meganon!!
een andere luchtfilter ga ik met een uitlaat van Feritta kopen....
het tunen was echt binnen 3 min klaar...
en ik vind niet dat de auto nu onzuiniger rijdt, ik merk geen verschil, tank wel altijd 98......
BSR
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15132
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
je kunt op de site je model (type jaar) ingeven
en dan krijg je een overzicht te zien wat de koppel/
pk wijziging is ten opzichte van origineel.
In geval van het BSR kastje op zich (dus alleen
chiptuning) moet je kijken bij "Stage 1" tuning
en dan krijg je een overzicht te zien wat de koppel/
pk wijziging is ten opzichte van origineel.
In geval van het BSR kastje op zich (dus alleen
chiptuning) moet je kijken bij "Stage 1" tuning
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
er heb nu PPC's aan verschillende mensen geleverd als tussenpersoon en allemaal zijn ze 110% tevreden, het is makkelijk zelf te doen, dus niet lastig met afspraken tijdens kantooruren en BSR heeft heel veel jaren ervaring waardoor ze echt weten waar ze mee bezig zijn ...
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Het ziet er zeer vakkundig en gemakkelijk uit op het filmpje.
Grappig dat ze een knappe blonde dame een audi laten tunen
Ff gekeken voor mijn V40, maar daar staat geen online info bij.
Grappig dat ze een knappe blonde dame een audi laten tunen
Ff gekeken voor mijn V40, maar daar staat geen online info bij.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Alex V70R
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 09.09.2005 - 16:00
- Locatie: Zoetermeer
Dit kan je helemaal zelf bepalen.Bover schreef:Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Bij Rica kunnen ze een chip 'op maat' schrijven.
Je kan dan zelf aangeven waar je naar op zoek bent.
Gr. Alex.
2019 Volvo S60 T5 Intro edition
2003 Volvo XC90 T6 AWD
2003 Volvo XC90 T6 AWD
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15132
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Nou ik ga e.e.a nader bekijken en eens voorleggen aan andere "deskundigen".
Lijkt me het ei van columbus.
Heeft VOLVO een reactie op gegeven op deze "modulator" ergens in Europa?
Lijkt me het ei van columbus.
Heeft VOLVO een reactie op gegeven op deze "modulator" ergens in Europa?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
Mijne draait nu sinds mei van 140 naar 190. Echt top. BC geeft aan 7.9/100km (en ik ben regelmatig het snelst weg bij het verkeerslicht)
Rij nu ook op LPG, moet alleen nog even kijken of ze bij BSR daar nog aanpassingen op moeten / kunnen maken.
weet jij dat liquid_force?
Is er iemand die m na tunen op een rollerbank heeft gezet? Moest er hier € 150 voor neertellen, vind ik toch wat veel. Iemand een beter lees goedkoper adresje?
Rij nu ook op LPG, moet alleen nog even kijken of ze bij BSR daar nog aanpassingen op moeten / kunnen maken.
weet jij dat liquid_force?
Is er iemand die m na tunen op een rollerbank heeft gezet? Moest er hier € 150 voor neertellen, vind ik toch wat veel. Iemand een beter lees goedkoper adresje?
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
welke lpg installatie heb je er in?.RGiezen schreef:Rij nu ook op LPG, moet alleen nog even kijken of ze bij BSR daar nog aanpassingen op moeten / kunnen maken.
normaal moet er niets aangepast worden, de lpg computer neemt de benzine waardes over.
rollenbank lijkt me wél noodzakelijk, zéker de mengselverhoudingen controleren!.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
zit een LPi van Vialle in.welke lpg installatie heb je er in?.
Rollenbank wil ik ook graag, meten is wetenrollenbank lijkt me wél noodzakelijk, zéker de mengselverhoudingen controleren!.

wat bedoel je met de mengselverhoudingen?
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
BSR geeft aan dat de combinatie van 1. de hogere motortemperatuur van een LPH motor en 2. de tuning van het motormanagement niet een optie is die zij zullen adviseren. Als het goed is is namelijk je motormanagement reeds aangepast op het gebruik van LPG of CNG door bijvoorbeeld Vialle. Daarnaast heb je met LPG of CNG nog steeds vermogensverlies (en voordat we daar een discussie over krijgen), dat is slechts een objectief uitgangspunt, ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) waardoor zij niets kunnen garanderen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Hoe kom je daar bij? Met een verdamper installatie wel, maar met een Vialle lpi installatie heb je vermogens winst! Origineel 243,9 pk met 326,1 Nm koppel, op lpi: 256,9 pk en 352,3 Nm koppel! Als dat geen winst is. Is op dezelfde rollenbank, eerste run op benzine, tweede op lpi.liquid_force schreef:BSR geeft aan dat de combinatie van 1. de hogere motortemperatuur van een LPH motor en 2. de tuning van het motormanagement niet een optie is die zij zullen adviseren. Als het goed is is namelijk je motormanagement reeds aangepast op het gebruik van LPG of CNG door bijvoorbeeld Vialle. Daarnaast heb je met LPG of CNG nog steeds vermogensverlies (en voordat we daar een discussie over krijgen), dat is slechts een objectief uitgangspunt, ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) waardoor zij niets kunnen garanderen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
waar is dit op gebaseerd?.liquid_force schreef: ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies) [/size].
zorgen dat onder ALLE omstandigheden voldoende brandstof (lpg) geleverd word.RGiezen schreef: wat bedoel je met de mengselverhoudingen?
daarom is meten in dit geval belangrijk!.
waar?, er zijn genoeg rollenbanken in NL, even zoeken, vragen, bellen...
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_(brandstof)Ludo schreef:waar is dit op gebaseerd?.liquid_force schreef: ik geef niet aan hoeveel of weinig verlies, maar er is vermogensverlies)
met andere woorden: er is nog steeds vermogensverlies.wikipedia schreef:De derde generatie autogas installaties worden G3 installaties genoemd. Tegenwoordig bestaan er verschillende soorten G3 installaties. Deze maken gebruik van de aansturingstijden voor de benzine-injectors berekend door de boordcomputer. Deze tijden worden omgerekend naar stuurtijden voor de gas-injectors. Hierdoor is er nauwelijks nog sprake van vermogensverlies, zoals bij oudere generaties het geval was. G3 installaties worden via de wegenbelasting gesubsidiëerd. Deze is aanzienlijk lager dan voor auto's met dieselmotor.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
gelijk nog maar ff een belletje gepleegd naar een bevriende chiptuner in oostenrijk,
en die geeft de volgende reden ook aan om een LPG of LPi motor niet te chiptunen, zeker
niet als hij ook nog op benzine moet kunnen rijden:
LPG heeft een veel hogere klopvastheid dan benzine (vergelijking EURO95 of EURO98, LPG zou rond
de 120ron liggen) Bij chiptunen wordt de motorafstelling zo dicht mogelijk bij het pingelmoment
gelegd (daarom wordt er ook aangeraden om met EURO98 te rijden als je een gechipte auto hebt)
zou je de auto optimaliseren voor gebruik met LPG zou je auto minder goed, of zelfs niet meer,
op benzine rijden ... zou je de auto chippen op gebruik van benzine gaat hoogstwaarschinlijk
het verbruik met LPG achteruit (dus je gebruikt meer) terwijl vaak de auto na chiptunen
optimaler gebruikt wordt en daardoor iets zuiniger wordt.
tot zover de info die ik van hem kreeg.
en die geeft de volgende reden ook aan om een LPG of LPi motor niet te chiptunen, zeker
niet als hij ook nog op benzine moet kunnen rijden:
LPG heeft een veel hogere klopvastheid dan benzine (vergelijking EURO95 of EURO98, LPG zou rond
de 120ron liggen) Bij chiptunen wordt de motorafstelling zo dicht mogelijk bij het pingelmoment
gelegd (daarom wordt er ook aangeraden om met EURO98 te rijden als je een gechipte auto hebt)
zou je de auto optimaliseren voor gebruik met LPG zou je auto minder goed, of zelfs niet meer,
op benzine rijden ... zou je de auto chippen op gebruik van benzine gaat hoogstwaarschinlijk
het verbruik met LPG achteruit (dus je gebruikt meer) terwijl vaak de auto na chiptunen
optimaler gebruikt wordt en daardoor iets zuiniger wordt.
tot zover de info die ik van hem kreeg.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
kom maar eens kijken dan.liquid_force schreef:zou je de auto optimaliseren voor gebruik met LPG zou je auto minder goed, of zelfs niet meer,
op benzine rijden ... .
die info is dus gebaseerd op theorie.liquid_force schreef:tot zover de info die ik van hem kreeg.
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15132
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
daG Alex,Alex V70R schreef:Dit kan je helemaal zelf bepalen.Bover schreef:Ik heb filmpje gekeken. :? :?
Tjonge jonge als het echt allemaal zo maar kan en dan ook nog zo dat alle motor parameters goed zijn...
Kopen we allemaal de lichtste diesel en dan dit ding erin :shock:
Hoe tuned die dan?
Op kracht, maximaal vermogen, of souplesse of ?? zo lang het goed gaat
zo maar wat vraagjes....
Bij Rica kunnen ze een chip 'op maat' schrijven.
Je kan dan zelf aangeven waar je naar op zoek bent.
Gr. Alex.

Als ik zie wat daarbij kwam kijken om mijn wensen om te zetten naar goede en zogezegd persoonlijke chip.....( geen max vermogen..beperkte koppeltoename...koppelkromme naar voren enz..)
IK begrijp dat BSR vastgestelde waardes heeft...
Of zie ik dat verkeerd... :?:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ook bij BSR kun je personaliseerde instellingen krijgen, daar zit wel een iets ander kostenplaatje aan, net als bij andere tuners.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 12:14
- Locatie: Spijkenisse
edraket,
Ik weet niet over welke auto je praat, maar normaal zal Lpi een +/-2 a 4 % lager aantal pks hebben in vegelijking met benzine, dit is zelfs uit te rekenen aan de hand van de energie ( BTU) die 1 liter LPG of 1 liter benzine oplevert, het Octaan getal is wel van belang voor de klopvastheid, LPI / LPG zal minder snel "pingelen" door een Ron van +/- 104
LPG Mix in zomers-spec uit 30 % C3 (Propaan) en 70 % C4 (Butaan)
LPG Mix in winter - spec is 70 % C3 en 30 % C 4
Het komt hier op neer, dat de zomerspec meer Pks zal leveren dan de winterspec.
Ook voor Diesel heb je een zelfde soort effect.
Zomerdiesel heeft een cloudpoint van rond de +5 graden C
Winterdiesel in NL cloudpoint van rond de - 2 graden C
In bijv Scandinavie zal dit +/- - 10 zijn
Hier wordt ook nog eens een antivlokmiddel aan toegevoegd, om het CFPP naar - 24 te brengen, dus theoretisch zullen je filters niet dicht waxen tot - 24 graden C
In praktijk laten ze op de raff. in de atm. dist. kollom een gedeelte Kerosine in de diesel zakken om dit cloudpoint te bereiken.
In de loop der jaren hebben we al heel wat rollenbanken bezocht, maar er is er geen een die een gelijke waarde geeft, zelfs met de meest geavanceerde niet, nu kan er in dergelijke meet en regelapp 3 % afwijking zitten, en het ijkwezen heeft geen rolllenbanken app. voor controles.
Dus veel Pks op de bank, wil niet zeggen dat je dez ook werkelijk hebt.
Hoe houden de dual layer vliegwielen zich in de Volvo's, veel auto's krijgen hier na chippen vaak last van, dan gaat hij van 1700 tot 2200 rom trillen, omdat het max koppel inkomt bij een te laag toerental.
www.gatebil.nl
Ik weet niet over welke auto je praat, maar normaal zal Lpi een +/-2 a 4 % lager aantal pks hebben in vegelijking met benzine, dit is zelfs uit te rekenen aan de hand van de energie ( BTU) die 1 liter LPG of 1 liter benzine oplevert, het Octaan getal is wel van belang voor de klopvastheid, LPI / LPG zal minder snel "pingelen" door een Ron van +/- 104
LPG Mix in zomers-spec uit 30 % C3 (Propaan) en 70 % C4 (Butaan)
LPG Mix in winter - spec is 70 % C3 en 30 % C 4
Het komt hier op neer, dat de zomerspec meer Pks zal leveren dan de winterspec.
Ook voor Diesel heb je een zelfde soort effect.
Zomerdiesel heeft een cloudpoint van rond de +5 graden C
Winterdiesel in NL cloudpoint van rond de - 2 graden C
In bijv Scandinavie zal dit +/- - 10 zijn
Hier wordt ook nog eens een antivlokmiddel aan toegevoegd, om het CFPP naar - 24 te brengen, dus theoretisch zullen je filters niet dicht waxen tot - 24 graden C
In praktijk laten ze op de raff. in de atm. dist. kollom een gedeelte Kerosine in de diesel zakken om dit cloudpoint te bereiken.
In de loop der jaren hebben we al heel wat rollenbanken bezocht, maar er is er geen een die een gelijke waarde geeft, zelfs met de meest geavanceerde niet, nu kan er in dergelijke meet en regelapp 3 % afwijking zitten, en het ijkwezen heeft geen rolllenbanken app. voor controles.
Dus veel Pks op de bank, wil niet zeggen dat je dez ook werkelijk hebt.
Hoe houden de dual layer vliegwielen zich in de Volvo's, veel auto's krijgen hier na chippen vaak last van, dan gaat hij van 1700 tot 2200 rom trillen, omdat het max koppel inkomt bij een te laag toerental.
www.gatebil.nl