problemen met geartronic, soms harde bonk bij accelereren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laro4x4
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 10.08.2013 - 21:30

Goedemorgen allemaal, dit is mijn eerste technische vraag/probleem die ik op dit forum stel over mijn V70 D5 163 pk met geartronic, ik heb problemen met die geartronic….ik heb de bak een paar weken geleden laten spoelen en heb er nu ca. 1000 km mee gereden en het eerste vreemde verschijnsel is dat ie in een versnelling bleef hangen, volgens mij in de 3 of 4, dit was bij fors accelereren, met een harde bonk schakelde hij over, het was zo’n harde bonk, ik dacht dat de bak uit elkaar klapte! Gisteren zijn we met het gezin er even uit geweest en nadat ik een kwartiertje kalm had gereden haalde ik een auto in, ook een harde bonk vanuit de bak. Ik schrok er zo van dat ik niet meer weet in welke versnelling hij stond en of dat ie overschakelde, waarschijnlijk wel een kickdown. Ik zat met het zweet in m’n handen in de auto. Iedereen was er effe stil van.
Weten jullie misschien wat er loos is? De km-stand is ca 249.000, schakelde ervóór prima, heb de flush preventief laten doen. Ik ga over 1,5 week naar Oostenrijk…….
Graag een tip,

Groetjes, Bart van Dessel
Meijel
V70 D5 2004 black sapphire
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Ik lees dit veel te vaak. Weer een slachtoffer van de flush-hype. If it ain't broke, don't try to fix it. Bij mijn specialist (Roelfsema in Tynaarlo) hanteren ze een andere methode waarbij de oude olie als het ware uit de bak geduwd wordt door de nieuwe olie. Lijkt mij een betere methode dan een bak met 2.5dkm als een dolle te gaan spoelen "omdat het kan". Ik vrees dat we dit steeds vaker gaan horen nu elke chiptuner een flushapparaat aanschaft. Ik denk dat je nu aan een kleppenhuisrevisie toe bent. Kost je zo'n 1000eu.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
EwoutSchalkwijk
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 11.12.2009 - 21:55
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Contacteer:

Verkeerde topic? Dit is voor de Classics


Ewout
http://www.reinemoen.net

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe."; - Albert Einstein
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41042
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Mods break

Topic verplaatst naar het juiste board
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
laro4x4
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 10.08.2013 - 21:30

Ik heb de topic idd verplaatst maar prwi had wel gelijk, het kleppenblok moet vervangen worden, idd € 1000,- :-)

Gr, Bart
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”