Airco koelt ... te sterk
-
- 2nd Gear member
Bedankt, dit zal ik binnenkort eens testen, benieuwd wat daaruit komt.MarioC70 schreef:Even een temperatuur meter in een rooster doen,op z,n koudst zetten en kijken hoe laag de temperatuur is,moet zijn rond de plus 7 graden..
Al met al toch wel opvallend dat er al 6 mensen in dit topic zijn bij wie de airco iets te fanatiek koelt..
V60 Recharge Inscription (2021)
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik kom nog eens op dit onderwerp terug:
afgelopen weken naar Duitsland geweest en ja het was weer prijs.
Na nieuwjaar gaan we de koe bij de horens vatten. Ondertussen research gedaan en het volgende gevonden:
de laatste type 1.6D motoren in de V50 worden haast niet warm, wat je er ook mee doet! Dit ligt aan de constructie van de motor (FR!). Peugeot heeft hetzelfde probleem...
Er werd bij deze wagens een hulpverwarmer geïnstalleerd, onder het handschoenkastje. Deze vreet echter energie om de temp. aan te houden en daardoor werkt... start/stop niet. Om s/s te laten werken wordt door Volvo de hulpverwarmer afgekoppeld en / of de software aangepast om de binnentemp.sensor anders af te stellen.
kun je nagaan....
Ik hoop eind volgende week voldoende tijd te hebben hiernaar te kunnen kijken en hou jullie op de hoogte
afgelopen weken naar Duitsland geweest en ja het was weer prijs.
Na nieuwjaar gaan we de koe bij de horens vatten. Ondertussen research gedaan en het volgende gevonden:
de laatste type 1.6D motoren in de V50 worden haast niet warm, wat je er ook mee doet! Dit ligt aan de constructie van de motor (FR!). Peugeot heeft hetzelfde probleem...
Er werd bij deze wagens een hulpverwarmer geïnstalleerd, onder het handschoenkastje. Deze vreet echter energie om de temp. aan te houden en daardoor werkt... start/stop niet. Om s/s te laten werken wordt door Volvo de hulpverwarmer afgekoppeld en / of de software aangepast om de binnentemp.sensor anders af te stellen.
kun je nagaan....
Ik hoop eind volgende week voldoende tijd te hebben hiernaar te kunnen kijken en hou jullie op de hoogte
- Fons099
- 3rd Gear member
Dan heb ik waarschijnlijk een van de voordelen van een 2.4 benzine te pakken.
's Ochtends vroeg direct na het starten en de eerste km zuipt als een tempelier maar heb wel binnen enkele minuten heerlijk warme lucht in het interieur.
Dat was met mijn eco-auto wel anders. Die werd gewoon niet warm.
's Ochtends vroeg direct na het starten en de eerste km zuipt als een tempelier maar heb wel binnen enkele minuten heerlijk warme lucht in het interieur.
Dat was met mijn eco-auto wel anders. Die werd gewoon niet warm.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder