bi-fuel

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heren.

Net te horen gekregen dat de etm defect is. Kosten 530 euro all in.
Ik moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat ik meer moet betalen dan de gemiddelde met dezelfde probleem.

Wat denken jullie er van.

Gr
Gast

Ik heb hier prijzen van 250 euro voorbij zien komen, maar dat zal dan zonder montage en software zijn.
Dus ook nog even met een andere dealer bellen, van een ander groep.
Misschien kan @MarioC70 er nog wat van zeggen, want die gaf in oktober aan dat het goed zou komen.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heren,

Inmiddels een nieuwe ETM origineel en een nieuwe accu gemonteerd. ik had 5 foutmeldingen in de ETM inwendig storingen.

Waar ik nog last van heb is tijdens het afremmen bijvoorbeeld bij de stoplicht zakken de torentallen naar 500/600 en herstellen zich weer naar 850/900 dat gebuurt op lpg en benzine.

Dat is meer merkbaar als de motor koud is. Als de motor warm is wordt het minder.
Inmiddels twee keer teruggegaan naar de draler. dealer heeft geen verklaring. alles nagekeken weet niet wat de oorzaak kan zijn.


i
Ik ben inmiddels en beetje klaar mee. Ik blijf bezig.

Iemand een verklaring??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

klopt , had hetzelfde probleem een maand geleden
nieuwe filter, en revisie
probleem opgelost
keep calm!, your randomizer is running
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Heren,

bedankt voor jullie reactie.

Ik heb bij kees Verdampre de revisie bijna twee manden geleden gedaan.
deze is in orde ga ik vanuit.

Ik zou niet weten wat nog,
Gast

Tja, je hebt alles gedaan. Wat over zou kunnen blijven is de stappenmotor op het gasverdeelhuis.
Die willen wel eens zwaarder gaan "lopen".
Misschien heeft Kees Verdampre één liggen om het uit te proberen. Heb je het in ieder geval uitgesloten.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Alex.

Denk je dat de stappenmotor invloed kan hebben ook op benzine. ? Zoals ik zei op benzine doet ie het ook maar minder dan op gas.
Gast

Nee, de stappenmotor van het gasverdeelhuis doet op benzine niets.

Hebben ze nog gecontroleerd op valse lucht, o.a. bij de gasinjectors?
Gast

Oja, kijk ook even of alle vacuumslangetjes nog heel zijn, cq goed zijn aangesloten.
Valse lucht kan je controleren met remreiniger, zoja dan zal de motor even sneller gaan lopen.

Succes
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Alex.

Kan mij een beetje uitgebreid uit te leggen hoe ik het test met de remreiniger het beste kan uitvoeren. Waar moet ik precies spuiten met de spul? Gewoon koud motor toch?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Volvofen schreef:..tijdens het afremmen bijvoorbeeld bij de stoplicht zakken de torentallen naar 500/600 en herstellen zich weer naar 850/900 dat gebuurt op lpg en benzine...

Iemand een verklaring??
Dat probleem heb ik om de zoveel tijd ook wel. Meestal reinig ik het gasklephuis met remreiniger en daarna is het weer een tijd over. Overigens als je de klep beweegt tijdens het reinigen zal het stationair toerental de eerste dagen wat aan de hoge kant zijn, daarna zakt het weer op een normaal niveau.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Beste capslock.

Bedankt voor je reactie.

Mijn gasklephuis is 2 weken oud. Nieuwe bij de dealer.

En ja de eerste paar dagen waren de toerentallen hoger dan normaal maar nu zetten ze tussen 850/900 en bij remmen 500/600 bij koude motor is goed te merken.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Dat zet me aan het denken. Zou het dan toch iets anders zijn? Mijn gevoel zegt nog steeds de gasklep. Alsof de klep niet snel genoeg beweegt om weer te openen voor stationair draaien. Ik heb overigens mijn gasklep een paar jaar geleden laten reviseren door AC-tronics (contactloze hoeksensoren). De gasklep is iets afwijkend dan de oude volvo kleppen, maar dat zal wel niets uitmaken voor de symptomen. Je schrijft dat de symptomen ook bij benzine op treden? Ik heb er iets minder last van op benzine, maar volgens mij ligt het niet aan het LPG systeem. LPG is altijd iets gevoeliger dan benzine.

Ik zit soms nog aan het vacuüm te denken. Zou er valse lucht worden aangezogen? Er komen 3 slangen uit het inlaatspruitstuk.
1. sensor (die heb ik in der der tijd ook gelijk vervangen)
2. rem bekrachtiger
3. verdamper. Deze heb ik laatst gereviseerd. De oude vacuum slang was erg slecht. Symptomen zijn nu ook minder, maar heel duidelijk verschil is er niet.


Als jij de oplossing hebt, spring ik een gat in de lucht! :multi:


Mario, heb jij nog een idee?
:scratch:
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gast

Volvofen schreef:Alex.

Kan mij een beetje uitgebreid uit te leggen hoe ik het test met de remreiniger het beste kan uitvoeren. Waar moet ik precies spuiten met de spul? Gewoon koud motor toch?

Alvast bedankt.
Voorzichtig spuiten op plaatsen waar het inlaatspruitstuk bevestigd is aan de kop en op plaatsen waar iets in het spruitstuk is bevestigd.
Koude en warme motor.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

capslock schreef:Dat zet me aan het denken. Zou het dan toch iets anders zijn? Mijn gevoel zegt nog steeds de gasklep. Alsof de klep niet snel genoeg beweegt om weer te openen voor stationair draaien. Ik heb overigens mijn gasklep een paar jaar geleden laten reviseren door AC-tronics (contactloze hoeksensoren). De gasklep is iets afwijkend dan de oude volvo kleppen, maar dat zal wel niets uitmaken voor de symptomen. Je schrijft dat de symptomen ook bij benzine op treden? Ik heb er iets minder last van op benzine, maar volgens mij ligt het niet aan het LPG systeem. LPG is altijd iets gevoeliger dan benzine.

Ik zit soms nog aan het vacuüm te denken. Zou er valse lucht worden aangezogen? Er komen 3 slangen uit het inlaatspruitstuk.
1. sensor (die heb ik in der der tijd ook gelijk vervangen)
2. rem bekrachtiger
3. verdamper. Deze heb ik laatst gereviseerd. De oude vacuum slang was erg slecht. Symptomen zijn nu ook minder, maar heel duidelijk verschil is er niet.


Als jij de oplossing hebt, spring ik een gat in de lucht! :multi:


Mario, heb jij nog een idee?
:scratch:
ideeen genoeg!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Bij Mario heb ik de kleppen van mijn auto gecontroleerd. Deze waren in orde.
Jammer dat de afstand tussen waar ik woon en waar Mario zet zo groot is. Anders had ik zeker gebruik gemaakt van zijn ervaringen.
Volvofen
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 14.08.2013 - 21:22

Capslock.

Dus de problemen hen jij ook. Nog bezig met onderzoek of opgegeven?

En gat in de lucht spring ik ook als de oplossing hebt.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Hij is op zich nooit afgeslagen. Als de airco pomp ook nog inschakeld piekt het toerental wel erg laag. Ik kan er geen pijl op trekken. Soms heb ik er zelfs geen last van, maar meestal schiet het toerental; doorschot naar de 600 a 700 rpm om daarna weer snel terug te regelen naar stationair. Mario, gezien jou uitgebreide ervaring, ben je dit niet eens eerder tegen gekomen?

Dank je.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”