+1Mike Philippens schreef:Pics or it didn't happen...Cascam schreef:Ik heb een my2014 v40, als ik de lichtschakelaar op een bepaalde stand zet, iig niet op "auto" , dan staat alles aan de voorkant aan.Black kiwi schreef:Nu nog de dagrijverlichting 's avonds aan, naast de normale koplampen.
V40 - De ervaringen
- kisman
- 2nd Gear member
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
-
- 2nd Gear member
Precies. Foto'skisman schreef:+1Mike Philippens schreef:Pics or it didn't happen...Cascam schreef: Ik heb een my2014 v40, als ik de lichtschakelaar op een bepaalde stand zet, iig niet op "auto" , dan staat alles aan de voorkant aan.

- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het lijkt erop dat de voetgangers airbag zijn langste tijd heeft gehad: http://www.autoweek.nl/nieuws/25877/vol ... rm=a_31216
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Jumpman
- 4th Gear member
Dan blijft het wel een unieke feature. Kunnen we straks toch mooi zeggen weet je nog die V40 met voetgangerairbag, daar hebben wij in gereden.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het zou nog mooier zijn als iemand gered is door die bag....
Bert-Jan Nijhuis
- Jumpman
- 4th Gear member
True, heb straks 180.000km de kans om iemand te redden hahaVolvoman schreef:Het zou nog mooier zijn als iemand gered is door die bag....
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
-
- 2nd Gear member
Deze week voor het eerst de BT audio optie geprobeerd. Heb mijn iPhone5 altijd gekoppeld ivm telefoon..maar was blij verrast dat hij A: zonder verdere config mijn muziek van de telefoon af begon te spelen en B: de bediening dan via de auto én telefoon uit te voeren is.
Ben eigenlijk gewend van auto´s dat zulke ´snufjes´ lastig te configureren zijn. Mijn Prius had bijvoorbeeld de optie om complete CD´s in te lezen op de harde schijf. Ik ben er nooit achter gekomen hoè :roll:
Ben eigenlijk gewend van auto´s dat zulke ´snufjes´ lastig te configureren zijn. Mijn Prius had bijvoorbeeld de optie om complete CD´s in te lezen op de harde schijf. Ik ben er nooit achter gekomen hoè :roll:
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
-
- 4th Gear member
Wat ik vandaag had: op weg naar huis van Utrecht naar Brabant startte ik met een actieradius van 80km. Niet genoeg dus om de goedkope tank thuis te halen.
Halverwege de A2 (bij Beesd) was de actieradius nog 30km. Omdat ik dat niet ging halen heb ik 5,76L getankt, in de veronderstelling dat ik daar weer een km of 100 mee zou moeten kunnen rijden (ik rij doorgaans zo rond de 1:22 op de snelweg), in totaal dus zo'n 130-150km! Ik ging dus de Tinq thuis gemakkelijk halen.
Dus ik tank 6L en ik rij weg bij het tankstation en binnen twee kilometer staat de radius ineens op 10km en een minuut verder staat de radius op 0!
Nergens was aan te zien dat ik bijna 6 liter diesel had getankt, alsof ik helemaal niet had getankt.
Aangezien ik echter 6 liter diesel had getankt - bonnetje als bewijs...
- ben ik gewoon doorgereden, ik had immers voldoende getankt om minimaal nog 100km te rijden.
Vervolgens rij ik bij Vught, slechts 35km verderop, en ineens begint de auto te bokken. Niet onregelmatig, maar met een regelmaat als een klok hikt de auto maar blijft gewoon lopen, dwz ik kon schokkend de 80km/h enigzins vasthouden
Toevallig was ik net bij een tankstation... dus ik maar even een paar honderd meter doorgebokt en nu maar even wat meer getankt: 17L. Nu reed hij weer normaal. Het lijkt er dus echt op dat ik zonder stond, terwijl ik er net 5L in gegooid had
In totaal heb ik dus 21L getankt waarvan alweer 1,5L op is (35km). Ik rij nu echter weg bij het tankstation, en nu ineens geeft de tank halfvol en een actieradius van 610km :shock:
610km terwijl ik in totaal maar 21L diesel heb getankt, waarvan alweer 1,5l verbruikt is. Volgens de boordcomputer kan ik dus ineens met 20liter 600km rijden (1:30)!!! :shock:
Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze hem tot 0 oprijden en dan nog zowat 10liter in de tank hebben. Ook ik kan doorgaans slechts een kleine 42liter tanken als de radius nog 50km aangeeft (tank is 52L)
Nou, voor het tanken nog 30km in de tank, 6L getankt, en 35km verderop sta ik langs de kant.
Er klopt geen hout van!
Halverwege de A2 (bij Beesd) was de actieradius nog 30km. Omdat ik dat niet ging halen heb ik 5,76L getankt, in de veronderstelling dat ik daar weer een km of 100 mee zou moeten kunnen rijden (ik rij doorgaans zo rond de 1:22 op de snelweg), in totaal dus zo'n 130-150km! Ik ging dus de Tinq thuis gemakkelijk halen.
Dus ik tank 6L en ik rij weg bij het tankstation en binnen twee kilometer staat de radius ineens op 10km en een minuut verder staat de radius op 0!
Nergens was aan te zien dat ik bijna 6 liter diesel had getankt, alsof ik helemaal niet had getankt.
Aangezien ik echter 6 liter diesel had getankt - bonnetje als bewijs...

Vervolgens rij ik bij Vught, slechts 35km verderop, en ineens begint de auto te bokken. Niet onregelmatig, maar met een regelmaat als een klok hikt de auto maar blijft gewoon lopen, dwz ik kon schokkend de 80km/h enigzins vasthouden
Toevallig was ik net bij een tankstation... dus ik maar even een paar honderd meter doorgebokt en nu maar even wat meer getankt: 17L. Nu reed hij weer normaal. Het lijkt er dus echt op dat ik zonder stond, terwijl ik er net 5L in gegooid had
In totaal heb ik dus 21L getankt waarvan alweer 1,5L op is (35km). Ik rij nu echter weg bij het tankstation, en nu ineens geeft de tank halfvol en een actieradius van 610km :shock:
610km terwijl ik in totaal maar 21L diesel heb getankt, waarvan alweer 1,5l verbruikt is. Volgens de boordcomputer kan ik dus ineens met 20liter 600km rijden (1:30)!!! :shock:
Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze hem tot 0 oprijden en dan nog zowat 10liter in de tank hebben. Ook ik kan doorgaans slechts een kleine 42liter tanken als de radius nog 50km aangeeft (tank is 52L)
Nou, voor het tanken nog 30km in de tank, 6L getankt, en 35km verderop sta ik langs de kant.
Er klopt geen hout van!
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- HakanC
- 3rd Gear member
Benzine tanken met je diesel auto is sowieso niet goed :pzakraket schreef:610km terwijl ik in totaal maar 21L benzine heb getankt
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 4th Gear member
Ja, duh.
Jij geeft toch ook gas in plaats van diesel?
Waar het om gaat is dat ik gewoon minimaal 5L in de tank had en dat ik gewoon naast de weg stond (gelukkig bij een tankstation). Er klopt iets niet aan het systeem.
Jij geeft toch ook gas in plaats van diesel?
Waar het om gaat is dat ik gewoon minimaal 5L in de tank had en dat ik gewoon naast de weg stond (gelukkig bij een tankstation). Er klopt iets niet aan het systeem.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- Cascam
- 2nd Gear member
Actieradius van 30Km? de mijne geeft volgens mij na 50km niks meer aan,.. Meestal tank ik als ik nog zo'n 100km kan,
Kreeg jij dan naast die melding ook een rood streepje? Zo ver ben ik nog niet geweest,...
Kreeg jij dan naast die melding ook een rood streepje? Zo ver ben ik nog niet geweest,...
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 4th Gear member
Nee, bij 30km was er niks aan de hand: gewoon, 30km actieradius.
Ik kreeg een rood streepje (vergezeld van een "--" actieradius) binnen een paar kilometer nadat ik net 5,7 liter had getankt. Terwijl ik net daarvoor gestopt was met een AR van 30km. Die was ineens verdwenen en de 5,7 liter had 0 effect.
Het leek net alsof de auto helemaal niet registreerde dat ik er net een paar liter in had gegooid.
Ik kreeg een rood streepje (vergezeld van een "--" actieradius) binnen een paar kilometer nadat ik net 5,7 liter had getankt. Terwijl ik net daarvoor gestopt was met een AR van 30km. Die was ineens verdwenen en de 5,7 liter had 0 effect.
Het leek net alsof de auto helemaal niet registreerde dat ik er net een paar liter in had gegooid.
- Poekoek
- 3rd Gear member
Gisteren op mijn 1e tank nog 27 km gereden nadat --- in beeld komt (dat gebeurde nadat 25 in beeld stond). Daarna ging er exact 49 liter in tot de 1e klik. Misschien lucht in je systeem vanwege al vrij leeg gereden en vervolgens maar weinig er bij?
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
- Cascam
- 2nd Gear member
Pfff 49l in een 50l tank? Living on the edge!! Tank helemaal leegrijden is volgens mij niet zo'n goed plan, ivm eventueel vuil in de tank.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
-
- 1st Gear member
Wat rijden jullie je tank ver leeg...
Ik laat het nooit zover komen, ik heb altijd begrepen dat de boordcomputer het resterende aantal km baseerd op het recente verbruik.
Lijkt me nogal een gok om het tanken zolang uit te stellen...
Ik laat het nooit zover komen, ik heb altijd begrepen dat de boordcomputer het resterende aantal km baseerd op het recente verbruik.
- Poekoek
- 3rd Gear member
52 liter is de tank. Dus nog ca. 3 liter oftewel 50-60 kilometer over.
In mijn DS3 heb ik een keer 54 liter in gekregen, met een tank van 48 liter :p Dat was dan wel met het compleet volgooien van de vulhals.
In mijn DS3 heb ik een keer 54 liter in gekregen, met een tank van 48 liter :p Dat was dan wel met het compleet volgooien van de vulhals.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
-
- 4th Gear member
Ik rij normaal ook nooit zóver maar het kwam zo uit. Ik moest 100km rijden, AR was 80 en halverwege was een tankstation. Prima toch? Was alleen maar A2 buiten de spits, dus <4l/100km continue lekker zuinig tuffen. Ik had alleen niet verwacht dat die 6l niet aan zou komen. Misschien zat er inderdaad ergens lucht waardoor én de tankmeter én de boordcomputer (en uiteindelijk ook de motor) die liters niet "zagen"
- Cascam
- 2nd Gear member
Idd berekend de BC de actieradius aan de hand van het verbruik, rij je 100km/u op de A2 kun je nog 180km rijden, ga je 10 minuten filerijden, kun je nog 80kmrcGHOST schreef:Wat rijden jullie je tank ver leeg...
- Elanski
- 2nd Gear member
Zomaar wat eerste indrukken:
- de poretieren sluiten lekker (als een kluis)
- Schakelt soepel
- Koppeling laat zich makkelijk bedienen (kom uit een automaat, dus toch ff wennen)
- Premium sound? Ik weet het nog niet. Ik heb het beter gehoord, maar zal eens met de instellingen klooien.
- Zeer sfeervol verlicht van binnen. Echt een luxe gevoel.
- Navi is (nog) niet echt handig. Zeker niet intuïtief.
- Lekker stil. Prima mee te cruisen.
- Wegligging is minder strak dan ik gewend ben, maar zeker prima te noemen. Ook omdat comfort absoluut beter is.
_ Cruise control is niet echt handig. Doe mij maar een handle die je gewoon aanraakt en dat is je snelheid. Zal ook wel wennen.
- Bij auto van >40K verwacht je wel een bloemetje of een flesje wijn, maar helaas. De auto werd naar buiten gereden en daarna een prima uitleg en dat was het dan ook.
- de poretieren sluiten lekker (als een kluis)
- Schakelt soepel
- Koppeling laat zich makkelijk bedienen (kom uit een automaat, dus toch ff wennen)
- Premium sound? Ik weet het nog niet. Ik heb het beter gehoord, maar zal eens met de instellingen klooien.
- Zeer sfeervol verlicht van binnen. Echt een luxe gevoel.
- Navi is (nog) niet echt handig. Zeker niet intuïtief.
- Lekker stil. Prima mee te cruisen.
- Wegligging is minder strak dan ik gewend ben, maar zeker prima te noemen. Ook omdat comfort absoluut beter is.
_ Cruise control is niet echt handig. Doe mij maar een handle die je gewoon aanraakt en dat is je snelheid. Zal ook wel wennen.
- Bij auto van >40K verwacht je wel een bloemetje of een flesje wijn, maar helaas. De auto werd naar buiten gereden en daarna een prima uitleg en dat was het dan ook.
Alfa 159 sw> BMW 318d> BMW 120d M-performance automaat> Volvo V40 D2 zwart en vol.
-
- 2nd Gear member
Ik tank ook gewoon wanneer ik daar zin in heb, meestal pas als er 'actieradius 50km' in beeld staat, maar vaak nog lager dan dat. Maak me daar niet zo druk om.rcGHOST schreef:Wat rijden jullie je tank ver leeg...
Heb deze week voor het eerst dat city safety in actie gezien. De eerste keer parkeerde ik bij een bouwmarkt. Zoals normaal gebruik ik het parkeervak optimaal..dat wil zeggen: met de neus in de struiken

Dag later kwam ik een parkeergarage uitgereden. Het is een lage auto dus je kunt prima al een halve meter met de neus onder de slagboom staan. Daar greep city safety in...en toen viel ook het kwartje wat er bij de bouwmarkt was gebeurd.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds