friend schreef:Dat is weer zoiets knulligs dat dit niet af-fabriek geïnstalleerd is (wordt je dus eigenlijk gedwongen dit door een Volvo dealer te laten doen, zeer klantonvriendelijk (en ze probeerde mij hiervoor nog te laten betalen ook!)).
Dat is ook niet correct van de dealer. De activering van de software hoort bij de aanschaf van de set sensoren.
Het kan niet af fabriek, want als je de sensoren niet neemt dan geeft de auto een foutmelding omdat de sensoren niet aanwezig zijn.
Zoals gezegd, opgelost vanaf november, omdat alle auto's het dan verplicht af fabriek hebben. Logisch ook eigenlijk, als gordels verplicht zijn, waarom dan een systeem dat ongelukken door een lekke band voorkomt, niet?
Ik had de sensoren niet bij de betreffende Volvo dealer in NL gekocht of laten installeren, en de verplichting om de auto met het TPMS systeem (dus niet de sensoren) af te leveren is al sinds 1 november 2012. Dus was ik ook van mening dat Volvo c.q. de dealer hier niet aan zouden voldoen als ik alsnog voor activatie zou moeten betalen. Ik vind dat ik vrije keuze moet hebben in waar ik welke spullen koop, zeker met nog in het achterhoofd de wijze waarop VCNL de verkoop (prijszetting, inruil, kortingsmogelijkheden) van de V60 PHEV geregeld had.
Wat betreft de foutmelding is dat niet correct, TPMS heeft in het menu gewoon een optie om dit uit te schakelen, voor als je een keer banden gebruikt zonder sensoren. Dus is er geen enkele reden (anders dan koppelverkooptechnisch) om dit niet af fabriek te installeren.
tomtom schreef:Dit is eenvoudigweg niet het geval en dat is ronduit teleurstellend!
Ik denk dat je bedoelt dat het bij jou/jouw PIH niet het geval is.
Treurig genoeg zijn er dan behoorlijk domme figuren die denken dat de fiscale voordelen dit soort forse tekortkomingen goedmaken.
Ik begrijp niet wat het IQ van iemand te maken heeft met zijn mening over de wegligging van zijn eigen PIH. Daar zal ik wel te dom voor zijn ofzo..
Me dunkt; voor het geld wat ervoor betaald is, is het aantal tekortkomingen/fouten een idioot lange lijst....
Dus jouw PIH staat al op marktplaats? Want waarom zou je blijven rijden in een auto die duidelijke niet aan je verwachtingen voldoet, en voor jou een te lage prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ach Richie toch.....ik ben bepaald niet de enige die;
- de wegligging boven de 150km/u matig vind
- de lijst onvolkomenheden lang vind
- een opmerking maakt over mensen (die zelf geen PIH hebben) die vinden dat je door de fiscale voordelen "alle" fouten & foutjes van Volvo/de PIH maar moet accepteren
Ik wil de auto best op MP zetten maar je begrijpt dat de grap dan nog duurder uitpakt dan die nu al is. Kortom dat zou behoorlijk stom zijn. Waarschijnlijk zijn met de software update het komende jaar en een Heico set de meeste problemen wel voorbij. Blijft het feit dat de auto vol fouten en foutjes zit en da's voor een auto van 80K+ niet best!
V70 2.4 2000 V70 T5 2003 MY 2004 V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
tomtom schreef:Dit is eenvoudigweg niet het geval en dat is ronduit teleurstellend!
Ik denk dat je bedoelt dat het bij jou/jouw PIH niet het geval is.
Treurig genoeg zijn er dan behoorlijk domme figuren die denken dat de fiscale voordelen dit soort forse tekortkomingen goedmaken.
Ik begrijp niet wat het IQ van iemand te maken heeft met zijn mening over de wegligging van zijn eigen PIH. Daar zal ik wel te dom voor zijn ofzo..
Me dunkt; voor het geld wat ervoor betaald is, is het aantal tekortkomingen/fouten een idioot lange lijst....
Dus jouw PIH staat al op marktplaats? Want waarom zou je blijven rijden in een auto die duidelijke niet aan je verwachtingen voldoet, en voor jou een te lage prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ach Richie toch.....ik ben bepaald niet de enige die;
- de wegligging boven de 150km/u matig vind
- de lijst onvolkomenheden lang vind
- een opmerking maakt over mensen (die zelf geen PIH hebben) die vinden dat je door de fiscale voordelen "alle" fouten & foutjes van Volvo/de PIH maar moet accepteren
Ik wil de auto best op MP zetten maar je begrijpt dat de grap dan nog duurder uitpakt dan die nu al is. Kortom dat zou behoorlijk stom zijn. Waarschijnlijk zijn met de software update het komende jaar en een Heico set de meeste problemen wel voorbij. Blijft het feit dat de auto vol fouten en foutjes zit en da's voor een auto van 80K+ niet best!
Mijn splinternieuwe Mercedes van rond 70k stond een paar jaar geleden na 5.000km voor dik een maand stil wegens problemen met de nieuwe hightech dieselmotor.
Het overkomt je dus ook bij de "besten"...
Mijn PIH heeft tot nu toe 15.000km zonder problemen gereden.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
tomtom schreef:Ik wil de auto best op MP zetten maar je begrijpt dat de grap dan nog duurder uitpakt dan die nu al is. Kortom dat zou behoorlijk stom zijn.
Je vindt de problemen dus niet ernstig genoeg om je verlies te nemen, dat dacht ik al. Je PIH in zijn huidige staat is kennelijk nog waardevol genoeg voor je. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Volvo de problemen op moet lossen.
Blijft het feit dat de auto vol fouten en foutjes zit en da's voor een auto van 80K+ niet best!
Mijn nieuwbouwhuis zit ook vol foutjes, en dat was toch net iets duurder. Het is inderdaad jammer, en sommige zaken zullen worden opgelost, maar andere zeker niet. De wegligging boven 150 km/u met 19"' en/of te lage bandenspanning valt in de laatste categorie.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Rottende ventieldoppen, sensoren in de velg, wat een hopeloos gedoe inderdaad. Bij mijn andere auto via ABS/ESP sensoren en dat werkt prima zonder gedoe!
Alleen even calibreren na een lekke/zachte band en/of wielwissel.
v60pih schreef:
Rottende ventieldoppen, sensoren in de velg, wat een hopeloos gedoe inderdaad. Bij mijn andere auto via ABS/ESP sensoren en dat werkt prima zonder gedoe!
Alleen even calibreren na een lekke/zachte band en/of wielwissel.
Soms kan het beter zijn een systeem niet aan te bieden als er zoveel problemen mee zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Jullie blijven een bijzondere groep...
Ik persoonlijk kijk regelmatig zaken als banden en velgen na, trek eens per maand een peilstok met olie uit het blok neem direct het het remvloeistofreservoir mee en vul mijn ruiten/xenon sproeier bij.
Wanneer ik 80k kon stuk gooien op een auto dan was die gemaakt in Bayern.
tomtom schreef:Ik wil de auto best op MP zetten maar je begrijpt dat de grap dan nog duurder uitpakt dan die nu al is. Kortom dat zou behoorlijk stom zijn.
Je vindt de problemen dus niet ernstig genoeg om je verlies te nemen, dat dacht ik al. Je PIH in zijn huidige staat is kennelijk nog waardevol genoeg voor je. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Volvo de problemen op moet lossen.
Blijft het feit dat de auto vol fouten en foutjes zit en da's voor een auto van 80K+ niet best!
Mijn nieuwbouwhuis zit ook vol foutjes, en dat was toch net iets duurder. Het is inderdaad jammer, en sommige zaken zullen worden opgelost, maar andere zeker niet. De wegligging boven 150 km/u met 19"' en/of te lage bandenspanning valt in de laatste categorie.
Natuurlijk zijn mijn problemen niet ernstig genoeg om het verlies te "nemen" (dat zal namelijk 15.000-20.000 euro zijn en dan ben (exusez le moi) knettergek!). Ik ben op lage (:-)) snelheid met de elektromotor aan, een muziekje op de gehackte SCT een zeer tevreden Volvo rijder. Dat is gelukkig veel vaker dan 150km/u+ met de billen bijelkaar ! Ik zou hoogstwaarschijnlijk ook niet snel een Duitse bak kopen (om meerdere redenen) en ook daar zal inderdaad best wel iets mis aan zijn. Feit blijft dat (alleen hier al) enorm veel problemen te kop op steken en daar zou VCNL wel eens iets klantvriendelijker mee om mogen gaan. Volgens mij hebben wij (PIHers) nog voor een bijzonder goed 2013 gezorgd! 150km/u+ problemen mogen natuurlijk niet verweten worden aan lage bandenspanning maar 19 inch als excuus lijkt me kolder....
V70 T6 2008
Net even een flink stuk 180 + gereden, en herken me niet in de slechte wegligging. Auto ligt als een huis en een lange bocht waarbij advies 100 is, met 140 genomen en gaat er strak door, kont moet zich wel even zetten.
Enigste is dus het zoekerige gedrag, maar ook dit is weg als je boven de 150 rijdt ( of het moet komen dat je dan wat geconcentreerder rijd ). Ik durf met deze auto, zonder dat mijn billen het Wilhelmus klapperen, gerust dik boven de 200 te rijden.
Zou het niet kunnen zijn dat het aan de wielkeuze ligt, bij mij zitten de standaard 17" winterbanden eronder.
Ik durf met deze auto ook gerust 200+ km/u te rijden op een vlakke en rechte weg, dat is het probleem ook echt niet. Op een vlakke en rechte weg is dit een heerlijk comfortabele auto. Het probleem is dat de PIH bij mij enorm instabiel is bij elke minimale oneffenheid in een bocht op hoge snelheid. Dit merk ik ook in de andere PIH's van mij welke op 17" staan, waarvan 1 op de standaard- en 1 op winterbanden staat...
diesel01 schreef:
Jullie blijven een bijzondere groep...
Ik persoonlijk kijk regelmatig zaken als banden en velgen na, trek eens per maand een peilstok met olie uit het blok neem direct het het remvloeistofreservoir mee en vul mijn ruiten/xenon sproeier bij.
Wanneer ik 80k kon stuk gooien op een auto dan was die gemaakt in Bayern.
Ik kan dan ook geen 80k stuk gooien. Hooguit de helft....
jp-v60 schreef:
Net even een flink stuk 180 + gereden, en herken me niet in de slechte wegligging. Auto ligt als een huis en een lange bocht waarbij advies 100 is, met 140 genomen en gaat er strak door, kont moet zich wel even zetten.
Enigste is dus het zoekerige gedrag, maar ook dit is weg als je boven de 150 rijdt ( of het moet komen dat je dan wat geconcentreerder rijd ). Ik durf met deze auto, zonder dat mijn billen het Wilhelmus klapperen, gerust dik boven de 200 te rijden.
Zou het niet kunnen zijn dat het aan de wielkeuze ligt, bij mij zitten de standaard 17" winterbanden eronder.
Die van mij rijd op snelwegen rond de 160 echt geweldig. Alleen geen draaibochten gereden met die snelheden. Was met name rechtuit en een beetje stuurwerk om het inhaalwerk goed te laten verlopen.
Zou er na de update van 2014 wk46 de auto's wellicht nog wat anders afgestemd zijn?
DanielV schreef:
Ik durf met deze auto ook gerust 200+ km/u te rijden op een vlakke en rechte weg, dat is het probleem ook echt niet. Op een vlakke en rechte weg is dit een heerlijk comfortabele auto. Het probleem is dat de PIH bij mij enorm instabiel is bij elke minimale oneffenheid in een bocht op hoge snelheid. Dit merk ik ook in de andere PIH's van mij welke op 17" staan, waarvan 1 op de standaard- en 1 op winterbanden staat...
+1! En dat de wielmaat (echt) van invloed is lijkt me kletskoek, Volvo heeft de 18 inch immers gehomologeerd en daarmee zou er dus geen noemenswaardig verschil moeten zijn....
V70 T6 2008
DanielV schreef:
+1! En dat de wielmaat (echt) van invloed is lijkt me kletskoek, Volvo heeft de 18 inch immers gehomologeerd en daarmee zou er dus geen noemenswaardig verschil moeten zijn....
Niet zo zeer de velgmaat, maar meer de keuze van de bandbreedte. Want laten we eerlijk zijn, Volvo heeft miljoenen geinvesteerd in de ontwikkeling en daar is deze breedtemaat uitgekomen en wat doen wij, schijt aan de fabrikant en denken het beter te weten en gooien er veel bredere banden onder
DanielV schreef:
+2! Al vind ik zelfs 200+ op een vlakke en rechte weg niet een prettig vooruitzicht na mijn eerste Duitsland ervaring met deze auto. Die weg was niet heel vlak en er stond wel wat wind, maar de ervaring viel enorm tegen. Apart dat de ervaringen zo verschillend zijn.
Ik ga het binnenkort nogmaals bij mijn dealer aangeven.
Overigens rij ik op de Sadia's met Continental winterbanden, zo afgeleverd door de dealer.
Laatst gewijzigd door evol op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lastig te beoordelen zo. Het wiel gewicht is bij een 18" vaak meer, dat werkt alleen maar nadelig, Bij een 19" is dit nog ongunstiger. Dan zou je al naar speciale vering / demping toe moeten om de lagere
bandwang op te kunnen vangen.
Voor mij: 18" top.zeker qua looks. Voor de alround eigenschappen standaard wielen.....
Eerst maar de 17" bandjes oprijden, (nu geen winterbanden meer ivm soort weer) volgend jaar winterbanden erop en 18"zomer wielen.
Tenzij de PIH alleen maar problems geeft. Dan gaat die eruit en ga ik met oude klasse auto's (doch o zo degelijk en simpel) mijn weg vervolgen.
DanielV schreef:
Niet zo zeer de velgmaat, maar meer de keuze van de bandbreedte. Want laten we eerlijk zijn, Volvo heeft miljoenen geinvesteerd in de ontwikkeling en daar is deze breedtemaat uitgekomen en wat doen wij, schijt aan de fabrikant en denken het beter te weten en gooien er veel bredere banden onder
Ik rijd met de standaard bandbreedte (235), daar ligt het niet aan. Daarnaast hebben de andere PIH's van mij het ook en die staan op de standaard 17" wielen. Gelukkig dus wat direct vergelijkingsmateriaal...
Je zou je kunnen verenigen en je opmerking bij Volvo neer kunnen leggen. Ik blijf van mening dat de auto prima rijdt en dat dezelfde producteigenschappen die maken dat we hem praktisch kado krijgen (300 kg batterijen en erad) maken dat de wegligging en metname het bochtgedrag nooit wordt als een V60 r-design of polestar laat staan een BMW 3. Het is appels met peren vergelijken
Als je er echt ontevreden over bent is de auto nogsteeds prima te verkopen en hoef je er volgens mij niet eens op af te schrijven.
Niels, zoals eerder gezegd: ik verwacht geen Polestar of R-Design, ik verwacht echter wel een stabiele en zekere auto. Ik ben van mening dat dit niet het geval is. Wellicht dat het is op te lossen met de Heico verlaging- en verenset, maar dan ga ik het probleem van deze Volvo zelf verhelpen.
Voor de bijna 80k die deze auto met opties kost, koop je namelijk ook een 330D of A4 3.0 TDI met alle denkbare opties (en dan heb je nog geen eens korting gehad). Dat rijdt toch echt (veel) beter...
Verkopen hoef- en doe ik deze auto niet. Voor dagelijks (normaal) gebruik rijdt hij heerlijk. Ik ben alleen wel van mening dat deze auto veel te duur (catalogusprijs) is voor het product dat je krijgt. Uiteraard afgezien van het fiscale (MIA, KIA, Vamil) voordeel, maar daarvoor ben ik ondernemer en is dat dan weer mijn risico en staat los van de catalogusprijs / kwaliteitsverhouding van de auto.
Zelfs Volvo geeft aan dat deze auto enorm snel de markt op is gebracht om mee te kunnen in Subsidie(neder)land. Deze auto is totaal niet doorontwikkeld en dat merk je simpelweg.