Het aftellen kan beginnen!

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoi,

Gisteren heb ik de leasecontracten getekend en retour gestuurd! Volgens Volvo is de levertijd 6 tot 8 weken. Er stond zelfs al een geschatten leverdatum: 27-7-2005 dus da's nog bijna 60 nachtjes slapen :?

Maar dit is in ieder geval nog ruim voor m'n zomervakantie dus da's wel weer goed nieuws!

Oh ja, het wordt een zilvergrijze V50 2.4 Momentum.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40791
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Gefeliciteerd!

Zijn dit de goeie kleur en wielen?

Afbeelding
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ben schreef:Gefeliciteerd!

Zijn dit de goeie kleur en wielen?

Afbeelding
Thanks voor de felicitaties, maar het is nog wel even wachten :roll:
De kleur had je goed, maar de wielen niet. Dit moet 'm worden:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40791
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Die zijn inderdaad mooi(er) :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1895
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Misschien reeds bekend, maar hier staan er heel wat in het wild, waaronder ook een zilvergrijze met stylla's .... (de mijne)

http://www.deepnet.info/swedespeed/gallery/s40v50/

Heb ook heel lang getwijfeld over kleur en velgen, maar uiteindelijk (na ruim 1 jaar) nog steeds erg tevreden mee. Het is daarnaast een erg praktische kleur vergeleken met bijv zwart of blauw. En je interieur? Stof, Dala of leer?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Thanks voor de link naar de foto's, ik zal ze eens rustig gaan bewonderen.

Voor het interieur heb ik gekozen voor Dala Dark Grey Lava/Quartz, oftewel die tweekleurige bekleding. Ik hoop dat die een beetje makkelijk schoon te maken is want m'n zoontje is nu twee en het is een vierjarig leasecontract dus dat is wel een 'klieder' leeftijd :roll:

Het valt mij trouwens op dat ik bijna alleen maar zwarte V50's zie rijden. Van de V50's waarvan ik dan ook nog het type kan zien, is het merendeel de 2.0D uitvoering.

Laatst (donderdag 26 mei) zag ik een zilvergrijze in Egmond aan Zee (met Sagitta velgen, misschien een forum-member?).
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1895
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Over de Dala ben ik op zich best tevreden. Je moet alleen een beetje uitkijken met "scherpe" voorwerpen etc, anders houd je "deukjes" over in de bekelding. Ik heb zelf antraciet als kleur en daar zie je weinig op. Hoe de lichte Dala zich houdt , daarover kan ik dus niet oordelen. Succes met het wachten!! (ps ik rij rond in het uiterste NO des lands)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sanco schreef:Over de Dala ben ik op zich best tevreden. Je moet alleen een beetje uitkijken met "scherpe" voorwerpen etc, anders houd je "deukjes" over in de bekelding.
Hmm, da's dus nog even uitkijken met het kinderstoeltje...
sanco schreef:Ik heb zelf antraciet als kleur en daar zie je weinig op. Hoe de lichte Dala zich houdt , daarover kan ik dus niet oordelen. Succes met het wachten!! (ps ik rij rond in het uiterste NO des lands)
We hebben die lichte kleur in de showroom gezien in een zilvergrijze V50 en het interieur lijkt er veel ruimer door. We zullen wel zien hoe het zich houdt qua vlekken, en anders krijgt m'n zoontje alleen maar wit en grijs eten zoals in die wasmiddel-reclame :twisted: .
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hallo Cinq,

Hoewel mijn auto voldoet aan het signalement (V50 zilvergrijs met 17"Sagitta) was ik vorige week niet in Egmond aan Zee. Er zijn dus kennelijk dubbelgangers :lol:
Mij kun je vaker in de regio Utrecht treffen.

Maar gefeliciteerd met je keuze, zilver is een mooie kleur voor de V50 en niet zo besmettelijk. Zeker als je de aluminium afwerking op dashboard en deuren hebt gekozen is het een mooie combinatie. Ik heb zelf het off black leer erbij. Sjieke en sportieve combinatie, al zeg ik het zelf :D

Voor een voorproefje van wat je te wachten staat:

http://img208.exs.cx/gal.php?g=v50summum014bz.jpg

Succes met aftellen!
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoi Summum,

Mooie foto's! Ik heb inderdaad de aluminium finish gekozen, dat is volgens mij ook de enige juiste. Ik had op de website van Topgear wat gelezen over 'Iced Aqua', dat was dusdanig negatief dat ik niet verwacht dat dit nog verkocht gaat worden :-)

Ik heb net ook al m'n brodit clip besteld want ik vond ruim Eur 4000 voor het Volvo navigatiesysteem te veel en ik heb al een Ipaq met Tomtom 3 en dat bevalt redelijk.
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1895
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Cinq schreef:
Hmm, da's dus nog even uitkijken met het kinderstoeltje...

Even aanvullend Cinq, het valt op zich wel mee, ik had iets duidelijker moeten zijn, want dit geldt eigenlijk alleen voor de "gladde" gedeeltes (kunstleerachtige stukken aan de zijkanten van de stoelen en bijv middenop de achterbank en de op armsteun) de stof zelf op zich is daarvoor niet extra gevoelig. De Alu staat inderdaad prachtig in de auto.
Heb je trouwens de audio al gehoord? in elk geval de high performance maar zeker de premium sound is erg goed. Is dit je keuze..... verheug je er alvast maar op.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Ik heb een tijdje geleden van de dealer begrepen dat Iced Aqua uit het assortiment is gehaald. Het werd toch niet verkocht (geen wonder, zo lelijk als het was)
Toen ik mijn auto bestelde (november vorig jaar) vertelde Furness in Amsterdam (toch een grote dealer) dat hij honderden S40's en V50's had verkocht, maar nog nooit eentje met Iced Aqua :)
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

sanco schreef:Heb je trouwens de audio al gehoord? in elk geval de high performance maar zeker de premium sound is erg goed. Is dit je keuze..... verheug je er alvast maar op.
Ik had een proefrit gemaakt in een V50 1.8 met de standaard radio. Dat klonk heel beroerd (blikkerig). Omdat ik eigenlijk in een V50 2.4 liter wilde rijden maar die er niet stond, heb ik in een S40 2.4 gereden met Premium Sound. Dat klonk echt subliem! Verschil is wel dat ik in de V50 naar de radio (538) heb geluisterd en in de S40 zat een CD'tje. Ik ben toen later nog eens terug gegaan om te luisteren naar het high performance audio systeem in een V50. Ook dit vond ik wat blikkerig. Dit was overigens weer radio dus qua vergelijking deugt het van geen kant. uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en het Premium Sound systeem gekozen, zonder subwoofer weliswaar :-) Nou maar hopen dat de radio redelijk klinkt.
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Nou, geloof mij, die Premium Sound klinkt prima :) je moet wel een beetje goochelen met de balans en equalizer, maar dan heb je ook wat. De losse subwoofer is totaal overbodig (en zeker voor dat geld), op half volume blaas je al zowat je ramen eruit. De High Performance vond ik ook goed klinken eigenlijk, maar het is natuurlijk wel een tikje minder.
Of de radio goed klinkt is sterk afhankelijk van de bron...in mijn ervaring klinken CD's veel 'voller', radiobronnen zijn vaak wat schel.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik sluit me van harte aan bij de vorige spreker! Het Premium audiosysteem kost een paar centen, maar geeft wel een supergeluid!

Het klopt dat in radio ontvangst niet het maximale er uit te halen is. Daar heb je ook niets aan de Dolby surround. Die werkt pas bij cd's, en dan eigenlijk alleen nog maar bij super audio cd's, die zijn opgenomen in dolby surround. Maar dat zijn er maar weinig geloof ik!

Even off topic voor Danielk:
Ik zie dat jij je auto bij Rica hebt laten tunen. Ben je dan nu ook je fabrieksgarantie kwijt? :roll:
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Ja, maar dat is niet mijn probleem :) Het is een lease-auto waarbij de leasemaatschappij de motorgarantie heeft laten overnemen door Rica. Mocht er dus aan de motor iets ploffen is dat in eerste instantie het probleem van Rica en in tweede instantie het probleem van de leasemaatschappij.

De leasemaatschappij calculeert het risico van schade in. Voor mijn vorige auto (Renault Megane) kreeg ik geen toestemming voor tuning, omdat ze al behoorlijk wat Laguna's met dezelfde motor met kapotte turbo's hadden binnenkregen (en die waren niet eens getuned). In Volvo c.q. Rica heeft men blijkbaar meer vertrouwen.

Het is wel de moeite waard. Nu is de 2.0d van nature al geen misselijke motor, maar na een krachtkuurtje is er geen enkele standaard viercilinder diesel die sterker is. De nieuwste diesel van Toyota heeft weliswaar maar een paar pk minder en een hoger koppel, maar dat is dan ook een 2.2
De sterkste tweeliter van dit moment is volgens mij van BMW, en die schopt het niet verder dan 163 pk. Volgens de opgave van Rica moet ik nu over rond de 180 pk beschikken. Het koppel ligt relatief iets lager, rond de 365 Nm, maar dat is om de aandrijflijn te beschermen. Officieel is de versnellingsbak gespecificeerd op 400 Nm, en een beetje veiligheidsmarge kan geen kwaad :)
Ik miste bij de standaard specs altijd een beetje doorzettingsvermogen op de snelweg, maar dat is nu compleet verdwenen. In lagere versnellingen trekt hij nu droogweg als een dolle stier. Of het verbruik gedaald is, is nog moeilijk vast te stellen, de tuning is pas een paar dagen geleden gedaan.
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Summum: Ondersteunt de Premium Sound variant dan Super Audio CD's? Dat heb ik niet in een folder kunnen terugvinden.

Oh ja, de iPAQ houder is al binnen, nu alleen de auto nog :roll:
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

Cinq schreef:
Oh ja, de iPAQ houder is al binnen, nu alleen de auto nog :roll:
Hi Cinq,

Heb jij een brodit clip besteld voor je iPaq ?
Welke 'mount' gebruik je ?
Centre Stack, luchtuitstroomopening centraal of links ?


Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

gnd schreef:Heb jij een brodit clip besteld voor je iPaq ?
Welke 'mount' gebruik je ?
Centre Stack, luchtuitstroomopening centraal of links ?
Het is produktnummer 853360 geworden:
Afbeelding
Die plek gebruik ik nu ook in m'n 406 en dat bevalt prima. Er is ook nog een optie die links naast het luchtrooster komt maar volgens mij loopt de powerkabel dan precies over de contactsleutel en dat lijkt me niks.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”