v60 2.0T handgeschakeld uit 2011

Plaats reactie
snah2014
Starter

sinds kort in bezit van v60 2.0T (benzine) uit 2011 met 60k op de klok.

ik vind de auto slecht schakelen. regelmatig (niet altijd) wil de bak niet in de achteruit en moet je extra koppelen. ook is de 1e versnelling soms moeilijk in te leggen. verder vind ik dat de auto soms bruusk (hoorbaar) aangrijpt. kort gezegd ben er niet tevreden over. paar keer terug geweest naar dealer, maar deze en volvo nederland zeggen dat een straf schakelgedrag hoort bij dit type..en dus dat er niets aan de hand is. het mag duidelijk zijn dat ik niet tevreden ben met dat antwoord. iemand suggesties?

daarnaast het recentelijk polestar tuning uit laten voeren van 203 naar 240pk en 300 naar 320Nm merk er niet echt veel van. auto voelt sowieso niet erg snel alsof hij pk's verloren heeft..iemand ervaring mee?

alvast dank voor je reactie
NicoS
Starter

Ik heb dezelfde Volvo nieuw gekocht en ook laten tunen naar 240 pk. Ja, schakelt best wel zwaar en hakerig, ook wat "klonkerig" als de koppeling aangrijpt; en ook na de tuning pakt de motor niet zo snel op in vergelijking met het 2.0 GTI blok in de Golf GTI V die ik eerder had. Toch heel tevreden; kwestie van wennen denk ik. Het is meer een auto voor op de snelweg en dan lekker doorstampen. Geen sprinter.

Groeten,

Nico
NielsPHEV
7th Gear member

Ik neem aan dat het een automaat betreft, dit is toch zo'n Ford automaat met dubelle koppeling (niet een geartronic met koppelomvormer).. daar zijn deze klachten volgens mij een bekend euvel
NicoS
Starter

Boven het topic staat in hoofdletters: HANDGESCHAKELD, dus geen automaat. Lezen is (g)een kunst.

Even off topic: de VW GTI motoren zijn qua soepelheid (snel oppakken bij lage toeren en dan gewoon doorgaan volle polle ) heel erg goed, alleen wel wat kwetsbaar. Vooral veel oliegebruik. Dat laatste doet mijn Ford/Volvo motor veel beter.

Groeten,

Nico
Fredhead
Geartronic member

Voor het slecht in de achteruit te kunnen schakelen is de oplossing om de auto ietsje vooruit te laten rollen, hooguit halve meter is al genoeg en het dan nog een keer proberen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dirk-Pieter
1st Gear member

Beste,

Zelf heb ik ook een T5 2.0 blok, het "probleem" bij moderne turbo motoren dat je relatief weinig snelheidsbeleving hebt. Daarnaast is de geluidsniveau van de motor zeer laag.. Maar je moet is een sprintje aangaan, dan merk je ineens dat je opmerkelijk makkelijk van een GTI'tje bij houd.

Kortom, je bent echt een stuk sneller, dan je denkt ;-)

Groetjes Dirk-Pieter,
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”