V60 PIH - rijervaringen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

DanielV schreef: ... koop je namelijk ook een 330D of A4 3.0 TDI met alle denkbare opties (en dan heb je nog geen eens korting gehad). Dat rijdt toch echt (veel) beter...
Heeft die "330D of A4 3.0 TDI" ook Plug-in Hybride techniek? Nee...
Dus niet zo vreemd dat de V60 PIH veel meer kost dan een gewone V60. En je kunt niet zomaar beweren dat de V60 PIH veel te duur is.
De veel te dure auto (voor je geld) van deze 3 merken is sowieso de Audi...
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
DanielV
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 03.07.2013 - 09:19

jvov60 schreef:
DanielV schreef: ... koop je namelijk ook een 330D of A4 3.0 TDI met alle denkbare opties (en dan heb je nog geen eens korting gehad). Dat rijdt toch echt (veel) beter...
Heeft die "330D of A4 3.0 TDI" ook Plug-in Hybride techniek? Nee...
Dus niet zo vreemd dat de V60 PIH veel meer kost dan een gewone V60. En je kunt niet zomaar beweren dat de V60 PIH veel te duur is.
De veel te dure auto (voor je geld) van deze 3 merken is sowieso de Audi...
De V60 met reguliere D5 AWD motor kost in dezelfde configuratie als dat ik mijn PIH nu heb ruim 73k, daar heb je ook de (om in dezelfde vermogensklasse te blijven) 325D of A4 3.0 TDI voor.... Dus dat beweer ik niet zomaar, dat beweer op basis van catalogusprijzen. Om over eventuele kortingen op de auto nog maar te zwijgen. BMW is - op basis van mijn ervaringen - een topper klantenbinding d.m.v. kortingen en service, dat is Volvo (absoluut) niet....

Heb je korting gekregen op een PIH....? Je mocht van Volvo - om het even zo te zeggen - blij zijn dat je deze auto mocht kopen. Op een auto van bijna 80k geen korting en een inruilprijs in de week van aflevering.... :-/

Dan vergelijk ik toch geen appels met peren, is het wel....?
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Beste Daniel, ik heb ook een PIH en daarnaast heb ik er drie anderen gereden ik ervaar de auto niet als instabiel en onzeker en doet de wagen al 30 k km's waar ie voor bedoelt is. Ik denk echt dat het referentiekader (een r design en of mooie duitse rijders auto's) maakt dat je de auto als minder stabiel ervaart. In jouw geval zou ik mijn ervaring zeker bij Volvo neerleggen, wellicht is er zelfs wat te regelen met prodrive op de kom aan in lelystad met daarbij een demo PIH van VCN als vergelijk

Voor wat betreft de prijs het is als met alles als je het te duur vindt dan moet je het niet kopen dat heb je toch gedaan dan moet je leven met je keuze of een consequentie verbinden aan je nieuwe werkelijkheid en dat is de auto (zonder afschrijving) verkopen en alsnog die 330 D kopen dat stuurt inderdaad nog beter !
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Helemaal eens met Niels!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

v60pih schreef:
diesel01 schreef: Jullie blijven een bijzondere groep... 8-)
Ik persoonlijk kijk regelmatig zaken als banden en velgen na, trek eens per maand een peilstok met olie uit het blok neem direct het het remvloeistofreservoir mee en vul mijn ruiten/xenon sproeier bij.
Wanneer ik 80k kon stuk gooien op een auto dan was die gemaakt in Bayern.
Ik kan dan ook geen 80k stuk gooien. Hooguit de helft.... :D
Hoe was dat gezegde :whistle:
Ooh ja kheb em "if you pay peanuts, you'll get monkeys" :D
@DanielV plemp dat ding gauw op MP en ga voor een BMW. :P
Vanmorgen kwam mij een zwarte en een electric silver voorbij op de A28, allebei 160 op de klok waarbij de achterste de ACC erop had maar de voorste duidelijk niet, je spot de Audirijder zo.
Ik ging er ook gauw voor aan de kant want als ik jou relaas zo hoor gaan er mensen mee verongelukken en geven ze een ander de schuld. :lol:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

NielsPHEV schreef:
IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook
De mijn wordt ook niet zenuwachtig. En ikzelf ook niet. Ook niet bij 180 of meer...
Er is ook nog iets als een speciaal soort parameter stuurbekrachtiging toch? Hebben de mensen die last hebben van zenuwachtig gedrag dat er misschien op?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Bij hoge snelheden verder vooruit kijken, kijk je te kort voor de auto zal de auto ook eerder zenuwachtig worden althans, zo doceert men dat tijdens de interne rij-opleidingen.
En, omdat het kan: 160 km/h is in NL nergens toegestaan behoudens op het circuit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

NielsPHEV schreef:
IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook
Zou de MY2013 hierin verschillen van een MY2014(.5)? 2 vrienden met een MY2014 en een MY2014.5, beschrijven allebei het wat instabiele gedrag in doordraaiers op de autobahn. Ik moet wel zeggen dat mijn zomersetup stabieler aanvoelt dan de wintersetup onder deze omstandigheden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging zou er idd iets mee te maken kunnen hebben. Het lijkt niet uit te maken in welke stand je 'm zet. Maar het kan wel zijn dat de normale stuurbekrachtiging stabieler voelt dan de electrische.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Ik heb de standaard stuurbekrachtiging en totaal geen klachten (MY 2014.5)
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb elektronische stuurbekrachtiging in stand Hoog staan, MY13 en ook totaal geen klachten.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

ik heb de elektronische stuurbekrachtiging in stand midden staan.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

my13 hier, stand midden en op 200km/uur getest, niet echt iets raars gezien/gevoeld. maar ik had voor de rit naar duitsland wel banden op spanning getest/gebracht.
Superfunky/Heico moet gewoon racebaan ragelen kan ie zijn heico set promoten ;-)
100mb
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39

Mijn stuurbekrachtiging hield er gisteren mee op, dan wordt je pas zenuwachtig.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

100mb schreef: Mijn stuurbekrachtiging hield er gisteren mee op, dan wordt je pas zenuwachtig.
ja dat is ie een beetje te stabiel, wat was er aan de hand, software ?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Autozoeker schreef: my13 hier, stand midden en op 200km/uur getest, niet echt iets raars gezien/gevoeld. maar ik had voor de rit naar duitsland wel banden op spanning getest/gebracht.
Superfunky/Heico moet gewoon racebaan ragelen kan ie zijn heico set promoten ;-)
Ik vond het tot 220km/h redelijk stabiel (2 personen, vrijwel lege auto), maar met volle auto en dakkoffer op bochtige stukken autobahn, hmmm…
Hopelijk is de Heico kit hiervoor een oplossing.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

220km met dakkoffer op de autobahn?
Hmm.. O-)
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Poni schreef: 220km met dakkoffer op de autobahn?
Hmm.. O-)
Heb hier destijds speciaal een dakkoffer voor gekocht die deze snelheid aankan, want bij de meeste dakkoffers mag je maximaal 140 p/u
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”