Of beter

Vanaf vandaag, 1 juni 2014, zijn de tarieven voor laden namelijk behoorlijk verhoogd.
Zie ook het bericht van New Motion: http://www.thenewmotion.com/laden/vanaf ... ew-motion/
Ze noemen het "transparant", "variabel" en "duidelijk" maar eigenlijk is het een ordinaire prijsverhoging.
Niet alleen de tarieven worden verhoogd, maar ook de structuur.
Voorbeeld.
De laadpaal die bij mijn huis in de buurt staat, kostte mij 0,28 Euro per kwh.
Uitgaande van een "volle tank" van 11 kwh is dit dus 3,08 Euro.
Nu betaal je een starttarief van 0,61 Euro en daarna 0,35 Euro per kwh.
Een tankbeurt kost dan dus 4,46 Euro! Een verhoging van 45%.
Let op: deze verhoging geldt alleen in de meest ideale situatie (helemaal leeg naar helemaal vol).
In de praktijk laad ik ook vaak 1 of 1,5 uur. Ben ik bijvoorbeeld bij een klant op bezoek, hang ik de auto even aan het infuus.
Of je gaat even winkelen en parkeert 2 uurtjes waar een mooie laadvoorziening is.
Voorheen kreeg ik er ongeveer 3 kwh in, dat is dan 0,84 Euro.
Nu is dat dus 3*0,35 + 0,61 = 1,66 Euro. Een verhoging van 98%!
Met de verhoging van 0,28 naar 0,35 heb ik op zich niet zoveel problemen.
Alles wordt duurder en er zijn nog valide argumenten voor te bedenken ook.
Alleen het starttarief maakt mij best wel boos. Het gaat mij niet om de 61 eurocent, die kan ik best wel missen, maar dit gaat om misschien wel 200 keer 61 eurocent op jaarbasis. En dan is het jammer.
Een benzinestation rekent toch ook geen starttarief voor gebruik van de infrastructuur??
Dus: !!!!!!!!!!!!!!!
PS: iemand die reageert met "je hebt al zoveel fiscale voordelen gehad, wees niet zo gierig" kan zich onthouden van commentaar.