuurwiel. Fiesta, rechts op het stuurwiel. Ligt ook niet aan de Volvo, maar gewoon aan dat ik er niet snel aan wen.
Wat trouwens ook niet mee helpt in dit geval, is dat de Prius adaptive CC had. En dat werkt zoooo lekker dat ik hem altijd op 80-100 en 120 wegen gebruikte.

ACC lijkt me best handig maar eigenlijk alleen icm CVT of een vloeiend schakelende automaat. Icm de handbak lijkt het mij toch een beetje irritant.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 21:57
- Locatie: Gorinchem
Ik rij erg veel op CC, voornamelijk uit gemak. En ik rij dan exact de toegestane snelheid. Ik probeer zo goed mogelijk te antiperen en dan tijdig van baan te wisselen als er iemand voor me ietsje langzamer rijdt. Toch lukt dat niet altijd, en dan is ACC wel erg handig. Ik heb een tijdje terug een dagje een V60 met alles erop en eraan mee gehad en ik heb zelden zo relaxed gereden. Soms heb je niet eens in de gaten als ie een beetje gas terugneemt. En als je iemand inhaalt die langzamer rijdt, geeft ie weer gas bij. En de bak is soepel genoeg om dit op te vangen. Je hoeft niet meteen terug te schakelen als je in z'n 6 100 rijdt en hij zakt een beetje terug.D2 schreef:ACC lijkt me best handig maar eigenlijk alleen icm CVT of een vloeiend schakelende automaat. Icm de handbak lijkt het mij toch een beetje irritant.
Echt, het is een genot!

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 05.05.2006 - 14:32
De derde set inmiddels? Ik zit nu op 82k en ben nog steeds met de eerste set bezig, nauwelijks een vorm van slijtage te zien. Wellicht zijn er meerdere typen in omloop...D2 schreef:Je voorgevoel zou kunnen kloppen. Ik heb zo'n 47k gereden en ben intussen met de derde mattenset bezig.
Heb je bij de instellingen gekeken? Je kan daar een vinkje zetten bij het tonen van zender informatie.mauclau schreef:2 Ik krijg RDS op geen enkele manier aan de praat, zie alleen naam zender, verder niets, op FM niet en op DAB+ ook niet, erg irritant.
Volgens mij is dit niet specifiek Volvo. Het lukt mij namelijk ook niet in een recente BMW. Daarnaast kan de iOS versie weer veel meer dan de Android versie, die laat standaard uberhaubt geen titels zien.9 Media spelen, ik speel spotify lijsten maar die zie je niet, je moet die op je telefoon of iPod zelf selecteren, zou ik graag via menu doen op beeldscherm.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- Our first Volvo
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 07.10.2013 - 15:25
- Locatie: Haren GN
Het is nu een week dat we de V40 hebben opgehaald, en we zijn nog steeds in de wolken. De auto rijdt echt fantastisch. Je zit lekker en de wegligging is voortreffelijk. Zowel de bouw als de afwerking is premium. Veel merken die beweren ook premium te zijn, kunnen niet tippen aan de V40. We hebben nog niet alle toeters en bellen van de auto ontdekt, maar het blijft leuk. Nog een voordeel van deze auto is dat door de krappe kofferbak, de boodschappen tassen overeind blijven staan 

_________________
V40 D2 Momentum Raw Copper
Voorgaand (lease en privé):
Renault Megane
Lancia Ypsilon (Platino)
Lancia Delta ( ORO)
Lancia Ypsilon
Audi A4 Avant
Lancia Ypsilon
Lancia Lybra
Lancia Ypsilon (Elefantino)
Fiat Punto
V40 D2 Momentum Raw Copper
Voorgaand (lease en privé):
Renault Megane
Lancia Ypsilon (Platino)
Lancia Delta ( ORO)
Lancia Ypsilon
Audi A4 Avant
Lancia Ypsilon
Lancia Lybra
Lancia Ypsilon (Elefantino)
Fiat Punto
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 22:41
- Contacteer:
Mee eens. Mijn vorige auto was een Volvo V60 uit 2011.
Mijn huidige V40: rijdt beter, zit beter, stuurt beter, en voelt meer premium aan.
Mijn huidige V40: rijdt beter, zit beter, stuurt beter, en voelt meer premium aan.
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Zag op de accessoire site het volgende staan.
Lichtlogica, upgrade (Excl. JP)
Handelingsnr.: 35624
De geüpdate lichtlogica laat uw auto er overdag aantrekkelijker uitzien, doordat de voor- en achterlichten samen met de dagverlichting branden.
Door de upgrade branden de volgende lampen in combinatie met de dagverlichting:
Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht
Lichtlogica, upgrade (Excl. JP)
Handelingsnr.: 35624
De geüpdate lichtlogica laat uw auto er overdag aantrekkelijker uitzien, doordat de voor- en achterlichten samen met de dagverlichting branden.
Door de upgrade branden de volgende lampen in combinatie met de dagverlichting:
Parkeerlicht voor
Parkeerlicht achter
Kentekenplaatverlichting
Zijmarkeringslicht
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343