Het grote volvo v60 PIH problemen topic
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
- Contacteer:
Ik heb gemerkt, dat als er met minder dan 13A geladen wordt, de batterij niet vol is als de voorverwarming op "binnen"staat.v60pih seeker schreef: Gisteren is de auto bij dealer geweest, omdat de preconditioning via de kabel niet werkte. Auto heeft er een dag gestaan. Updates gedraaid en getest. Alles zou t moeten werken volgens de dealer, dus gister vrolijk naar huis gereden, met kraakheldere internetradio op de achtergrond. Vannacht zelfs even gedroomd dat ik vanochtend in een warme auto zou stappen. Helaas was de werkelijkheid anders. Auto was koud en precon failed. Domper dus.
Preconditioning op buiten werkt wel (zelfs via de app), maar krijg het dus niet werkend via de kabel?
Any ideas? Misschien dat ik namelijk iets over het hoofd zie.
Misschien laadt je met een hele lage stroomsterkte? En dan doet hij het misschien niet?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03.10.2013 - 12:14
Dank Henk,Ik heb gemerkt, dat als er met minder dan 13A geladen wordt, de batterij niet vol is als de voorverwarming op "binnen"staat.
Misschien laadt je met een hele lage stroomsterkte? En dan doet hij het misschien niet?
Ik laad s'nachts op het thuisnet en aangezien ik nog geen aparte groep heb hiervoor, is me geadviseeerd di op 6A te doen. Te meer ook omdat ie toch de hele nacht de tijd heeft. Vanavond maar op 8A proberen. Dat zou nog kunnen, maar meer wordt riski. To be continued...
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Je kan gewoon op 16A laden daar is de groep voor beveiligd, als je teveel trekt slaat de stop uit.v60pih seeker schreef:Dank Henk,Ik heb gemerkt, dat als er met minder dan 13A geladen wordt, de batterij niet vol is als de voorverwarming op "binnen"staat.
Misschien laadt je met een hele lage stroomsterkte? En dan doet hij het misschien niet?
Ik laad s'nachts op het thuisnet en aangezien ik nog geen aparte groep heb hiervoor, is me geadviseeerd di op 6A te doen. Te meer ook omdat ie toch de hele nacht de tijd heeft. Vanavond maar op 8A proberen. Dat zou nog kunnen, maar meer wordt riski. To be continued...
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
- Contacteer:
's nachts kun je best met meer laden dan 8A. Er zijn dan toch geen andere grootverbruikers. Tenzij je de droger of (af)wasmachine op dezelfde groep heb zitten. En deze 's nachts aan hebt.
Met een gewone stekker zou ik maximaal 13 A laden, deze stekkers zijn er niet voor gemaakt om continue 16A door te geven. Ervaringen leert mij dit. Stekker wordt dan te heet en verbrand. Beter is de CEE stekker (campingstekker) deze kan 16A zonder problemen hebben.
Met een gewone stekker zou ik maximaal 13 A laden, deze stekkers zijn er niet voor gemaakt om continue 16A door te geven. Ervaringen leert mij dit. Stekker wordt dan te heet en verbrand. Beter is de CEE stekker (campingstekker) deze kan 16A zonder problemen hebben.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Een "normale" schuko lader kan maximaal op 13A laden. Zie de instellingen van de unit 

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Er schijnen ook schuko laders met 16A te zijn uitgeleverd, ik heb ze zelf echter nog nooit gezien.
Een kennis van mij geeft aan dat er bij hem 16 A is te kiezen en dat hij er geen camping stekker aan heeft zitten.
Volgens mij is de 16A er alleen met campingstekker. Wie weet meer?
Een kennis van mij geeft aan dat er bij hem 16 A is te kiezen en dat hij er geen camping stekker aan heeft zitten.
Volgens mij is de 16A er alleen met campingstekker. Wie weet meer?
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Campingstekker en Mennekes stekker (laadpaal) kunnen op 16A laden. Schuko is in te stellen van 6A tot en met 13A.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Wat ik nu een paar keer gehad heb is het volgende.
Ik rij in hybrid en schakel over naar AWD. Daar rij ik dan even in en dan wil ik terug naar hybrid, dus druk ik op het knopje hybrid en het lampje van hybrid gaat ook branden. Maar de motor blijft gewoon aan (ook als de naald duidelijk onder het diamantje zit) en slaat niet meer af. Op de grafische weergave kun je ook zien dat de diesel en de elektromotor beide voor de aandrijving zorgen. M.a.w. AWD blijft ingeschakeld terwijl hybrid staat ingesteld
. En dit blijft ook zo.
Om het op te lossen druk ik dan op Pure en dat werkt dan wel.
Iemand van jullie ook deze ervaring?
Ik rij in hybrid en schakel over naar AWD. Daar rij ik dan even in en dan wil ik terug naar hybrid, dus druk ik op het knopje hybrid en het lampje van hybrid gaat ook branden. Maar de motor blijft gewoon aan (ook als de naald duidelijk onder het diamantje zit) en slaat niet meer af. Op de grafische weergave kun je ook zien dat de diesel en de elektromotor beide voor de aandrijving zorgen. M.a.w. AWD blijft ingeschakeld terwijl hybrid staat ingesteld

Om het op te lossen druk ik dan op Pure en dat werkt dan wel.
Iemand van jullie ook deze ervaring?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Iemand van jullie ook deze ervaring?
@IV39
Exact hetzelfde gehad, dat is me voor in de week voor het eerst opgevallen. Ook ik reset dit proces door een keer op Pure te drukken.
Wellicht iets voor een nieuw topic??
Wat ik daarnaast ook heb ervaren wat er op lijkt is het volgende:
Als je op Hybrid rijdt en je accu voorraad gaat naar de aanwijzing "--" dan laad de D5 de accu ook weer op. Ik kan dat horen aan de zwaardere motorbelasting en zien op het scherm met het momentele verbruik.
Echter kijk ik op de grafische weergave (hybrid scherm met de V60 afbeelding) dan zie ik daar geen groene stroom flow richting de accu.
@IV39
Exact hetzelfde gehad, dat is me voor in de week voor het eerst opgevallen. Ook ik reset dit proces door een keer op Pure te drukken.
Wellicht iets voor een nieuw topic??
Wat ik daarnaast ook heb ervaren wat er op lijkt is het volgende:
Als je op Hybrid rijdt en je accu voorraad gaat naar de aanwijzing "--" dan laad de D5 de accu ook weer op. Ik kan dat horen aan de zwaardere motorbelasting en zien op het scherm met het momentele verbruik.
Echter kijk ik op de grafische weergave (hybrid scherm met de V60 afbeelding) dan zie ik daar geen groene stroom flow richting de accu.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik zie ook wel eens dat de diesel om onduidelijke reden de accu bij gaat laden. Ik heb het ook wel gezien in hybrid mode terwijl er nog 15km range in de accu zat. Het zal me niet verbazen als dit een bug is in de software.
Ik denk dat het een goede vraag is voor Beesd. Onder welke omstandigheden wordt de accu bijgeladen door de diesel. In elk geval is het vaker dan alleen maar tijdens Save of AWD mode.
Ik denk dat het een goede vraag is voor Beesd. Onder welke omstandigheden wordt de accu bijgeladen door de diesel. In elk geval is het vaker dan alleen maar tijdens Save of AWD mode.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
IkeV70
Dit lijkt idd sterk op een software bug. Bekend is dat de accu in hybrid altijd een beetje reserve capaciteit moet hebben. Zodat je bij hele lage snelheden en parkeren altijd iets beschikbaar hebt.
Ook kun je in Pure langer doorrijden dan in Hybrid. Echter het is een beetje vreemd dat de accu al bijgeladen wordt in Hybrid, terwijl je op Pure zonderproblemen nog 3 km kunt rijden.
Dit lijkt idd sterk op een software bug. Bekend is dat de accu in hybrid altijd een beetje reserve capaciteit moet hebben. Zodat je bij hele lage snelheden en parkeren altijd iets beschikbaar hebt.
Ook kun je in Pure langer doorrijden dan in Hybrid. Echter het is een beetje vreemd dat de accu al bijgeladen wordt in Hybrid, terwijl je op Pure zonderproblemen nog 3 km kunt rijden.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Zowel in Power als in AWD modus kun je ongemerkt 10 à 20 km range opbouwen als je rustig rijdt.IV39 schreef: Ook in de powermodus wordt de accu soms bijgeladen terwijl je nog 15km kun rijden, dat verbaasde mij ook.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.01.2014 - 07:47
Logische verklaring: diesel is geen groene stroom vandaar dat je niets ziet op de grafische weergave.vaudi schreef: Als je op Hybrid rijdt en je accu voorraad gaat naar de aanwijzing "--" dan laad de D5 de accu ook weer op. Ik kan dat horen aan de zwaardere motorbelasting en zien op het scherm met het momentele verbruik.
Echter kijk ik op de grafische weergave (hybrid scherm met de V60 afbeelding) dan zie ik daar geen groene stroom flow richting de accu.

V60 T6 MY 2019 Denim Blue metallic, Blond Nappa Leer, alle opties, 20" 10 spaaks Turbine zomerwielen, 18" 10 multi spaaks winterwielen
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
IV39 dat komt doordat de roetfilter aan het reinigen is. Heb hetzelfde meegemaakt en nadat ik op Pure drukte reed de auto elektrisch verder. Maar bij thuiskomst stonk het ongelofelijk.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Ik wil je wel geloven maar ik denk niet dat dit het is. Daar is het in mijn ogen te kort voor en ik neem aan (wat ik ook bij andere gelezen heb) dat de diesel vanzelf aanspringt, ongeacht in welke stand je rijdt, als het roetfilter gereinigd moet worden.rsnhakan schreef: IV39 dat komt doordat de roetfilter aan het reinigen is. Heb hetzelfde meegemaakt en nadat ik op Pure drukte reed de auto elektrisch verder. Maar bij thuiskomst stonk het ongelofelijk.
Ik heb het al een paar keer gehad... zal het zo nog eens proberen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als het nog eens gebeurd, pak het Hybrid thema erbij. (waar je kunt zien wat er gebeurd met de auto) Bij mij was hij de accu aan het opladen terwijl deze nog voor 25% vol zat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Hoi,
Ook sinds 4 weken een PIH rijder, eerste Volvo dus erg benieuwd wat het allemaal gaat brengen...
Lijstje:
- Last minute afgeleverd, zonder kentekencard naar Oostenrijk
- 1e dag al startproblemen, 2de dag terug en software update
- Display geeft een melding (portieren en gordels) maar geen details, app en Voc laat zien dat R-raam open is, is gewoon dicht. Na een open-dicht opgelost.
- Het steentje bij de remmen (in Oostenrijk) Een geluid alsof de automaat aan gort is en Voc de enige optie, gelukkig even een paar centimeter achteruit geprobeerd!
- Bij het wisselen van de winterbanden een grote hoop vet in de wielkast, beschermrubber aandrijfas een gaatje, garantie vervanging.
Verder 4000 km rondje Oostenrijk prima gedaan, een plezier met deze techniek in de Alpen te vertoeven.
Ik mis eigenlijk een indicatie of de diesel wel/niet op bedrijfstemperatuur is om verantwoord met vermogen om te gaan, maar Volvo heeft dat niet blijkbaar?
Bij een lange afdaling ben je continue aan het remmen wat betekend dat de accu continue wordt opgeladen.
Alleen weet je niet in hoeverre ook je remschijven als aanvulling worden gebruikt en je die dus aan het "opwarmen" bent?
Is het laagste punt van de digitale meter (opladen) ook het punt waar de remmen aangesproken gaan worden?
Ikzelf vindt dat de diesel op snelwegen en filerijden bij een korte vertraging erg snel stopt om dan amper een tel later weer aan te slaan. Dit in de Save en Hybrid stand.
In een half uur file rijden kan de diesel wel 50 keer of meer aan/uit gaan, lijkt me voor slijtage oogpunt niet echt gunstig?
Zover mijn eerste indruk!
Gr.
Ook sinds 4 weken een PIH rijder, eerste Volvo dus erg benieuwd wat het allemaal gaat brengen...
Lijstje:
- Last minute afgeleverd, zonder kentekencard naar Oostenrijk
- 1e dag al startproblemen, 2de dag terug en software update
- Display geeft een melding (portieren en gordels) maar geen details, app en Voc laat zien dat R-raam open is, is gewoon dicht. Na een open-dicht opgelost.
- Het steentje bij de remmen (in Oostenrijk) Een geluid alsof de automaat aan gort is en Voc de enige optie, gelukkig even een paar centimeter achteruit geprobeerd!
- Bij het wisselen van de winterbanden een grote hoop vet in de wielkast, beschermrubber aandrijfas een gaatje, garantie vervanging.
Verder 4000 km rondje Oostenrijk prima gedaan, een plezier met deze techniek in de Alpen te vertoeven.
Ik mis eigenlijk een indicatie of de diesel wel/niet op bedrijfstemperatuur is om verantwoord met vermogen om te gaan, maar Volvo heeft dat niet blijkbaar?
Bij een lange afdaling ben je continue aan het remmen wat betekend dat de accu continue wordt opgeladen.
Alleen weet je niet in hoeverre ook je remschijven als aanvulling worden gebruikt en je die dus aan het "opwarmen" bent?
Is het laagste punt van de digitale meter (opladen) ook het punt waar de remmen aangesproken gaan worden?
Ikzelf vindt dat de diesel op snelwegen en filerijden bij een korte vertraging erg snel stopt om dan amper een tel later weer aan te slaan. Dit in de Save en Hybrid stand.
In een half uur file rijden kan de diesel wel 50 keer of meer aan/uit gaan, lijkt me voor slijtage oogpunt niet echt gunstig?
Zover mijn eerste indruk!
Gr.