+ De motor blijft me verbazen. Hoewel je snel gewend bent aan het vermogen is het nog steeds leuk een keertje door te trekken en 1 op 11 te rijden.
+ Na lang boven de 5 liter per 100 km gezeten te hebben gaat deze nu richting 4,8 per 100 km (fleetlogic). De boordcomputer geeft 4,6 aan.
+ Heb de standaard stoelen van de R-Design en vind de verstelling van de lendensteun en kanteling van het voorste zitgedeelde een welkome extra.
+ Ik weet niet hoe de auto zonder sportonderstel aanvoelt maar ben blij dat ik deze optie heb aangevinkt. Van mij had deze nog een stuk harder mogen wezen (heb wel de 16 inch velgen eronder).
+ Wellicht nog te vroeg om te zeggen maar met 2000 km per week stap ik nog steeds met veel plezier in mijn Volvo. Hij is zeer stil en comfortabel.
+ Ik vind het een mooie auto. Zowel van binnen als van buiten. Daarbij zakelijk zeer betaalbaar.
- Het Harman audio systeem is een prima systeem maar de auto is hier niet op voorbereid. Omdat de speakers in de deuren stevige woofers hebben gaat het een en ander trillen in de panelen.
- Thuiskom verlichting moet je activeren door een keer met groot licht te knipperen. Waarom kan dit niet automatisch of anders? Op deze manier komt het over als dat je aan het seinen bent.
- Versnellingspook is al 2 maal vervangen. Probleem zit waarschijnlijk niet in de pook maar echt aan de staaf die uit de versnellingsbak komt.
Al met al ben ik zeer tevreden en vooral verbaast over het vermogen (14% en werkelijk verbruik van 4,8l op 100km) en dat inderdaad het verbruik wat daalt na het inrijden van de auto. Hoop dat het nog iets minder gaat worden.

Hey beste forumleden,
Omdat ik nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen: Ik ben Daniël Feijen, 34 jaar en kom uit Eindhoven. Ik maak gemiddeld 60.000 tot 90.000 km per jaar als ECM Consultant. Op mijn laatste auto na heb ik altijd grote middenklassers gereden. Echter omdat we een 2e auto voor mijn vrouw hebben aangeschaft wilde ik goedkoper gaan rijden. Als huidige auto heb ik daarom voor de Lexus CT gekozen. Niet dat Lexus goedkoop is maar wel luxe en 14% bijtelling biedt. Echter omdat de kilometers uit het contract zijn opgereden moest ik opzoek naar een nieuwe auto.
Omdat ik al jaren beweer dat mijn eerdere V60 de best zittende auto is die ik ooit heb gereden heb ik direct mijn zinnen gezet op de V40. Niet dat ik ontevreden was over de V40 maar eind vorig jaar heeft de V40 me niet kunnen overtuigen (na een proefrit). Ik ben wellicht een verwend kind maar vond de audio en vermogen (D2) niet overtuigend genoeg. Met een premium audio upgrade was mijn 1e twijfel weggenomen. Voor meer vermogen vond ik de meerprijs te hoog waardoor deze auto zou afvallen in mijn keuze. Echter een maand geleden goed nieuws gehoord en dus een V40 D4 besteld met 14% bijtelling en premium audio. Helaas lange levertijd maar mijn V40 wordt in de 2e helft van juli verwacht.
Een aantal vraagjes over de audio-installatie: Ik heb besteld de “Sensus Connect met Premium Audio icm Business Pack Connect (934)”:
• Toen ik eind vorig jaar in de brochure keek stond het woordje “Connect” niet bij deze optie. Wat houdt: “Connect” in?
• Je kunt Dvd’s afspelen met deze installatie. Is er ook een vidieo-out uitgang zodat ik hier een scherm voor de kinderen kan aansluiten?
• Ik kan begrijpen dat met het kijken van Films het scherm op zwart gaat. Hoe werkt dit met muziek Dvd’s? Ik heb deze Dvd’s voor de muziek aanstaan maar zou het lastig vinden naar de juiste locatie te navigeren zonder beeld.
Ik heb besteld:
Volvo V40 D4 140kW R-Design Rebel Blue (zoals mijn vrouw zegt: De petjes versie)
Business Pack Connect
Zonder motortype en modelaanduiding
Extra getint glas achterportieren en achterklep
Sensus Connect met Premium Audio icm Business Pack Connect
Inscription solid lak
Regensensor
Verlaagd sportchassis (/10mm)