Eerste vraagjes S40

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
mrsplendid
1st Gear member

Goede avond,

meteen maar mijn eerste vraagjes over mijn S40 1.6D edition II my2010.

Ik had het start/stop systeem nog niet werkend gezien, mogelijk door een legere accu of door de temperatuur buiten maar vandaag sloeg de auto netjes af bij testen bij een stoplicht. 1 zorg minder dus.

Nu zit ik nog met de vraag of er nu wel of niet een alarm in mijn auto zit. ik zie in ieder geval geen lampjes knipperen binnen in. Wel gaat mijn auto toeteren als ik op de gevaren driehoek druk op de afstandbediening.... iemand een idee?

Ook een roetfilter vraag. De 120.000 beurt moet gebeuren, ik weet dat dit geintje serieus geld kost bij de dealer. Mijn vraag is eigenlijk wat jullie adviseren vwb het (preventief!) vervangen van het roetfilter. De auto rijdt prima en geeft geen storingen.... dus doorrijden tot melding vervangen of toch meteen vervangen?

Heeft iemand ook nog tips hoe ik het premium geluids systeem het beste instel, vind het stiekem namelijk een beetje tegenvallen nu....

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr Wouter
Longone
5th Gear member

Waarschijnlijk heb je geen alarm, wel een startonderbreker. Dat toeteren met het driehoekje zit er volgens mij standaard op. Niet echt een super nuttige feature.

Roetfilter op tijd laten vervangen, als je het niet doet ga je steeds meer brandstof verbruiken door het voortdurend regenereren en uiteindelijk gaat je auto in noodloop. Erg fijn (not) als dat op vakantie in het buitenland gebeurt zoals bij een vriend van mij.

Qua sound blijft het persoonlijk natuurlijk en is het afhankelijk van het soort muziek en ook hoe hard je de radio zet. Ik vind zelf een tikje extra bass en een beetje meer treble wel prettig omdat de middentonen dan relatief wat minder doorkomen zodat alles iets minder "blikkerig" klinkt. Kwestie van een beetje ermee spelen.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”